پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228295
روز از نو، روزي از نو/ باز هم بي‌تدبيري سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري کارگران را آواره ادارات کرد
تاریخ انتشار : 1396/04/03 21:32:01
نمایش : 1421
امروز و بعد از گذشت ۹ روز از مصاحبه جهانبين نيوز؛ درخصوص مشکلات کارخانه صبافولاد زاگرس سفيددشت گويا هنوز مشکل اين کارخانه حل نشده و کار به جايي رسيده که به گفته کارگران معترض بعد از قول مساعد نعيم امامي رئيس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري مبني بر حل مشکل در ۲۴ ساعت نه‌تنها مشکلي حل نشد بلکه ۱۱۵ کارگر حکم اخراج‌شان را دريافت کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چندي پيش، خبري با تيتر "مسئولين، ناتوان از حل مشکلات کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال وبختياري/ ۱۰۰کارگر در آستانه اخراج شدن" و با هدف رسيدگي به مشکلات کارخانه و پيگيري اين موضوع از سوي مسئولان مربوطه در سايت جهانبين نيوز منتشر شد.

در متن اين خبر آمده بود کارخانه صبافولاد زاگرس سفيددشت نياز به هيچ تسهيلات و حمايت مالي ندارد و از اين نظر مشکلي براي کارخانه نيست اما تنها مشکلي که اين کارخانه را در آستانه تعطيلي قرار داده نبود مواد اوليه و اقدام کارخانه‌هاي سازنده اين مواد به صادرات بصورت خام فروشي است.

اما امروز و بعد از گذشت ۹ روز از اين مصاحبه گويا هنوز مشکل کارخانه حل نشده و کار به جايي رسيده که به گفته کارگران معترض بعد از قول مساعد نعيم امامي رئيس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري مبني بر حل مشکل در ۲۴ ساعت نه‌تنها مشکلي حل نشد بلکه ۱۱۵ کارگر حکم اخراج‌شان را دريافت کردند.

مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌اي با 300 کارگر مجبور به تعديل نيرو شود

يکي از کارگران معترض حاضر در سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در گفت وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مسئولين شرکت صبافولاد زاگرس سفيددشت که توليدکننده ميلگرد در استان است، بر اين اعتقاد هستند که شمش در ايران بصورت خام صادر مي‌شود و متاسفانه مقدار بسيار کمي در حدود هزار تن در اختيار اين کارخانه‌ قرار مي‌گيرد که پاسخگوي نياز کارخانه نيست.

وي افزود: ما از مسئولين صنعت، معدن و تجارت و آقاي امامي درخواست داريم پيگير اين موضوع باشند و اجازه ندهند کارخانه‌ايي با ۳۰۰ نفر نيرو مجبور به تعديل نيرو شود.

اجاره خانه، قسط وام و بدهي مشکلات آوار شده بر سر کارگران اخراج شده

يکي ديگراز کارگران اين کارخانه در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: کارخانه بش از ۱۰۰ نيرو تعديل کرده است و اگر هر کدام از اين کارگران ۲ فرزند هم داشته باشد يعني ضرر به بيش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در استان و حال جواب‌گوي خانواده اين کارگران چه کسي است؟

وي ادامه داد: متاسفانه بسياري از کارگران اخراج شده جوان هستند و به تازگي تشکيل خانواده داده‌اند و مشکلات اجاره خانه، قسط وام، بدهي و... مشکلاتي هستند که با اخراج‌شان بر سرشان آوار شده است.

نگذاريد کارگران با 6 سال سابقه کار بيکار شوند

يکي ديگر از کارگران معترض در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ بيان داشت: کارخانه صبافولاد زاگرس سفيددشت حدود ۶ سال است که راه‌اندازي شده و اين يعني بسياري از نيروهاي آن ۶ سال سابقه کار در کارخانه را دارند.

وي با اشاره به اينکه چرا برخي از کارخانه‌ها با وجود سفارش‌هاي بسياري که رهبر معظم انقلاب بر توليد و اشتغال دارند به جاي حمايت از توليد داخلي و تامين مواد اوليه آن‌ها اقدام به صادرات اين مواد بصورت خام مي‌کنند تاکيد کرد: ما از دکتر امامي درخواست داريم پيگري اين موضوع باشند و اجازه ندهند کارخانه ما هم مانند ساير کارخانه‌هاي استان تعطيل شود و به اين ترتيب کارگراني با ۶ سال سابقه بيکار شوند.

يک ساعت اينجا ايستاديم ولي کسي پاسخگو نيست

کارگر ديگر معترض به عدم تامين مواد خام مورد نياز براي کارخانه صبافولاد زاگرس سفيددشت در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ گفت: سال اولي که اين کارخانه کار خود را آغاز کرد، نيروها هيچ تخصصي نداشتند اما با گذشت زمان و با آموزش توانستند بسياري از حرفه‌هاي موردنياز کارخانه را از شرکت cvs ترکيه آموزش ببينند و به اين ترتيب اين تخصص در استان بومي‌سازي شود.

وي ادامه داد: ما ۲۵۰ نيرو با ۶ سال سابقه کار هستيم که به مدت ۶ سال دوره ديديم و امروز مي‌توانيم مستقل از شرکت cvs ترکيه همه کارهاي کارخانه خودمان را انجام دهيم.

اين کارگر اضافه کرد يک ساعت است که اينجا ايستاده‌ايم اما کسي نيامده بگويد مشکل شما چيست و يا حتي اينجا نمانيد.

مسئولان فرمان رهبر را زمين نگذارند، شعار سال را عملياتي کنند

وي با اشاره به وعده هفته پيش نعيم امامي براي رفع مشکل کارخانه اضافه کرد: رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت رسما اعلام کردند مشکل را از طريق وزارتخانه پيگير هستند و ظرف ۲۴ ساعت آينده کارگران باز مي‌گردند سر کارشان اما متاسفانه دقيقا در اين ۲۴ ساعت ۱۱۵ نفر را تصفيه دادند و اين موضوع بصورت پيامکي به آن ها اعلام شد.

شغل جديد نمي‌خواهيم، کارمان را از ما نگيريد

اين کارگر معترض اضافه کرد: لطفا حرف رهبر را زمين نگذاريد و شعار سال را عملياتي کنيد، ما از مسئولان مي‌خواهيم کارخانه‌هايي را که فعالند را حفظ کنند، ما نمي‌خواهيم براي‌مان شغل ايجاد کنند همين که شغل‌مان را براي‌مان نگه دارند و از دست‌مان نگيرند کفايت مي‌کند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ اين موضوع که چرا مسئولين دست روي دست گذاشتند و کاري براي کارخانه‌ايي که به لحاظ مالي و بازار فروش هيچ مشکلي ندارد و تنها مشکلش تامين مواد اوليه است نمي‌کنند؟

مگر نه اين است که تحقق اقتصاد مقاومتي تنها با حمايت از توليد داخل امکان‌پذير است و بايد با حمايت از کارخانه‌هاي اينچنيني حمايت از اقتصاد و تکيه به توان داخلي تقويت شود؟

چرا کسي جلو صادرات مواد اوليه مورد نياز کارخانه صبافولاد زاگرس سفيددشت را نمي‌گيرد و براي حل اين مشکل اقدامي نمي‌کند، درحالي که مسئولان بايد با رايزني‌ راه را براي توليد کارخانه و کاهش بيکاري در استان ببندند.

بيکاري يک کارگر يعني از هم پاشيدن زندگي يک خانواده و اين يعني فاجعه، پس چرا هنوز اقدامي براي رفع مشکل نشده و کارگران از کار بيکار شدهخود مجبور به اقدامي براي رفع مشکلات‌شان شده‌اند؟

اميدواريم مسئولان براي کارخانه‌ايي که تنها نيازمند مواد اوليه براي ادامه کارش است اقدامي کنند و مشکل را به سرعت حل کنند.

لازم به ذکر است کارگران بعد از اينکه از سازمان صنعت معدن تجارت نااميد شدند جلو استانداري
تجمع کردند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html