پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228263
راهپيمايي روز قدس نشان مي‌دهد که قدس و فلسطين مسأله تمام جهان است
تاریخ انتشار : 1396/03/31 17:49:38
نمایش : 1604
«محفوظ المنور» اعلام کرد که حضور مردم در راهپيمايي روز قدس نشانگر حمايت آنها از مردم فلسطين و مقاومتشان در برابر اشغالگري صهيونيست ها و تاکيدي است براي اينکه قدس و فلسطين مسأله کل جهان است.
محمد فاطمي زاده: «محفوظ المنور» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين در گفتگو با خبرنگار مهر به تشريح اهميت روز جهاني قدس و تاثير راهپيمايي مسلمانان در اين روز بر روي مسأله فلسطين پرداخت.

وي در همين راستا بيان داشت: ايران در حمايت از فلسطين بسيار نقش دارد و امام خميني (ره) نيز پس از بازگشت از تبعيد به تهران نخستين سخنشان در فرودگاه اين بود که «امروز در تهران، فردا در فلسطين». اين نوع تفکر مبناي انقلاب اسلامي در قبال مسأله فلسطين شد و پس از آن نيز در بعد عملي، پرچم اسرائيل از ساختمان سفارت اسرائيل در تهران پايين کشيده شد و پرچم فلسطين جايگزين آن گرديد. امام خميني با استقبال از رهبر انقلاب فلسطين حمايت خود را از مقاومت در برابر اشغالگران اعلام کرد.

وي افزود: اعلام آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، تاکيدي است براي اينکه قدس و فلسطين مسأله کل جهان است و در ميان برنامه هاي مسلمانان جاي دارد. حضور مردم در راهپيمايي روز قدس نشانگر حمايت آنها از مردم فلسطين و مقاومتشان در برابر اشغالگري صهيونيست ها است.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين در ادامه يادآور شد: مردم در کشورهاي عربي و اسلامي همراه فلسطين هستند و به عنوان نمونه مردم مصر عليرغم وجود توافق کمپ ديويد، عادي سازي روابط با اسرائيل را رد کرده اند. در برهه کنوني مقاومت توسط امام خامنه اي (مدظله العالي) نيز مورد حمايت است و حمايت ايشان از مقاومت و ملت فلسطين نيز در جهت حرکت امام خميني است. زيرا ايشان فرزند امام خميني و همراه ايشان در پيروزي انقلاب بودند.

عضو ارشد جهاد اسلامي فلسطين در ادامه خيانت برخي از اعراب به فلسطين از طريق عادي سازي روابط با صهيونيست ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه برخي از رژيم هاي عربي روابط مستحکمي با اشغالگران داشتند اما به صورت مخفيانه ولي اکنون اين روابط علني شده است. اين امر نتيجه ديدارها ميان مقامات رسمي در کشورهاي حوزه خليج فارس در زمان گذشته و اکنون است. اين موضوع نشان مي دهد که قدرت دشمن بر اقدامات برخي از اعراب متکي است؛ زيرا اين گروه از اعراب نه تنها از مسأله فلسطين دست کشيده اند بلکه منافع و حقوق ملت هايشان را هم کنار گذاشته اند. شرايط به گونه اي است که هر روز بيش از پيش دوست را از دشمن مي شناسيم.

وي در همين زمينه به دشمني برخي از رژيم هاي عربي با ايران در عين دوستي اين رژيم ها با اسرائيل و علت دشمن تلقي کردن ايران به جاي اسرائيل پرداخت و اظهار داشت: هر کس که خود را تحت کنترل و اراده و نظارت آمريکا قرار دهد، بي اختيار مي شود و به سادگي تحت هدايت آنها قرار مي گيرد.

المنور در ادامه تأکيد کرد: اين موضوع درباره اين رژيم هاي عربي نيز صادق است و جاي تعجب ندارد. يک علت اصلي ديگر هم باعث شده اين رژيم هاي عربي نسبت به ايران کينه داشته باشند و آن هم حمايت ايران از مقاومت در فلسطين و لبنان است.

وي افزود: هر آنچه که مقاومت کسب کند و در برابر اسرائيل پيروز شود، به ضرر اين رژيم هاي عربي است. زيرا آنها به مردم خود القا کرده اند که اسرائيل شکست ناپذير است و در صورت مقابله با آن بسيار آسيب خواهيم ديد. بنابراين مواضع و اقدامات ايران در قبال مقاومت موجب کينه توزي رژيم هاي عربي شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html