پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228289
سياست پايين نگهداشتن نرخ بهره شکست خورد/کاهش ارزش پول ملي کشورها
تاریخ انتشار : 1396/04/01 10:41:25
نمایش : 1297
پايين نگه داشتن نرخ بهره بانکي و نيز چاپ اسکناس از سوي بانکهاي مرکزي کشورهاي دنيا نه تنها رونق اقتصادي را براي کشورها به ارمغان نياورده بلکه ارزش پول ملي را هم کاهش داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از «يوروپا»، در حال حاضر اکثر بانک هاي مرکزي در جهان سياست پايين نگه داشتن نرخ سود بانکي را در پيش گرفته اند و فقط در ميان آنها فدرال رزرو آمريکا در تلاش براي افزايش نرخ بهره بانکي است؛ ضمن اينکه برخي ديگر از بانک هاي مرکزي همچنان در حال چاپ اسکناس هستند.  

البته رئيس بانک مرکزي اروپا در اظهارات خود اعلام کرده که، شوراي نظارت بر فعاليت بانک مرکزي اروپا قصد دارد تا نرخ بهره اصلي را براي مدت ها در سطح فعلي حفظ کند.

به عبارت ديگر بانک مرکزي اروپا، شائبه احتمال افزايش نرخ بهره بانکي را در از بين برده است و در حال حاضر سياست اين بانک اجراي نرخ بهره منفي و چاپ اسکناس يورو به ارزش ۶۰ ميليار يورو در ماه، معادل ۶۷.۱۹ ميليارد دلار است.  

بر همين اساس تمام سال هايي که نرخ بهره بانکي در اروپا پايين نگه داشته شده و بانک مرکزي به دنبال چاپ اسکناس بوده است، اين رويه تاثير منفي بر روي ارزش يورو گذاشته است.  

از آنجايي که بانک مرکزي اروپا تلاش کرده تا با پايين نگه داشتن نرخ بهره بانکي و چاپ اسکناس، موجبات افزايش ارزش يورو را فراهم کند، اين موضوع منجر به کاهش ارزش يورو شده است؛ ضمن اينکه پيش بيني مي شود با در پيش گرفتن اين سياست بايد شاهد سقوط بيشتر ارزش يورو در برابر ساير ارزهاي جهان بود.  

از سويي ديگر «جنگ ارزي» در جهان بوجود آمده و بانک هاي مرکزي بر اين باور هستند که با پايين نگه داشتن نرخ بهره بانکي و چاپ اسکناس مي توانند رونق و رشد اقتصادي را به کشورها بازگردانند.  

اما واقعيت چيز ديگري است و کشورها در حال شکست خوردن براي احياء اقتصاد و پول ملي خود هستند؛ بعلاوه اينکه ارزش پول آنها در حال کاهش يافتن است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html