-
|
سوم فوريه 1999
|
چين
|
غيرقانوني بودن روسپيگري و تأکيد بر عدم مجازات آنها
|
-
|
14 مي 1998
|
مکزيک
|
رسيدگي به قانوني کردن روسپيگري
|
-
|
دوم فوريه 2000
|
آلمان
|
پرداخت قانوني ماليات از طرف روسپيان و عدم وجود حمايتهاي کار و قوانين اجتماعي براي آنان
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
عدم مجازات روسپيگري و وجود ساختارهاي ناقص فعلي براي پيروي از چارچوب مقرر
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
هنگ کنگ (چين)
|
عدم وجود مفادي قانوني که متضمن بهداشت و ايمني کارگران جنسي باشد و لزوم تدوين مقررات مناسب براي حمايت از آنها
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
گينه
|
غيرقانوني بودن روسپيگري و اصرار کميته به اجراي قاونيني که مانع از سوءاستفاده از روسپيگري شود.
|
-
|
اول فوريه 1999
|
ليختنشتاين
|
بازنگري قانون مربوط به روسپيگري و عدم جريمه آنان
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سوئد
|
لزوم ارزيابي آثار سياستهاي جديد مجازات بر خريد خدمات جنسي
|
-
|
31 ژوئيه 2000
|
بلاروس
|
انتقاد به وجود کليشه هاي جنسي مانند مناسبتهايي مثل روز مادر
|
-
|
21 ژوئيه 2000
|
لوکزامبورگ
|
انقاد به تصويرسازي مردان به عنوان سرپرست خانواده و زنان به عنوان مادر و خانه دار
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
ايرلند
|
انتقاد به نقش کليشه اي زن در خانه به عنوان مادر که مانع جدي بر اجراي کنوانسيون است
|
-
|
23 ژانويه 1997
|
اسلووني
|
انتقاد به نگهداري کودکان 3-6 سال در منزل و احتمال از دست دادن فرصتهاي آموزشي و اجتماعي که در مهدکودکها ارائه مي شود
|
-
|
23 ژانويه 1997
|
اسلووني
|
عدم اشتغال اين چنيني ممکن است زنان را خانه دار کند
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
نگراني از اشتغال نيمه وقت زنان جوان به دليل مسئوليتهاي تحميلي خانه و خانواده
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
هلند
|
کار نيمه وقت زنان را به تمام وقت تغيير دهد
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
ازبکستان
|
تبديل نقش مادري و همسري زنان به افرادي شاغل
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
چين
|
انتقاد به رويکرد دولت مبني بر تمرکز بر حمايت زنان تا توانمندسازي آنان
انتقاد بر کار کميته ملي زنان و کودکان که بر تداوم هويت زنان همراه باکودکان اصرار دارد
|
-
|
14 مي 1998
|
کرواسي
|
انتقاد به تأکيد نقشهاي زنان به عنوان مادران و مراقبان که منجر به محدودسازي مشارکت کامل زنان مي شود.و لزوم بررسي و تحليلهاي دقيق و با حساسيت جنسيتي که منجر به تساوي جنسيت شود
|
-
|
14 مي 1998
|
جمهوري چک
|
انتقاد به تمايل معرفي زنان به عنوان مادر در قالب خانواده به جاي افراد عمل کننده مستقل
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
مصر
|
اجازه دولت به زنان که وظايف خود را در برابر خانواده و اشتغال تطبيق دهند که اين امر صحه گزاردن بر نقش اصلي زنان به عنوان مادر و خانه دار است
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
گرجستان
|
انتقاد به وجود فرهنگ مردسالاري و نقش زنان به عنوان مادران
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
اسپانيا
|
ابراز نگراني از رقم پايين مشارکت زنان به تمام وقت و آمار 76 درصدي کار نيمه وقت آنان
|
-
|
اول ژوئيه 1998
|
ايرلند
|
انتقاد به نفوذ کليسا در رفتارها و نقشهاي کليشه اي و در سياستهاي رسمي دولت
|
-
|
12 آوريل 1994
|
ليبي
|
لزوم بازنگري به تقسير قرآن با ديد مفاد کنوانسيون
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
چين
|
نگراني از تحفظي که امور فرقه ها يا فرامين مذهبي را از حيطه کنوانسيون معاف مي داند
|
-
|
14 مي 1998
|
کرواسي
|
نگران از نفوذ سازمانهاي مرتبط با کليسا بر سياستهاي دولت درباره زنان
|
-
|
14 مي 1998
|
مکزيک
|
بازنگري در قوانين مبني بر سقط جنين سريع و آسان و رايگان
|
-
|
14 مي 1998
|
مکزيک
|
لزوم بازنگري در قانون مجازات سقط جنين
|
-
|
چهارم فوريه 1999
|
کلمبيا
|
قانون سقط جنين نقض حقوق زنان در زمينه بهداشت و ماده دوازدهم کنوانسيون مي باشد
|
-
|
نهم ژوئيه 1999
|
شيلي
|
انتقاد به حمايت از حقوق توليد مثلي زنان و لزوم امکان سقط جنين سالم
|
-
|
هشتم ژوئيه 1998
|
پرو
|
زنان بايد از خدمات بهداشتي از جمله سقط جنين ايمن بهره مند شوند
|
-
|
14 مي 1998
|
زيمباوه
|
بررسي قانون سقط جنين با قصد ازادي و عدم مجازات آن
|
-
|
28 ژانويه 2000
|
ميانمار
|
سقط جنين غيرقانوني است ولي مراقبتهاي پزشکي پس از سقط وجود دارد ابراز نگراني کميته از عدم اطلاعات دقيق درباره حقوق زنان براي پايان دوره بارداري ناشي از خشونتهاي جنسي
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
سريلانکا
|
مجاز دانستن سقط جنين براي مواردي مانند تجاوز به عنف زنا با محارم و نابهنجاريهاي مادرزادي
|
-
|
21 ژانويه 2000
|
لوکزامبورگ
|
اصلاح قوانين حاکم بر موضوع سقط جنين
|
-
|
23 ژانويه 1997
|
اسلووني
|
رضايت از الحاق حق سقط جنين در قانون اساسي
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
ايرلند
|
انتقاد به غيرقانوني بودن سقط جنين و لزوم تسهيلاتي براي گفت وگوي ملي دز زمينه حقوق توليدمثلي زنان
|
-
|
12 اوت 1997
|
ايتاليا
|
تضمين دسترسي زنان به خدمات سقط جنين در بيمارستانهاي دولتي
|
-
|
28 ژانويه 2002
|
اوروگوئه
|
اصلاح قوانين در زمينه پايان دوره بارداري
|
-
|
23 ژانويه 2002
|
پرتغال
|
لزوم تسهيلاتي براي گفت وگوي ملي دز زمينه حقوق توليدمثلي زنان
|
-
|
27 ژانويه 2000
|
اردن
|
لزوم قانونگذاري در زمينه سقط ايمن براي قربانيان تجاوز و زنا با محارم
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
نپال
|
لزوم خدمات سقط جنين ايمن
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
بريتانياي کبير و ايرلندشمالي
|
لزوم اصلاح قانون سقط جنين در ايرلند شمالي با مشاوره مردمي
|
-
|
اول فوريه 1999
|
ليختنشتاين
|
مطالعات و شاخصهايي انجام گير تا آقار قوانين و سياستهاي مربوط به زنان معين شود و رابطه ميان قانون سخت ضد سقط جنين و شمار بالاي کودکان خارج از ازدواج آشکار گردد.
|
-
|
14 مي 1998
|
کرواسي
|
نگراني از مخالفت برخي بيمارستانها براي انجام سقط جنين به سبب مخالفتهاي وجداني از سوي پزشکان
|
-
|
12 اوت 1997
|
ايتاليا
|
امکانات محدود سقط جنين در جنوب کشور به دليل مخالفتهاي وجداني پزشکان و پرسنل بيمارستانها
|
-
|
14 مي 1998
|
زيمباوه
|
امتناع برخي از کارکنان بهداشت جهت ارائه خدمات تنظيم خانواده به نوجوانان فعال در مسائل جنسي با وجود عدم محدوديت قانوني در اين زمينه
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
ازبکستان
|
امکان دسترسي به وسايل پيشگيري مدرن و ترويج آموزش جنسي در دوران تحصيلي اجباري
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
نگراني از بودجه گذاري براي وسايل جلوگيري از بارداري و لزوم آموزش جنسي به عنوان بخشي از مواد درسي مدارس
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
ايرلند
|
بهبود بخشيدن به برخورداري از وسايل پيشگيري از بارداري براي وجوانان و بزرگسالان جوان و لزوم استفاده از کاندوم جهت پيشگيري از گسترش بيماري ايدز
|
-
|
28 ژانويه 2002
|
روسيه
|
مهيا کردن اقدامات پيشگيرانه از بارداري براي همه زنان و آموزش جنسي در دروس مدارس
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
لزوم برنامه هاي آموزش جنسي به عنوان بخشي از دروس مدارس براي دختران و پسران
|
-
|
29 ژانويه 2002
|
ترينيداد و توباگو
|
معرفي سياستها و برنامه هاي مناسبي براي آموزش جنسي و آموزش تنظيم خانواده
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
اسپانيا
|
لزوم آموزشهاي جنسي مناسب با سن افراد در مدارس ابتدايي و راهنمايي
|
-
|
23 ژوئن 2000
|
روماني
|
اولويت بازنگري مواد آموزشي و متون درسي به ويژه براي آموزش ابتدايي و متوسطه
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
لزوم بازنگري همه دروس آموزشي و حذف اشکال تبعيض آميز باقيمانده
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
چين
|
تجديدنظر کتاب درسي مدارس و حذف اشکال کيشه اي جنسيتي
|
-
|
27 ژانويه 1997
|
دانمارک
|
دوره آموزشي جنسيت و فرهنگ جزو دروس اجباري باشد نه اختياري
|
-
|
15 ژوئن 2000
|
اتريش
|
آموزش حقوق بشر زنان مبتني بر کنوانسيون جزو موارد درسي مدارس معرفي شود
|
-
|
12 اوت 1997
|
ايتاليا
|
لزوم بازنگري کتابهاي آموزشي و حذف نقشهاي کليشه اي مردان و زنان
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
طراحي برنامه هاي جامعي براي ايجاد تحولات فرهنگي با توجه به نقشها و وظايف زنان ومردان مطابق با ماده پنجم کنوانسيون
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
بازنگري متون درسي براي مقابله با رفتارهاي سنتي درباره زنان
|
-
|
29 ژانويه 2002
|
ترينيداد و توباگو
|
اصلاح مواد درسي و مبارزه با رفتارهاي سنتي نسبت به زنان
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
ويتنام
|
بازنگري متون درسي و برگزاري مبارزات رسانه اي جهت رفع کليشه هاي سنتي درباره نقش زنان و مردان
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سوئد
|
رفع کليشه هاي جنسيتي در مواد آموزشي و تشويق به عدم جدايي جنسيتي در انتخاب رشته تحصيلي از سوي دانشجو
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
ازبکستان
|
انتقاد به فقدان برنامه هاي آموزشي هدفدار، نبود بازنگري مواد و متون درسي و عزم رسانه هاي جمعي به رفع چنين کليشهاي مرسوم در برخورد با زنان
|
-
|
اول ژوئيه 1998
|
گرجستان
|
حذف کليشه هاي جنسيتي از راه تلاشهاي متعدد مثل بازنگري کتابهاي درسي از مقطع ابتدايي حساسيت زايي آموزگاران
|
-
|
14 مي 1998
|
جمهوري چک
|
انتقاد به ايحاد مدارس مديريت خانه داري و اهميت تشويق پسران و دختران به انتخاب رشته تحصيلي غيرمرسوم جهت رفع تبعيض عليه زنان
|
-
|
15 ژوئن 2000
|
اتريش
|
افزودن مطالعات جنسيتي و پژوهشهاي فمينيستي به مواد درسي دانشگاهي و برنامه هاي تحقيقاتي
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
ايجاد برنامه هاي مطالعات زنان با اعطاي مدرک تحصيلي و حمايت علمي و سياسي و تغييرات عملي با هدف ايجاد يک جامعه غير مردسالارانه
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
هنگ کنگ (چين)
|
لزوم تداوم رسيدگي به کليشه هاي جنسيتي و منابع مناسب و کافي براي ايحاد برنامه هاي مطالعات جنسيتي
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
ايرلند
|
ارائه گزارشي از ميزان الحاق دوره هاي مطالعاتي زنان و جنسيت در مواد درسي آموزشي رايج در آموزش متوسطه
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
اسپانيا
|
ارائه اطلاعاتي درباره تعداد و نوع دوره هاي مطالعات زنان در موسسات آموزش عالي
|
-
|
14 مي 1998
|
مکزيک
|
استقبال از ترويج منصفانه تر ثروت در ميان جمعيت
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
اسپانيا
|
نظارت بر اقدامات مربوط به تساوي و پاسخگويي به سياستهاي برابري ملي در سطح جوامع خودمختار و منسجم
|
-
|
23 ژوئن 2000
|
روماني
|
به رغم کاهش نرخ ازدواج و افزايش شمار همزيستي حقوق زنان در شيوه همزيستي خارج از ازدواج از سوي نظام حقوقي حمايت نمي شود
|
-
|
23 ژوئيه 1997
|
اسلووني
|
تصويب قانون مرخصي والدين که ضمن آن مرخصي را براي پدر مقرر مي کند
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
ايرلند
|
انگيزه ها و فرصتهاي براي زنان و مردان فراهم شود به گونه اي که بتوانند به شکل برابر در خارج از خانه از کار با دستمزد و در منزل براي کار بدون دستمزد مشارکت کنند
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
نيکاراگوئه
|
اقدام به تصويب سريع قوانين خانواده بدون تبعيض
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سنگاپور
|
ابزارنگراني از مفاهيم ارزشهاي آسيايي درخصوص خانواده که موجب تداوم نقشهاي کليشه اي جنسيتي در خانواده و تبعيض عليه زنان مي شود
|
-
|
دوم فوريه 2000
|
آلمان
|
بررسي مرخصي غيرقابل انتقال براي پدران تا تعداد مردان در تقسيم مسئوليت براي کودکياري افزايش يابد و همچنين اماکن نگهداري از کودکان بيشتر شود تا زنان بتوانند دوباره وارد بازار کار شوند
|
-
|
14 مي 1998
|
مکزيک
|
ارائه اطلاعاتي درباره جريمه همجنس بازي در قوانين جزايي
|
-
|
27 ژانويه 1999
|
قرقيزستان
|
مفاهيم همجنس بازي زنان به عنوان يک گرايش جنسي مورد بررسي قرار گيرد و جريمه ها بر ضد آن لغو گردد
|
-
|
29 ژانويه 2002
|
ترينيداد و توباگو
|
بررسي قوانين مجازات روابط جنسي ميان زنان تا تبعيض عليه زنان مرتفع گردد
|
-
|
23 ژوئن 2000
|
روماني
|
عدم شناخت کافي قضات درباره فرصتهاي ايجاد شده به واسطه ماده بيستم قانون اساسي براي به کارگيري کنوانسيون در تصميمات قضايي داخلي
|
-
|
14 مي 1998
|
کرواسي
|
ستودن دولت به لحاظ ادغام کنوانسيون با قوانينملي کشور
|
-
|
14 مي 1998
|
کرواسي
|
تمجيد از تعهدات کشور براي بررسي ضرورت تقويت آگاهي عمومي درباره کنوانسيون تا امکان دوباره به کارگيري آن در تمامي سيستم قضائي فراهم شود
|
-
|
23 ژانويه 1997
|
اسلووني
|
قه قضائيه بايد در زمينه مفاهيم غير مستقيم و ساختاري تبعيض، مفهوم تساوي به طور عملي و مفهوم اقدامات ويژه موقت کاملا آگاهي يابد
|
-
|
دوم فوريه 2000
|
آلمان
|
تشويق دولت به اينکه در قانونگذاريها سياستها و برنامه هاي جديد به طور مستقيم به کنواسيون اشاره کند زيرا از لحاظ قانوني قابل اجرا است و چنين امري مي تواند سبب افزايش آگاهي به تعهدات بين المللي دول عضو شود
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
دولت هماهنگي مفاد قانوني خود با ماده 1 و 4 کنوانسيون را به روشني بيان کند
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
افزايش آگاهي در زمينه راه حل هاي قانوني در ميانزنان تا با اعمال تبعيض آميز افراد به طور پيوسته برخورد شود
|
-
|
12 آگوست 1997
|
ايتاليا
|
قضات وکلا و قانونگذاران را به تبعيض غير مستقيم آگاه و آنها را به الزامات بين المللي کشور ايتاليا به ويژه آنهايي که در کنوانسيون شرح داده شده است، متوجه کند
|
-
|
28 ژانويه 2002
|
روسيه
|
استقبال از مفاد معاهدات بين المللي به ويپه کنوانسيون جزء نظام حقوقي کشور که بتواند به طور مستقيم در دادگاه هاي داخلي مورد استمداد قرار گيرد.
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
درآميختن کنوانسيون با قوانين کشور ولي عدم آشنايي قضات، مجريان قانون، عاملان و خود زنان درباره فرصتهاي موجود در به کارگيري از کنوانسيون در تصميم گيريهاي داخلي
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
الزام دولت به اينکه مواد درسي دانشکده حقوق و تحصيلات پيوسته قضايي طبق کنوانسيون تنظيم شود و در سطح داخلي از آن استفاده کنند
|
-
|
23 ژانويه 2002
|
پرتغال
|
عدم وجود اقدامات قانوني يا تصميمات دادگاهي که کنوانسيون يا قانون اساسي براي حمايت از دعاوي زناني مقرر کرده که شاهد تبعيض بوده اند
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
مالديو
|
فقدان يک تشکل موثر جهت اجراي حقوق به رسيمت شناخته شده از سوي کنوانسيون و ارائه راه حل
|
-
|
چهارم فوريه 1999
|
کلمبيا
|
عدم توسعه برنامه منظم آموزشي براي دولت يا مسئولان دادگاهي يا نيروهاي پليس و مسئولان اجراي آئين نامه هاي مربوط به قانون و اجراي کنوانسيون
|
-
|
هشتم ژوئيه 1998
|
پرو
|
ارائه گزارشي از چگونگي اجراي مفاد کنوانسيون به وسيله قضات و مجريان در پيشگاه دادگاه
|
-
|
27 ژانويه 1997
|
دانمارک
|
تقويت اقدامات ويژه موقت که منجر به دريافت دستمزد برابر زنان و مردان براي کار با رزش يکسان شود
|
-
|
21 ژانويه 2000
|
لوکزامبورگ
|
کار زنان در مقايسه با کار مردان هنوز از لحاظ ارزش دست کم گرفته مي شود بايد شکاف دستمزد از بين برود
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
هنگ کنگ (چين)
|
لحاظ اصل دستمزد برابر براي کار با ارزش برابر در قوانين مرتبط و تعيين ميزان ارزش برابري در بازار کار
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
ايرلند
|
پيشرفت ناچيزي در ارزيابي و ارزشگذاري کار با ارزش قابل قياس
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
آندورا
|
از پژوهشها و عملکردهاي موجود در زمينه دستمزد برابر براي کار برابر و با ارزش قابل قياس بهره مند گردد تا مساله عدم تساوي دستمزد برطرف شود.
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
نيکاراگوئه
|
انجام تلاشهاي بيشتري جهت دستيابي به دستمزد برابر براي کار با ارزش يکسان
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
افزايش دستمزد در بخشهاي خاص زنان در اشتغال عمومي تا سبب کاهش اختلاف دستمزد در قياس با بخشهاي خاص مردان گردد.
|
-
|
29 ژانويه 2002
|
ترينيداد وتوباگو
|
بهره مندي از تحقيقات و اعمال موجود از نظر پرداخت يکسان براي کار يکسان و ارزش قابل قياس جهت رفع نابرابري در پرداختها
|
-
|
23 ژانويه 2002
|
فيجي
|
انتقاد از عدم دريافت دستمزد يکسان از سوي زنان براي کار با ارزش يکسان
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
ازبکستان
|
رسيدگي به مسأله تفکيک شغل و اجراي اصل پرداخت يکسان براي کار با ارزش يکسان
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
گرجستان
|
شناسايي عوامل شکاف دستمزد به ويژه در ميان بخشهاي بازار کار زنان و مردان و توصيه به اقدامات ابتکاري مانند معرفي مفادي براي دستمزد يکسان در برار کار با ارزش هم تراز
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
گويان
|
تمجيد به دليل نمايندگي 3/331 درصد زنان در فهرست تمامي احزاب سياسي براي رقابت در انتخابات سراسري و منطقه اي
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سنگاپور
|
الزام به افزايش تلاشهاي خود برا افزايش تعداد زنان در عرصه هاي سياست و تصميم گيري از راه کاربردهاي با حساسيت جنسيتي مبتني بر اصل شايسته سالاري و تضمين فرصتهاي يکسان براي زنان جهت مشارکت درچنين زمينه هاي
|
-
|
27 ژانويه 1999
|
قرقيزستان
|
ارائه طيف گسترده اي از اقدامات ويژه موقت مطابق با ماده چهار پاراگراف اول از جمله موضوع سهميه بندي و حضور زنان در سياست
|
-
|
15 ژوئن 2000
|
اتريش
|
ارائه اقدامات مثبت جهت افزايش انتصاب زنان در پستهاي علمي در همه سطوح
|
-
|
15 ژوئن 2000
|
اتريش
|
بررسي چگونگي استفاده از بودجه فدرال براي احزاب سياسي به عنوان انگيزه اي جهت افزايش نمايندگي زنان در ملس همچنين ارزيابي چگونگي به کارگيري از سهميه و اهداف رقمي و اهداف قابل اندازه گيري با هدف افزايش مشارکت سياسي زنان
|
-
|
27 ژانويه 1997
|
دانمارک
|
توجبي به خاطر برداشت سهميه از احزاب سياسي. هر چند مشارکت زنان در سياست در مقايسه با کشورهاي ديگر در سطح بالاتري است است ولي هنوز به يکنواختي جنسيتي در حوزه سياسي دست نيافته است
|
-
|
27 ژانويه 1997
|
دانمارک
|
افزايش اقدامات ويژه موقت به منظور افزايش مشارکت زنان در تصميم گيريهاي بخش خصوصي افزايش تعداد اساتيد زن در دانشگاهها و تشويق مردان به امور خانه
|
-
|
23 ژانويه 1997
|
اسلووني
|
وجود تفاوتهاي آشکار در نوع دروسي که زنان و مردان مايلند مطالعه کنند. انجام تلاشهاي منظمي جهت حصول اطمينان از عدم تجمع زنان در برخي رشته هاي خاص در دانشگاه ها و مدار
|
-
|
23 ژانويه 1997
|
اسلووني
|
اقدامات ويژه موقت با اهداف مشخص و جدول زمانبندي تعيين شود تا به رفع تفکيک در اشتغال بپردازد و تشويق به ايجاد فرصتهاي اشتغال با يارانه در دستگاه هاي دولتي براي زنان جوان
|
-
|
اول فوريه 1999
|
يونان
|
انجام اقدامات ابداعي جهت افزايش درصد زنان در همه ارگان هاي عمومي
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
هنک کنگ
|
مطالعه تجربيات ساير کشورها در به کارگيري از سهميه بندي، جدول زمانبندي جهت دستيابي به اهداف مشخص و داده ها درباره نامزدهاي زنان
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
هنگ کنگ
|
انجام اقدامات ويژه موقت براي افزايش تعداد زنان در رشته هاي غيرمرسوم تحصيلي بخصوص فناوري و مهندسي
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
بروندي
|
افزايش مشارکت زنان در همه سطوح تصميم گيري هنگام انجام سهميه بندي براي گروه هاي قومي
|
-
|
12 اوت 1997
|
ايتاليا
|
انجام اقدامات خاص مثبت با هدف تخصيص سهميه بندي و اهداف معين به ويژه در زمينه هايي همچون ستم هاي سياستگذاري و تصميم گيري در عرصه هاي عمومي
|
-
|
14 مي 1998
|
کرواسي
|
اقدامات خاص مثبت با هدف سهميه بندي و اهداف رقمي به ويژه در جاهايي که هنوز تساوي به حد مطلوب براي زنان محقق نشده است
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
اقدامات وژه موقت در رشته هاي تحصيلي حرفه اي و سياسي با تشويق بر ادامه رشته هاي تحصيلي و زمينه هاي کاري و مداخلات سياسي که يکي از دو جنس در آن کمتر است
|
-
|
14 مي 1998
|
جمهوري چک
|
ادقامات ويزه موقت در زمينه هاي مشارکت سياسي و اقتصادي زنان در جايگاه هاي رهبري جهت ارتقاء مشارکت زنان
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
مصر
|
افزايش تعداد زنان در همه سطوح تصميم گيري
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
گرجستان
|
بازنگري رفتارهاي منفي درباره مفاهيم و مفادي چون اقدامات ويژه موقت از جمله سهميه بندي در زمينه هاي مشارکت سياسي و اشتغال
|
-
|
21 ژانويه 2000
|
لوکزامبورگ
|
توبيج به خاطر عدم اصلاح قانون اساسي از سوي حزب دولت براي لحاظ سازي اصل تساوي ميان زنان و مردان
|
-
|
30 ژانويه 2002
|
استوني
|
لحاظ تعريف تبعيض عليه زنان در قانون اساسي و قوانين ملي
|
-
|
29 ژانويه 2002
|
ترينيداد و توباگو
|
عدم ادغام مفاد معاهدات بين المللي از جمله کنوانسيون بر قوانين داخلي و پيشنهاد تدوين فهرستي از قوانين تبعيض آميز عليه زنان با هدف بازنگري اصلاح يا الغا
|
-
|
28 زانويه 2002
|
اوروگوئه
|
درنظر گرفتن تعريفي از تبعيض عليه زنان مبتني بر تعريف موجود در ماده يکم کنوانسيون در قانون اساسي و ساير قوانين
|
-
|
23 ژانويه 2002
|
فيجي
|
عدم وجود تعريفي از تبعيض عليه زنان يا حق مراقبتهاي بهداشتي در قانون اساسي سال 1997
|
-
|
23 ژانويه 2002
|
فيجي
|
عدم تصويب لاحيه قانون قانون خانواده، لايحه شهادت و تعدادي قوانين ديگر که درصدد رفع تبعيض عليه زنان بوده
|
-
|
21 ژانويه 2002
|
ايسلند
|
الزام ادغام کنوانسيون با قوانين داخلي به ويژه ادغام ماده يکم کنوانسيون که به تعريف تبعيض عليه زنان پرداخته است
|
-
|
31 ژانويه 2001
|
گويان
|
عدم ارجاع غير مستقيم به تبعيض در قانون اساسي
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
ازبکستان
|
عدم تعريفي از تبعيض عليه زنان طبق ماده يکم کنوانسيون که به منع تبعيض مستقيم و غير مستقيم پرداخته است
|
-
|
14 مي 1998
|
جمهوري چک
|
دراميختن تبعيض طبق ماده يکم کنوانسيون با قانون اساسي و ساير قوانين مربوطه
|
-
|
27 زانويه 2000
|
اردن
|
لزوم چاپ کنوانسيون در جرايد رسمي و انجام اقدامات قانوني لازم جهت اجراي کنوانسيون در دادگاه ها
|
-
|
21 ژانويه 2000
|
لوکزامبورگ
|
افزايش آگاهي و آموزش جهت رفع تصاوير مرسول و کليشه اي درباره زنان و مردان
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
مصر
|
انجام تحفظات از سوي دولت عضو که به محض تصويب نگه داشته شده اند و کميته مصرانه خواست تا به سرعت گامهاي لازم را براي انصراف از تحفظات بردارد
|
-
|
سوم فوريه 1999
|
چين
|
نگراني از تحفظي که معافيت امور فرقه هاي مذهبي از حيطه کنوانسيون را شامل مي شود
|
-
|
21 ژانويه 2000
|
لوکزامبورگ
|
عدم پيشرفت بيشتر در انصراف از تحفظات مربوط به ماده هفت و ماده شانزده
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
هلند
|
تقدير به دليل اعتراض به تحفظات ساير دول عضو که مغاير با اهداف کنوانسيون بوده
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سوئد
|
تقدير به دليل اعتراض به تحفظات ساير دول عضو که مغاير با اهداف کنوانسيون بوده
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سنگاپور
|
تحفظات دول عضو مانع از اجراي کامل کنوانسيون مي شود
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
مالديو
|
انتقاد به دليل تحفظات دولت عضو در زمينه مواد هفت و شانزدهم کنوانسيون. اين تحظ زنان رااز سمت رياست جمهوري و معاونت رياست جمهوري کشور باز ميدارد
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
انگلستان و ايرلند شمالي
|
تقدر به دليل انصراف از برخي تحفظات مرتبط با کنوانسيون و نيز اين که بقيه تحفظات در حال بررسي و بازنگري است
|
-
|
اول فوريه 1999
|
ليختنشتاين
|
انصراف دولت در زمينه تحفظات مربوط به کنواسيون
|
-
|
27 ژانويه 1997
|
دانمارک
|
ارزش کار بدون دستمزد مردان و زنان در محاسبات ملي بايد از راه حسابهاي گردش گنجانده شود
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
نيکاراگوئه
|
فراهم کردن امکانات مالي پرسنل و توانايي لازم در تصميم گيريهاي سياسي موسسه زنان تا امکان ارتقاي تساوي جنسيت در اين کشور موثرواقع شود
|
-
|
29 ژانويه 2002
|
ترينيداد و توباگو
|
عدم وجود يک ساختار جامع و هماهنگ براي جريان سازي موضوع جنسيت و تشويق به بازسازي تشکلهاي ملي و تخصيص منابع مالي و انساني جهت اجراي موثر سياستها و برنامه هاي دولت درخصوص تساوي جنسيت
|
-
|
14 مي 1998
|
جمهوري چک
|
ايجاد تشکلهاي ملي همراه با اختيارات روشن براي اجرا، هماهنگي و نظارت بر مفاد کنوانسيون
|
-
|
4 فوريه 1999
|
کلمبيا
|
اقدام ناکافي جهت توزيع متن کنوانسيون طبق ملزومات مفاد قانون اساسي حاکم بر حقوق زنان
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
نپال
|
الزام به راه اندازي برنامه هاي حمايت از حساسيت جنسيتي براي صاحب نظران و مسئولان خدمات مدني، سياستگذاري مسئولان بهداشت و مأمورين قانون
|
-
|
---
|
خطاب به همه کشورها
|
به منظور آموزش زنان درباره محتواي کنوانسيون فعاليتهايي انجام دهند و شهروندان را از نظرات نهايي موجود در گزارش کميته وگاهاي بعدي مورد نياز آگاه کنند
|
-
|
31 زانويه 2000
|
بلاروس
|
بازنگري قوانين و استانداردهاي مربوط به بهداشت شغلي و ايمني باهدف کاهش استانداردهاي حمايتي که غالبا داراي آثار تبعيض آميز بر زنان به طور اعم و بر زنان باردار به طور اخص است
|
-
|
14 مي 1998
|
جمهوري چک
|
انتقاد به افزايش اقدامات حمايتي براي دوران بارداري و مادري و نيز سياسيتهاي مربوط به بازنشتگي زودهنگام براي زنان
|
-
|
28 ژانويه 2002
|
روسيه
|
اخراج زنان در سنين باروري از فهرست 456 شغل موجود که ميتواند به منع ورود زنان به برخي از بخشهاي اشتغال بينجامد
|
-
|
اول ژوئيه 1999
|
گرجستان
|
استانداردهاي بهداشت شغلي موجود در ارتباط با زنان به تبعيض عليه آنها در بازار کار مي انجامد که مبتني بر اقتصاد بازار است
|
-
|
27 ژانويه 1997
|
دانمارک
|
درخواست گزارش از اقدامات اتحاديه تجاري و سازمانهاي کاري جهت اجراي اصل پرداخت دستمزد يکسان و استفاده از داروي سقط جنين و تعداد زناني که از تکنيک هاي پزشکي براي باروري استفاده مي کنند و تعداد فرزندان تحت قيوميت درآمده
|
-
|
21 ژانويه 2000
|
لوکزامبورگ
|
درخواست گزارشاتي از دادگاه هاي مربوط به زنان سيگاري و بيماري هاي ناشي از سيگار
|
-
|
31 ژوئيه 2001
|
سنگاپور
|
استهزاء دولت به دليل عدم درک صحيح دولت در زمينه جريان سازي جنسيتي در ارتباط با قانونگذاري، سياستها و برنامه ها
|
-
|
دوم فوريه 2001
|
مصر
|
درخواست امضاء پروتکل اختياري کنوانسيون و پاسخگويي به اظهارات نهايي جاري در گزارشات دوره اي بعدي با نظر به ماده هجدهم کنوانسيون
|
-
|
12 اوت 1997
|
ايتاليا
|
پيشرفت نقش زنان به عنوان حافظان صلح در نقاط گوناگون جهان
|