پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228006
از موشک "فکور" تا "جنگنده هاي ساخت ايران" زير ذره بين آمريکايي‌ها
تاریخ انتشار : 1396/02/03 09:12:10
نمایش : 1501
يک موشک بزرگ هوا به هوا به نام «فکور» که قبلا نيز به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه مشاهده شد که به نظر مهندسي معکوسي از موشک «هاگ» و «فينکس» است که همراه با جنگنده‌هاي « اف-14 تامکت» به ايران فروخته شده بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وبگاه آمريکايي «اويشن اينترنشنال نيوز» در تحليلي پيرامون آخرين نمايش تجهيزات نظامي ايران در آخرين نمايشگاه هوايي ايران و نمايش فيلمي از آزمايش جنگنده در حال ساخت «قاهر» نوشت:«قاهر» و «کوثر» آشکارا اولين نمونه از تلاش‌هاي طولاني مدت ايران در ساخت جنگنده‌هاي آموزشي،شکاري بومي از سوي صنايع هوا ،فضاي اين کشورند. پيشتر ايران در نمايشگاه دوسالانه هواي در کيش برخي  تلا‌ش‌هايش را در قالب هواپيمايي به نام «برهان» يا «شفق» به نمايش گذاشت.

در حالي که شرکت روسي سازنده «ميگ» طراحي پروژه شفق را از سال 2002 تا 2010 برعهده گرفت، اما ديگر دخالتي در آن ندارد. ايران قبلا نيز با کمک مهندسي معکوس و بر گرفته از «اف-5» آمريکا جنگنده «صاعقه» را عرضه کرد.

اين وبگاه با پرداختن به جنگنده «قاهر»  و تفاوت نسخه به تازگي عرضه شده با نمونه سال 2013 نوشت: جنگنده قاهر با وجود حرکت بر روي باند شرکت پشتيباني و نوسازي هليکوپترهاي ايران‎‎(IHSRC) يا «پنها» در نزديکي فرودگاه مهرآباد در تهران هنوز براي پرواز در حال آماده سازي است. البته طراحي آن شبيه هواپيماهاي رادار گريز دو موتوره صورت گرفته و دو موتور اين جنگنده احتمالا  از جنگنده «اف-5 GE J85 » گرفته شده است.

اين وبگاه با اشاره به نمايش جنگنده‌هاي ديگر چون «کوثر» نوشت: کوثر مي‌تواند علاوه بر اهداف آموزشي، در عمليات هجومي سبک نيز حضور يابد.اين جنگنده دو موتوره بسيار شبيه جت آموزشي« AT-3» ساخت تايوان در دهه 80 ميلادي است که طراحي آن با کمک شرکت آمريکايي «نورثروپ» صورت گرفت.

موشک نصر

اين وبگاه درباره پهپاد «مهاجر» نيز نوشت: اين پهپاد مجهز به حسگرهاي ويژه عمليات شناسايي در زير دماغه‌اش است اما فيلم به نمايش درآمده در نمايشگاه هوايي نشان داد که اين پهپاد به سلاح هوا به زمين در زير بال‌هايش نيز مجهز شده بود.

همچنين موشک‌هاي هدايت شونده و ضد کشتي «نصر» نيز طراحي برگرفته از چين است که اولين سري آن در شرکت ساخت تجهيزات هوايي «هونگدو» ساخته شد و اينک خط توليد اين موشک در ايران با کمک چيني‌ها بنا شده است.

اين وبگاه نوشت: يک موشک بزرگ هوا به هوا به نام «فکور» که قبلا نيز به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه مشاهده شد که به نظر مهندسي معکوسي از موشک «هاگ» و «فينکس» است که همراه با جنگنده‌هاي « اف-14 تامکت» به ايران فروخته شده بود.

 موشک‌هاي نصر و فکور بر اساس تصاوير به نمايش درآمده به ترتيب از روي کشتي و جنگنده اف-14 تامکت قابل شليک هستند.

اين وبگاه در خاتمه نوشت: در آخرين نمايشگاه هوايي ايران بالگردهاي مختلف تعمير اساسي يا مهندسي معکوس شده از سوي شرکت پنها ديده شد و حتي برخي پرواز کردند.

اين مجموعه شامل انواع بالگرد «بل» از جمله 24، 206، 12، «کبرا-اي اچ»، «شينوک-53» و «ام اي -17» بودند.

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html