پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228007
شيوه جديد درمان ديابت با اين گياه
تاریخ انتشار : 1396/02/03 09:17:40
نمایش : 1803
محققان در مطالعه اي جديد دريافته اند «شکربرگ» مي تواند با کمک به کنترل انسولين، درمان جديدي براي ديابت باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شکربرگ يا «استويا» يک شيرين کننده ۱۰۰ درصد طبيعي است که طبق مطالعه جديد مي تواند با تحريک پروتئين تنظيم کننده انسولين، جايگزين مناسبي براي قند باشد.

دکتر «کنراد فيليپارت» سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه لوون بلژيک، در اين باره مي گويد: آزمايشات ما نشان داده اند که مولفه هاي فعال عصاره استويا موسوم به «استويوزيد» و «استويول» موجب تحريک کانال آهن TRPM۵ مي شوند.

وي در ادامه مي افزايد: پروتئين هاي موسوم به کانال هاي آهن نوعي مسير ميکروسکوپي هستند که از طريق آنها ذرات کوچک باردار وارد سلول شده و از آن خارج مي شوند. اين کانال ها در پشت بسياري از فرآيندهاي بدن قرار دارند.

پروتئين TRPM۵ همچنين به ما در تشخيص طعم تلخ، شيرين و ملس کمک مي کند.

پروتئين TRPM۵ نه تنها به طعم خوب غذاها کمک مي کند بلکه اين اطمينان را ايجاد مي کند که لوزالمعده بعد از غذاخوردن،  انسولين کافي توليد مي نمايد.

انسولين ماده اي ضروري براي حفظ ميزان گلوکز در سطح سالم است. همچنين از گلوکز اضافي براي توليد انرژي استفاده کرده و براي پيشگيري از قندخون بالا و ابتلا به ديابت نوع۲ لازم است.

محققان عنوان مي کنند هنوز بايد تحقيقات زيادي در اين زمينه انجام شود اما دانشمندان اميدوارند اين يافته ها بتوانند به ايجاد درمان جديدي براي ديابت با استفاده از شکربرگ منتهي شوند. اين تحقيقات بر روي موش ها انجام شده و لازم است يافته ها در مورد انسان هم تکرار شود.

آزمايش هاي کلينيکي نشان دادند که استويا مي‌تواند به تعادل قند خون کمک کند. به همين دليل مصرف اين گياه و عصاره آن در بسياري از کشورها به عنوان يک داروي واقعي براي بيماراني که از ديابت و هايپوگليسميا رنج مي‌برند پيشنهاد مي‌شود. بوميان پاراگوئه بطور متداول از استويا همراه با چاي براي تنظيم قند خون استفاده مي‌کنند. مطالعات نشان دادند که ميزان قند خون با مصرف استويا تنظيم و درمان مي‌شود و اگر ميزان قند خون نرمال باشد، شکر برگ در کاهش آن بي تأثير است.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html