پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228118
مردم دزفول در عمل به دشمن فهماندند،ما مرد جنگيم/ روز دزفول، روز ملي مقاومت و پايداري
تاریخ انتشار : 1396/03/03
نمایش : 1179
کارشناس مسائل سياسي گفت: مردم دزفول در عمل به دشمن فهماندند همانگونه که رهبر انقلاب فرموده بود ((ما مرد جنگيم))، با اراده اي شايسته اين کلام امام خويش را رؤيت بخشيدند و شهر را ترک نکردند.
سجاد شهراني در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار افزود: روز چهارم خرداد در تقويم رسمي کشور به عنوان روز مقاومت و پايداري - روز دزفول نام گذاري شده است . بلد الصواريخ يا شهر موشکها عنواني بود که عراقيها در طول جنگ تحميلي به شهر مقاوم و شهيد پرور دزفول داده بودند اين شهر که مظهر مقاومت مردم در مقابل حملات موشکي عراق نام گرفت در سال 1365 از طرف جمهوري اسلامي ايران با نظر سنجي از مردم ايران به عنوان شهر نمونه معرفي گرديد و لوح زرين آن توسط دولت در يکي از ميادين آن نصب شد .
 
وي بيان داشت: مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس با همه ي توان در برابر دشمنان قهرمانانه ايستادند و با وجودي که بيشترين موشک بر پيکره اين شهر وارد شد اما در حين جنگ مردم ، بخش هاي تخريب شده شهر را همزمان بازسازي نمودند با اين همه بخش هاي گسترده اي از بافت تاريخي دزفول آسيب ديد و بيش از 2600 شهيد در راه ميهن و انقلاب تقديم شد.

 به دليل مقاومت هاي بي نظير مردم دزفول لوح زريني به عنوان شهر نمونه مقاومت و پايداري به دزفول اهدا شد و اين شهر را پايتخت مقاومت ايران عزيز ناميدند و روز چهارم خرداد در تقويم ملي ايران به نام روز دزفول ثبت گرديد.
 
وي تصريح کرد: دزفول که در طول جنگ تحميلي 172 بار توسط انواع موشکهاي 3 متري و 9 متري اسکاد B ساخت شوروي 2500 بار توسط توپ و 300 بار مورد حملات هواپيماهاي دشمن قرار گرفت و در اين حملات بيش از 19000 واحد مسکوني تخريب گرديد ولي هم چنان استوار به مقاومت خود ادامه داد و اراده رژيم عراق را در خالي کردن شهر توسط مردم و در هم کوبيدن آن را بر دل صدام گذارد و چنان مقاوم به عنوان تکيه گاه رزمندگان اسلام و نمونهاي از مقاومت براي کل جهان شناخته شد ، تا پايان جنگ باقي ماند .
 
اين مناسبت و نامگذاري از دو زاويه قابل توجه و بهره برداري مي باشد

1-بيان حماسه هاي بي بديل مردم دزفول در 8 سال دفاع مقدس. مردم دزفول در سالهاي حماسه و ايثار با اعزام هزاران تن از فرزندان سلحشور خود به جبهه هاي نبرد، با مقاومت و پايداري در مقابل حملات ددمنشانه ي متجاوزان به دزفول  وعدم تخليه ديار خود، با حمايت محبت آميز و بزرگوارانه از رزمندگان اسلام و پذيرايي از آنها و با بازسازي ويرانه هاي ناشي از حملات موشکي ، بمبارانها و توپخانه اي در سريعترين زمان ممکن ، صفحه اي زرين در تاريخ اين خطه حماسه ساز ثبت نمود. در چهارم خرداد بايد فرهنگ مقاومت و پايداري  را به سرتاسر ايران و جهان ابلاغ نموده و براي نمونه از مردم دزفول نام برد که بهترين الگوي ايستادگي و فداکاري را مقابل دشمنان به  منصه ظهور رساندند.

2-در چهارم خرداد بايد نيازها و کمبودهاي مردم دزفول از دولت مردان مورد مطالبه قرار گيرد. اين يک واقعيت است که در دفاع مقدس مردم دزفول  از هست و نيست خود براي دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي مايه گذاشتند و در اين دوران علاوه بر ويراني زير ساختهاي موجود از قافله توسعه و پيشرفت همه جانبه عقب ماندند. پس به پاس و شکرانه آن حماسه عظيم، دولت جمهوري اسلامي بايد بپاخيزد و براي رفع نيازها و محروميت هاي اين شهر سربلند با تمام توان اقدام بنمايد.
 
مردم اين ديار در عمل به دشمن فهماندند همانگونه که رهبر انقلاب فرموده بود ((ما مرد جنگيم))، با اراده اي شايسته اين کلام امام خويش را رؤيت بخشيدند و شهر را ترک نکردند.

اين کارشناس مسائل سياسي در ادامه اظهار داشت: شهر دزفول يک روز هم از سکنه خالي نشد، دشمن مي خواست مردم از شهر بيرون رفته و به ديگر شهرهاي کشور پناه ببرند، امّا چنين نشد و اين عقده‌اي سرطاني به کالبدش انداخته شد، گرچه از شهر دزفول پيک و قاصدي مستقيماً براي دشمن بعثي فرستاده نشد ولي با سکوت اين ديار پيامي سخت تر از هر گويشي بر اعصاب و روان فرماندهي کُل نيروهاي بعث يعني صدام حسين تکريتي آکنده گرديد.

شهراني گفت: دزفول و مردمش به خوبي موقعيت و حساسيت جغرافيايي و منطقۀ خويش را دانستند و از اين جهت براي دفاع از حريم سرزمين مقدس اسلامي متعهد ماندند و تا آخرين لحظات جنگ تحميلي يک قدم از عقيدۀ خويش عقب نگذاشتند، به اين مناسبت روز چهارم خرداد ماه در تقويم سال شمسي روز دزفول و روز مقاومت و پايداري در جمهوري اسلامي ايران نامگذاري گرديد.

گرامي باد ياد و خاطرۀ دلير مردان و شير زنان اين سرزمين که تا آخرين نفس بر عقيده و ايمان خود پايدار و استوار ماندند و درود خدا بر تمامي شهيدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس. والسلام
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html