پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228024
مردم عزيز!‌ شما امروز در زندگي‌تان حس مي‌کنيد کسب و کار رونق پيدا کرده؟/ شما دولت ۴ درصدي هستيد چون بين مردم نيستيد
تاریخ انتشار : 1396/02/09 09:02:08
نمایش : 1319
کانديداي دوازدهمين دوره رياست‌جهموري گفت: با افزايش گراني و تورم ارزش يارانه به کمتر از ۱۵ هزارتومان رسيده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدباقر قاليباف کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري عصر امروز جمعه (8 ارديبهشت ماه 96) در نخستين مناظره انتخاباتي با محوريت «مسائل اجتماعي» حضور يافت.

محورهاي اظهارات قاليباف را در ذيل بخوانيد:

* امروز 11 ميليون حاشيه‌نشين داريم

*ما امروز حدود 11 ميليون نفر حاشيه‌نشين داريم. طبيعتا اين بر اساس فرصت‌هاي نابرابري اجتماعي و بحران‌هاي اقتصادي به وجود مي‌آيد. يکي از موارد پيش‌بيني شده اين است که ما در درازمدت برنامه‌ريزي کنيم که طبيعتا براي کوتاه‌مدت هم بايد يک برنامه‌ريزي براي اين عزيزان داشته باشيم.

* معمولا در همه دنيا اينگونه است که دولت‌ها از اين‌ها (حاشيه‌نشين‌ها) حمايت مي‌کنند. من مي‌دانم آقاي ميرسليم هم بر اين موضوع تأکيد دارد که بخشي از اين محرومين به کم درآمدها همين حاشيه‌نشين هستند. دولت هم تدبير کرده تا در حوزه يارانه‌ها به اين‌ها کمک شود. در 7 سال گذشته هم کمک شده است ولي گلايه آنها اين است که در هفت سال گذشته با توجه به افزايش گراني و تورمي که اتفاق افتاده است ارزش آن 45 هزار و 500 هزار تومان امروز به کمتر از 15 هزار تومان رسيده است. 

* گلايه اول آنها اين است که چرا اين مقدار افزايش پيدا نمي‌کند و همپاي تورم کشور بيشتر نمي‌شود و همچنين اينکه چرا يارانه‌ها بين همه اقشار مساوري تقسيم مي‌شود و از آن طرف البته مردم يک نگراني هم دا رند که افزايش يارانه‌ها باعث گراني در کشور نشود که من فکر مي‌کنم آقاي ميرسليم با اين موضوعات موافق است.

* خطاب به ميرسليم: من مي‌خواهم بدانم که جنابعالي براي يک اقدام کوتاه‌مدت براي اني محرومين چه اقداماتي را انجام مي‌دهيد و به طور درازمدت به طور ريشه‌اي اين موضوع حل مي‌شود چه راه حلي داريد.

* عدالت اجتماعي از موضوعات مهم و از اهداف نظام اسلامي و انقلاب بوده ولي همه شاهديم وقتي که مشکلات اقتصادي و بحران‌هاي اقتصادي داريم تحقق عدالت اجتماعي سخت است.

* ما در روزي که کار را در شهر تهران شروع کرديم اولين نکته‌اي که به آن اشاره کرديم اين بود که فاصله شمال و جنوب را کم کنيم؛ به خاطر اينکه از اهداف انقلاب اسلامي است که امروز در سطح شهر هم مشخص است که در حوزه کاربردي و چه در حوزه انساني به محرومين در بخش‌هاي مختلف و بافت‌هاي فرسوده توجه شود که اين اتفاق افتاد.

* ولي همه ما مي‌دانيم که در اين ناعدالتي اقتصادي و نابرابري‌هاي فرصت‌هاي اجتماعي وجود دارد؛ به عنوان مثال همين بحث بيکاري و شغل که در حقيقت حق شهروندان است به آن توجه شود، من در برنامه جنابعالي (رئيسي)  ديدم که به اين موضوع مفصل پرداختيد. البته در برنامه ما هم است.

* به سمت يک اشتغال پايدار خواهيم رفت

* طبيعتا نکته‌اي که بايد به آن توجه شود اين است که ما يک اشتغال حمايتي انجام مي‌دهيم و به سمت يک اشتغال پايدار خواهيم رفت.

* امروز شکاف طبقاتي در جامعه ما بيشتر شده است، فرصت‌هاي اجتماعي امروز نابرابر هستند يعني بهره‌اي که آن 4 درصد مي‌برند هيچ وقت بقيه 96 درصد مردم اين بهره را نمي‌برند.

* ما در برنامه پنجم هم چنين هدفي را داشتيم مي‌خواهم بگويم ارزيابي شما در اين زمينه چه ميزان است؛ برنامه پنجم که تمام شده و امسال آغاز برنامه ششم است. به نظر شما برنامه پنجم به چه ميزان توانسته در اين راه موفق باشد.

* 4 درصد از جامعه از همه چيز برخوردارند

* 4 درصد در جامعه ما هستند که از همه چيز برخوردارند و 96 درصد هم برخودار نيستند.

* آنهايي که برخودار هستند با رانت برخوردارند، همانطور که آقاي جهانگيري به آن اشاره کرد در مسکن هم همينگونه است.

* ما اکنون بيش از 3 ميليون مسکن در کشور داريم که خالي است. سوال کنيم که اين‌ها چرا خالي هستند، کجا هستند و متعلق به چه کساني است؟ اين‌ها در حقيقت متعلق به همان 4 درصدي که با اين ثروت‌هاي باد آورده يک ويلا در شمال براي خود مي‌گيرند و يک ويلا هم در شمال شهر و همان 96 درصد در محروميت هستند.

*دولت يازدهم نتوانست بافت‌هاي فرسوده را احيا کند

* برنامه بوده که دولت هر سال 10 درصد بافت فرسوده را احيا کند به هر حال دولت نتوانست اين را تکميل کند و در طول يک دهه اين کار انجام شود.

* اکنون بيش از 5 سال از اين مي‌گذرد و پيشرفت در بقيه طبق آمار حدود 7 يا 8 درصد است؛ البته در بافت فرسوده شهر تهران که مسئوليت آن با شهرداري است بنا به گزارش وزارت مسکن ما در اين زمينه 34 درصد هستيم. البته در اين بخش دولت آن کمکي که بايد به ما مي‌کرد را نداشت ولي به هر حال پذيرفتيم که ما اين کار را انجام دهيم.

* بنده معتقدم با اين 4 درصد حتما برخورد شود. اگر کسي رانت 5 ميلياردي گرفته بايد حتما با او برخورد شود امروز هم نبايد بگذاريم که اين تکرار شود. متأسفانه امروز هم اين‌ها در جامعه حال تکرار شدن است و نمونه‌هاي آن وجود دارد.

*در سال 95 به چه کساني بيش از 530 ميليارد تومان وام دادند؟

* در سال 95 بيش از 530 هزار ميليارد تومان وام داديم؛ بپرسيم اين وام‌ها را به چه کساني داديم، چند هزار نفر اين وام‌ها را گرفتند و چند ده ميليون نفر مثل همين وام ازدواج که گفتند چند سال است در نوبت هستند؟

*اگر ما سيستم را هم درست نکرده و مديريت را اصلاح نکنيم موفق نخواهيم شد که بر مشکلات فائق آييم.

* مشکل جدي امروز ما در بحث ازدواج اشتغال است

* خطاب به روحاني: همانطور که جنابعالي اشاره کرديد مشکل جدي امروز ما در بحث ازدواج اشتغال است. جنابعالي در آغاز دوره به مردم عزيزمان قول داديد که 4 ميليون شغل را ايجاد کنيد. در همان ابتداي مذاکرات هم گفتيد.

* روحاني در پاسخ به قاليباف: آقاي قاليباف ببينيد يک سايت گمنامي يک حرفي مي‌زند، بعد يک سايت معروفي نقل مي‌کند، بعد يک روزنامه آن را نقل مي‌کند، بعد جنابعالي هم مي‌خواهيد از روزنامه نقل کنيد؛ من هيچ وقت در هيچ دوره‌اي قول 4 ميليون شغل به مردم ندادم و اين دروغ محض است.

*قاليباف در پاسخ به اظهارات روحاني: ما آدرس سايت را از خودتان مي‌گيريم!‌ شما که از آزادي گفتيد حداقل اجازه بدهيد بنده نظرم را به شما بگويم. اگر تحمل داشته باشيد در حد دو دقيقه اتفاقي نمي‌افتد تحمل کنيد.

* به هر حال حتما اميد، نشاط، حقوق شهروندي و شبکه‌هاي اينترنت  مهم و لازمه زندگي امروز است؛ اما واقعا امروز افسردگي در جامعه ما چقدر شده است؟ 

* بنابر آمار خود دولت، امروز شرايط در اين حوزه غيرقابل قبول شده است؛ اين از کجا نشاط داشته باشد؟

* مردم براي نشاط زندگي خوش مي‌خواهند. جنابعالي مي‌گوييد که اين زندگي خوش اکنون است. يعني کسب و کار رونق پيدا کرده است.

* مردم عزيز!‌ شما واقعا امروز در زندگي‌تان حستان اين است که کسب و کار رونق پيدا کرده؟ واقعا در ذهنتان اين است که در اين چند سال آيا آمار بيکاري بيشتر شده يا کمتر؟

* ظاهرا آقاي روحاني که به من فرصت صحبت کردن نمي‌دهند و توي صحبت مي‌آيند.

* اگر اين‌ها را حل کرديم نشاط را به جامعه تزريق خواهيم کرد، اگر اين‌ها را حل کرديم اميد داديم. اگر آي.تي آمد شغل هم هست همانگونه که در دنيا بيشترين شغل را از همين طريق آورده است.

*من معتقدم که اشکال اساسي ما سرمايه هم نيست. سرمايه هم در داخل و هم در خارج است و مي‌شود آن را آورد.

* اشکال اساسي ما سرمايه نيست بلکه مشکل همين نگاه مديريتي گذشته و عدم تحملي است که شما اجازه حرف زدن را به ما نمي‌دهيد مشکل است.

* خطاب به جهانگيري: آقاي جهانگيري!‌ شما در صحبتتان اشاره کرديد که اخلاق مهم است. من فکر مي‌کنم که اي کاش شما هم اخلاق را واقعا رعايت مي‌کرديد.

*اين هم واقعا پديده‌اي عجيب است که جنابعالي به عنوان معاون رئيس جمهور نامزد شديد، آمديد و البته حق شهروندي شما است؛ شما هم مي‌گوييد ما يک رقيب هستيم اما مردم بايد قضاوت کنند.

* خطاب به جهانگيري: صداقت شما در چند روز آينده مشخص خواهد شد که واقعا هستيد يا خير.

*دولت صادقانه به مردم گزارش دهد

*اگر دولت آمده اينجا که گزارش کار خود را بدهد که صادقانه به مردم گزارش کار بدهد و گزارشي را هم که مي‌دهيم درست بدهيم. 

*خطاب به جهانگيري: وقتي شما مي‌گوييد در جنوب شهر در بافت فرسوده درآمد مي‌اورند شما حداقل يک مطالعه اوليه بکنيد صدور پروانه ساختمان در کل بافت فرسوده تهران در جنوب شمال در شهر تهران مجاني است.

* ما هيچ وقت اقتصادي نگاه نکرديم، به جز همان محلي که جنابعالي رفتيد و در منطقه 12 بازديد کرديد زمين آن متعلق به وزارت مسکن و شهرسازي است. شما فقط آنجا رفتاري تجاري کرديد و برويد ببينيد چه ساختيد.

*خطاب به جهانگيري: من متعجبم از شما به عنوان يک مديري که اجرايي هستيد و حاضريد اينگونه دستاويز سياسي ديگران شويد و حرف‌هاي غيرباطني خود را اينجا بگوييد.اين واقعا در حقيقت درست نيست.

* يا اگر بحث مي‌شود که ما بياييم اختيار به مردم بدهيم خيلي خوب است. ما بيش از يک دهه است در تهران شوراي اداري محلات را درست کرديم؛ دولت محترم حدود 2 ماه قبل اعلام کرد که وا گذاري کار به مردم را حق نداريد داشته باشيد. اين چه مردمي کردن است؟ شما واقعاً با صداقت صحبت مي‌کنيد؟

*اشکال اساسي دولت شما اين است که مجموعه برنامه‌ها و اقداماتتان را هميشه مي‌گوييد يا نمي‌شود سرمايه نمي‌آيد،‌ آن کار نمي‌شود و بعد هم  از کساني که جز آن 4 درصد هستنددفاع مي‌کنيد.

*همين وام‌هايي که مي‌گوييد مردم قضاوت کنند. هزار مسير جلوي شما مي‌گذارند که شما نتوانيد وام بگيريد ولي در يک سال بنا به گزارش بانک مرکزي بيش از 500 هزار ميليارد تومان وام داده مي‌شود. برويد ليست آن را در بياوريد به چه کساني داده مي‌شود؛ بي‌صداقتي اين‌ها است.

* بحث مربوط به محيط زيست که در حقيقت بايد به آن بگوييم بحران محيط زيست از مشکلات اساسي کشور است.

* اما امروز مشکلات جدي اقتصادي و بحران‌هاي اقتصادي تأثيرات جدي را در حوزه مسائل اجتماعي گذاشته که در بخشي از صحبت‌ها اشاره شد.

* در حوزه محيط زيست هم ما با دو مشکل مهم و اساسي روبه‌رو هستيم که يکي از آنها ريزگردها است.

* در ريزگردها روندي که تا کنون پيش رفته متأسفانه در 4 استاني که بوده امروز نزديک 20 استان دچار آن شده، يعني در حقيقت بخشي در مرکز تهران هم شاهد آن هستيم که ريزگردها تا اينجا هم مي‌آيد و مشکلات جدي دارد.

* البته يک بخش بحث اين است که موضوع ريزگردها به آن طرف مرزها برمي‌گردد ما نمي‌خواهيم بگوييم اين نيست ولي واقعا اين چه سهمي دارد؟

*بخش قابل توجه ريزگردها مربوط به بي‌توجهي‌هاي داخل است. همين حادثه‌اي که اخير در اهواز شاهد آن بوديم که مردم ديگر نمي‌گويند ريزگرد مي‌گويند ريزمرگ و واقعا زندگي ندارند.

*اين موضوع محيط زيست (ريزگردها) دقيقا داخلي بود يعني وقتي که ما مالچ‌پاشي و درختکاري را رها مي‌کنيم و مشکلاتي اينگونه پيدا مي‌شود طبيعي است که اين مسائل در اينجا پيش مي‌آيد.

* اشتغال دو دسته است؛ يکي اشتغال پايدار و يکي اشتغال عمومي که امروز مشکل جدي جامعه ما است. اشتغال عمومي يکي از بخش‌هايي است که در آن مي‌توانيم جوانان را به کار بگيريم. چرا از آنها استفاده نمي‌کنيم که مردم امروز به اين مشکل دچار شوند؟

*هوا را با بي‌تدبيري از مردم گرفته‌ايم

* ما حرف از حقوق شهروندي مي‌زنيم مي‌گوييم حقوقشان را مي‌دهيم، اما اولين حق مردم هوا است ما هوا را هم با بي‌تدبيري از مردم گرفته‌ايم بعد هم عذرخواهي مي‌کنيم.

* همين آلودگي هوا در کلانشهرها و درتهران ما گفتيم. اين موضوع قابل حل است و درابتداي دولت هم گفتيم طرح داريم آقاي جهانگيري هم جلسه گذاشت. من خدمت دوستان رفتم و آمدم و او هم طرح ما را قبول کرد اما گفت خودمان اجرا مي‌کنيم آقاي جهانگيري بگويد که چه کار کرده است؟

*خطاب به جهانگيري: ماشين‌ها را از بيرون شهر رها مي‌کند و مي‌آيد و ماشيني که 30 سال در جاده بوده دو مرتبه داخل مي‌آورند و مي‌شود سرويس اداره!  کاميون 50 - 60 ساله مي‌آيد.

*مشکل محيط زيست مانند بحران اجتماعي و اقتصادي امروز حل نشده است، چرا که اين دولت همواره مي‌گويد اين نمي‌شود و پول مي‌خواهند، آن نمي‌شود چون ما نمي‌توانيم. خب مردم بايد چه کار کنند؟ چرا نمي‌توانيم؟ ما مي‌توانيم، ظرفيت‌ها مشخص است نگوييد اين حرف شعار نيست.

* سالي يک ميليون و 300هزار نفر هستند که بايد براي اين‌ها شغل تعيين کنيم. شما مي‌گوييد آي‌تي را اجرا کرده‌ايم؛ در حوزه آي‌تي چرا نتوانستيد بين کساني که بهره‌مند هستند يا نيستند وزارت کار شما نتوانست اين‌ها را تفکيک کند خب معلوم است که نيست.

* خطاب به روحاني: اين که من مي‌گويم شما دولت 4 درصدي هستيد به همين خاطر است چون در مردم نيستيد.

*جناب آقاي جهانگيري و روحاني! امروز افتخار شهرداري تهران در محيط زيست اين است که از زباله برق توليد کند يکبار از اتاق‌هايتان بياييد بيرون و ببينيد.

*امروز مابقي آن کمپوز مي‌شود و کشاورزي آن را مي‌بينيد.

*همان دوستان شما بودند که زباله را از روي زمين جمع مي‌کردند و نمي‌دانستند امروز مکانيزه شده است.

*آقاي روحاني! اگر براي شما آلودگي هوا مهم بود چرا قانون را اجرا نکرديد؟

*اگر براي شما آلودگي هوا مهم بود قانون را اجرا نکرديد پول حمل و نقل عمومي را نه به تهران بلکه به هيچ شهري نداديد امروز مترو را با 300 کيلومتر ساختيم با 70 کيلومتر تحويل گرفته بوديم پس محيط زيست براي ما مهم بود.

*ما در اين دوره بيش از 20 هزار هکتار جنگل‌کاري در اطراف تهران داشتيم امروز به 39 هکتار رسيديم با 11 هزار هکتار ديگر کل تهران کمربندي آن انجام مي‌شود.

* اگر بحث بلندمرتبه‌سازي را مي‌گوييد اين قانون دولت 4 درصدي‌ها است وزارت راه و شهرسازي شما و شوراي عالي شهرسازي تصويب کند مي‌شود حق در شهرداري مطالبه مي‌کنند.

* ما کار اداري آن را انحام مي‌دهيم اين‌ها را شما اگر مي‌گوييد بحث مربوط به مهاجرت که اشاره کردم تهران حداکثر امروز 24 درصد جمعيت به تهران آمدند.

* چه کسي اين کار را کرد؟ به خاطر مهاجرت و مشکلات اقتصادي و رو داشتن و اينکه امکانات از جاي ديگر بيايد.

* بحث از صداقت و اخلاق است به هر حال هم ديدند و هميشه شنيديد که من 100 روزه تحول اقتصادي مي‌دهم بعد از شما سوال کردند اين طور است شما گفتيد نه اين‌ها عقل ندارند شما خودتان اين را گفتيد من مي‌گويم صداقت داشته باشيد وگرنه اين کار را نمي‌کرديد.

* شما مي‌گويد شفاف‌سازي هر پرونده را مهر محرمانه مي‌زنيد اين يعني دولت اقتصادي اگر مردم نفهمند که همين پتروشيمي را که شما مي‌گوييد شغل ايجاد مي‌کند ولي همان 4 درصد دوستان شما هستند آقاي جهانگيري. اين‌ها مي‌آيند و در همان مواد اوليه به کشور همسايه صادر مي‌کنند بدون اينکه به زيردستي‌هايشان بدهند اگر خواستيد بعد آن را مي‌گويم چرا که مکلفم اخلاق را رعايت کنم.

*4 درصد ثروتمندان همان دلالان زالو صفتي هستند که روحاني به آنها لوح تقدير مي‌دهد

* آن 4 درصد همان دلالان زالوصفت هستند که امروز مي‌آيند حتي شما مي‌گوييد با آن فرد برخورد کند مثلا برخورد شده و آنها را گرفته‌اند اما به همان فردي که امروز مي‌گوييد در زندان است چه کسي به او لوح تقدير داد آقاي روحاني شما از آن تقدير کرديد آن هم به کسي که نمونه اقتصادي است متاسفم مي‌ايد اين حرف را مي‌زنيد.

* دولت گذشته به بنده چه ربطي دارد شما که به دولت گذشته معتقد هستيد من در آن دوره بودم شما آن زمان در خفا حرف مي‌زديد البته دولت گذشته کارهاي خوبي هم داشته که مهمترين آن اين بود که طرفدار محرومين بود. 

* دولت قبل به روستاها سر مي‌زد اما شما از تهران تکان نمي‌‌خوريد اگر هم به استان‌ها سفر مي‌کنيد همان 4 درصدي است مي‌رويد در مرکز استان يک ساعت مي‌مانيد و دو جلسه برگزار مي‌کنيد و برمي‌گرديد کدام کار مردم را حل کرديد.

*مردم عزير ما مي‌دانند که امروز اين کشور ظرفيت دارد اعتبار دارد.

آقاي جهانگيري! شما ا مروز کمک حال آقاي روحاني هستيد که عدد و رقم را کمک  او کنيد اشکال هم ندارد. وقت مردم هم گرفته مي‌شود که گفتم اين از پديده‌ها است ولي به هر حال جنابعالي به اين دقت کنيد اين مسائل و مشکلات از کشور مي‌تواند به دو برابر تبديل شود نه با اين سيستم که رانتي کنيد و بدهيد به 4 درصدي‌ها که 10هزارميليارد 10 هزار ميليارد تومان منفعت ببرند؛ اگر لازم شد در اين رابطه خواهم گفت.

*مديريت روحاني سنتي است

* اگر در تهران بلندمرتبه‌سازي است مشکل اراک و اهواز چيست مشکل کرج در کجاست؟ اين ضعف مديريتي شماست واقعا مديريت شما مديريت سنتي است اين اعتقاد همه جامعه است و همه جوانان بر اين اعتقاد هستند حتي اعتقاد به واگذار کردن به مردم هم نداريد. 

* چه کسي ابلاغ کرد که شورايي‌ها را منحل کنيد مگر اين‌ها مردم نيستند.

*اختيارات تصدي‌گري را به صورت به استان‌ها و مديران محلي خواهم داد

* مردم عزيز!يکي از کارهاي که در برنامه بنده است اين است همه اختيارات تصدي‌گري را کامل به استان‌ها و مديران محلي بدهم و فقط بخش حاکميتي باقي بماند.

* آقاي روحاني به مطلبي اشاره کرد که فلاني درست نگفته؛ بايد بگويم که آن آماري که خدمت مردم عزيز عرض کردم درست است. در حقيقت اين پديده‌ ما مواجه هستيم که به دوربين نگاه مي‌کنيم و يک حرفي مي‌زنيم که من گفتم شما قول داديد 4 ميليون شغل ايجاد کنيد و يا از وعده 100 روزه حل مشکلات اقتصادي گفتيد از سايت‌هايي اين نقل شده که اين سايت‌ها بي‌نام و نشان هستند مردم سايت رسمي رئيس‌جمهور را ببينند که در متن آن اين جمله آمده است.

* به من اجازه نداند که صوت و تصوير ادعاهاي روحاني را نشان دهم

*البته من خواهش کردم که به من اجازه بدهند تصوير و صوت روحاني که در نطق‌هاي انتخاباتي خود با تصوير خودش در اين رابطه در تلويزيون صحبت کرد پخش شود که به من اجازه ندادند. البته من خواستم که در فضاي مجازي اين را بگذارند و اين کار دنبال شوند تا مردم بخوانند؛ اين مسئله روشني‌ است.

*من گفتم شما قول داديد در اين بخش و در اينجا کاملاً مشخص است اين قو‌ل‌ها داده شده و اين کار خوبي نيست که شما مي‌گوييد نه ولي اصلا تهمت زدن کار خوبي نيست و اينگونه بيان کردن کار خوبي نيست.

*موضوع جوانان مهمترين موضوع ما است. 

* ما متأسفانه بايد بگوييم بزرگ‌ترين فرصت ما که نيروهاي جوان ما هستند. امروز به خاطر همان نکات ذکر شده به همان 4 درصد رانت‌خوارها مشکلات واردات غيرقانوني و غيراصولي و همه اين‌ها نتيجه اين شده که امروز اين جمعيت جوان ما از آنان استفاده نشود.

* ما در سال 1400 با همين روبه‌رو خواهيم شد که بخشي از جامعه ما پير شده است. حتما ما بايد نرخ رشد جمعيت را متناسب کنيم البته مي‌دانيم جميعت کشور ما و استعدادهاي کشور براي يک نرخ رشد به صورت معمولي حتما ظرفيت‌ها در کشور وجود دارد.

*ستاد انتخاباتي روحاني به مفسد اقتصادي کمک کرده است

* در پاسخ به روحاني: رئيس قوه قضاييه گفتند که همين آقا که در زندان است به ستاد انتخاباتي شما کمک کرده است، چطور ايشان را نمي‌شناختيد؟ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html