پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228261
جوانان واليبال ايران به دنبال دومين سکوي جهاني/مبارزه در گروه مرگ
تاریخ انتشار : 1396/03/31 17:46:25
نمایش : 1505
تيم واليبال جوانان ايران يازدهمين حضور خود در مسابقات قهرماني مردان زير ۲۱ سال جهان را در حالي تجربه خواهد کرد که در ۱۰ دوره قبل تنها يک بار بر روي سکو رفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان يکي از ميادين بسيار مهم اين رشته ورزشي است که کشورهاي شرکت کننده با بهترين نفرات خود در آن حضور مي‌يابند.

نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان زير ۲۱ سال جهان با حضور ۱۶ تيم برتر از قاره‌هاي مختلف از دوم تا يازدهم تيرماه به ميزباني شهرهاي «چسکه بوجويتسه» و «برنو» در کشور جمهوري چک برگزار مي‌شود.

تيم ملي واليبال جوانان ايران در دور مقدماتي اين رقابت‌ها در گروه سوم با تيم‌هاي ايتاليا، آرژانتين و اوکراين همگروه است که به گروه مرگ مشهور است. ايتايا تيم چهارم اروپاست، اوکراين نايب قهرمان اروپاست و آرژانتين نيز علاوه بر عنوان قهرمان آمريکاي جنوبي، نايب قهرمان دوره گذشته اين رقابت‌ها است.

* دور مقدماتي در چهار گروه چهار تيمي

دور مقدماتي نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان در چهار گروه چهار تيمي برگزار مي‌شود که گروه‌بندي آن به قرار زير است:

گروه A: جمهوري چک، لهستان، کانادا و مراکش
گروه B: روسيه، ترکيه، کوبا و آمريکا
گروه C: آرژانتين، ايتاليا، ايران و اوکراين
گروه D: چين، برزيل، مصر و ژاپن

جواد کريمي، علي رمضاني، رسول آقچه‌لي، پوريا يلي، اميرحسين اسفنديار، اسماعيل مسافر، شايان شاهسوند، ميثم صالحي، علي اصغر مجرد، علي يوسف‌پور، طيب عيني و اسماعيل طالبي ۱۲ بازيکن شرکت کننده ايران در اين دوره از رقابت‌ها هستند.

اکبر محمدي (سرپرست)، بهروز عطايي (سرمربي) مسعود آرمات، احمد لاهوتي، عليرضا طلوع‌کيان (مربيان)، حسين خورياني (آناليزور)، مهدي احمدي (پزشک) و محمود محمدي (ماساژور) اعضاي کادر فني تيم ملي در مسابقات قهرماني جوانان جهان هستند.

شاگردان بهروز عطايي بازي‌هاي مرحله مقدماتي خود را در شهر «چسکه بوجويتسه» برگزار مي‌کنند. تيم ايران در روزهاي دوم تا چهارم تيرماه به ترتيب به مصاف ايتاليا، اوکراين و آرژانتين خواهد رفت.

تيم ملي واليبال جوانان ايران قبل از شروع اين رقابت‌ها در اردوي برون مرزي ترکيه و اسلووني حضور يافت.

* روسيه پرافتخارترين کشور رقابت‌هاي جهاني

تيم واليبال جوانان روسيه مدافع عنوان قهرماني اين رقابت‌ها با رفتن بر روي سکوي در ۱۵ دوره مسابقات قهرماني جهان شامل ۱۰ مدال طلا، دو نايب قهرماني و سه نشان برنز، عنوان پرافتخارترين کشور اين رقابت‌ها را در ۱۸ دوره گذشته اين مسابقات در پرونده کاري خود دارد.

جوانان برزيل با کسب چهار مقام قهرماني، ۶ نايب قهرماني و سه عنوان سومي در مجموع در ۱۳ دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان بر روي سکو رفته است و از نظر آمار کسب مدال، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. لهستان نيز با دو قهرماني در مقام سوم اين رده بندي قرار دارد.

در بين کشورهاي آسيايي کره جنوبي با کسب يک مدال طلا در سال ۱۹۸۷ و يک عنوان سومي در سال ۱۹۸۱ بهترين تيم اين رده سني در قاره کهن آسيا است و به همراه بلغارستان در رتبه چهارم مدال‌آوران مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان قرار دارد.

تيم واليبال جوانان چين نيز که در سال ۱۹۷۷ و در نخستين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان موفق به کسب مقام نايب قهرماني شد، اين تيم در دوره گذشته اين رقابت‌ها و در کشور مکزيک، عنوان سومي را به دست آورد و برنزي شد. جوانان چين با يک نقره و يک برنز در رتبه نهم مدال‌آوران اين رقابت‌ها قرار دارند.

در قاره آسيا چين با دو مدال جهاني جوانان در رتبه دوم اين داده آماري قرار دارد. ژاپن (يک نقره) و ايران با يک مقام سومي در رتبه‌هاي سوم و چهارم آسيا هستند.

** عملکرد واليبال ايران در مسابقات جهاني جوانان

جوانان واليبال ايران تا کنون در ۱۰ دوره مسابقات قهرماني جهان حضور داشتند که کسب عنوان سومي در سال ۲۰۰۷ با شکست ايتاليا در مراکش، بهترين عملکرد آنان در ۱۰ دوره حضور در رقابت‌هاي جهاني است.

تيم ملي واليبال جوانان ايران در سال ۱۹۹۳ براي نخستين‌بار مجوز حضور در رقابت‌هاي جهاني را به دست آورد که با کسب عنوان پنجمي به کار خود پايان داد. جوانان ايران در سال‌هاي ۲۰۰۵ در پنجمين حضور خود و ۲۰۱۳ هشتمين حضور خود نيز موفق به کسب عنوان پنجم جهان شدند.

سال ۲۰۰۳ مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در تهران برگزار شد و تيم ايران موفق به کسب عنوان ششمي شد. در سال ۲۰۱۱ تيم ايران در برزيل نيز موفق به کسب عنوان ششمي شد.

تيم ملي واليبال جوانان ايران در مسابقات سال ۲۰۰۹ (هفتم)، رقابت‌هاي سال ۱۹۹۹ هشتم و سال ۱۹۹۷ عنوان نهم رقابت‌هاي جهاني را به دست آورد.

جوانان ايران در دوره قبلي اين رقابت‌ها در سال ۲۰۱۵ و در کشور مکزيک با هدايت فرهاد نفرزاده در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

دوره گذشته مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان (سال ۲۰۱۵) با حضور ۱۶ تيم در مکزيک برگزار شد که تيم‌هاي روسيه، آرژانتين و چين مقام‌هاي اول تا سوم را به دست آوردند.

برزيل، ايتاليا، ترکيه، اسلووني، کانادا، لهستان، فرانسه، آمريکا، ايران، کوبا، ژاپن، مصر و مکزيک ديگر کشورهاي شرکت کننده در دوره قبل اين رقابت‌ها بودند که به ترتيب در جايگاه‌هاي چهارم تا شانزدهم قرار گرفتند.

تيم‌هاي اول تا چهارم ۱۸ دوره قبلي مسابقات واليبال قهرماني جوانان زير ۲۱ سال جهان به قرار زير است:

۱۹۷۷: شوروي – چين – برزيل – مکزيک
۱۹۸۱: شوروي – برزيل – کره جنوبي – چين
۱۹۸۵: شوروي – ايتاليا – کوبا – کره جنوبي
۱۹۸۷: کره جنوبي – کوبا – شوروي – آلمان غربي
۱۹۸۹: شوروي – ژاپن – برزيل – بلغارستان
۱۹۹۱: بلغارستان – ايتاليا – شوروي – برزيل
۱۹۹۳: برزيل – ايتاليا – چک و اسلواکي – آرژانتين
۱۹۹۵: روسيه – برزيل – ايتاليا – فنلاند
۱۹۹۷: لهستان – برزيل – روسيه – ونزوئلا
۱۹۹۹: روسيه – فرانسه – برزيل – ونزوئلا
۲۰۰۱: برزيل، روسيه – ونزوئلا – ايتاليا
۲۰۰۳: لهستان – برزيل – بلغارستان – کره جنوبي
۲۰۰۵: روسيه – برزيل – کوبا – هلند
۲۰۰۷: برزيل – روسيه – ايران – ايتاليا
۲۰۰۹: برزيل – کوبا – آرژانتين – هند
۲۰۱۱: روسيه – آرژانتين – صربستان – آمريکا
۲۰۱۳: روسيه – برزيل – ايتاليا – فرانسه
۲۰۱۵: روسيه – آرژانتين – چين – برزيل
۲۰۱۷: ؟؟؟

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html