پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228004
دستمزد داوران تناسبي با شغل آن‌ها ندارد/مشکلات مالي فوتسال استان را وادار به عقب‌گرد کرد
تاریخ انتشار : 1396/02/03 09:04:53
نمایش : 1390
داور بين‌المللي چهارمحال و بختياري گفت: رشد فوتسال در استان به دليل وجود مشکلات مالي و نبود اسپانسر همراه با عقب‌گرد بوده است و نتيجه‌اش اين مي‌شود که هم‌اکنون در دسته سه فوتسال کشور هم تيمي نداريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ عليرضا عبدالغني داور فوتسال کشور يکي از جوانان موفق چهارمحالي است که در ميادين بين‌المللي سوت مي‌زند و موفقيت‌هاي بسياري در زمينه داوري داشته است. جهانبين نيوز با اين دارو بين المللي فوتسال مصاحبه‌اي انجام داده که متن آن را در زير مي‌خوانيد:

جهانبين نيوز: با سلام و ضمن تشکر از اينکه وقت‌تان را در اختيار ما قرار داديد، لطفا خودتان را معرفي کنيد.

عبدالغني: عليرضا عبدالغني هستم متولد ۲۲/۱۲/۵۵ متولد شهرکرد که مهندسي عمران خود را از دانشگاه شهرکرد و فوق ليسانس عمران خود را در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه نجف آباد اخذ نمودم و هم اکنون دانشجوي دکتري عمران دانشگاه نجف آباد هستم.

جهانبين نيوز: از علاقه‌تان به داوري بگوييد:

عبدالغني: بنده از کودکي و با توجه به علاقه‌مندي به ورزش به صورت تخصصي در رشته‌هايي نظير وشوو و دوميداني فعاليت نمودم و در اين سال‌ها دبير هيئت دوميداني شهرکرد بودم و دردوران دانشجويي مقاماتي در سطح کشوري نيز کسب کردم، از سال ۱۳۷۵ کلاس داوري درجه سه در زمينه فوتبال را طي نمودم و درسال ۱۳۸۰ داوري درجه دو را در شيراز و در سال۱۳۸۳ داوري درجه يک و در سال ۱۳۸۵موفق به دريافت داوري ملي شدم.

جهانبين نيوز: از چه زماني قضاوت را شروع کرديد؟

عبدالغني: در دوران سربازي داوري‌ها تخصصي شد و من هم وارد داوري فوتسال شدم و در سال ۱۳۸۲ اولين کلاس در کشور در زمينه فوتسال در شهرکرد برگزار شد و من شرکت کرده و در ليگ برتر داوري خود را شروع کردم. و از سال ۸۲ در ليست داورهاي ملي و بين الملي قرار گرفتم و در داخل کشور داوري را آغاز نمودم ازجمله مهمترين بازي‌هايي که قضاوت کردم مي‌توانم به بازي ايران و برزيل اشاره کنم.

وضعيت فوتسال و فوتبال استان را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

عبدالغني: رشد فوتسال در استان به دليل وجود مشکلات مالي و نبود اسپانسر همراه با عقب‌گرد بوده است و نتيجه‌اش اين مي‌شود که هم‌اکنون در دسته سه فوتسال کشور هم تيمي نداريم.

از افتخارات داوري‌تان بگوييد:

عبدالغني: به‌عنوان داور بين‌المللي همراه تيم جانبازان و معلولين به مسابقات جهاني به فرانسه اعزام شدم. و دو سال نيز به‌عنوان داور برتر کشور معرفي شدم.

جهانبين نيوز: نقش مسئولين ورزش استان در پيشرفت داوري را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

عبدالغني: در گذشته صرفا پيشکسوتان داوري استان محور فعاليت‌ها بودند ولي اکنون حضور و فعاليت جدي مسئولين استان را مي‌طلبد. داوران با سابقه در حال بازنشسته شدن هستند و عدم پشتوانه‌سازي موجب خلاء در اين بخش مي‌شود. علاقه‌مندان به داوري مي‌توانند با معرفي هيئت فوتبال در کلاس‌هاي تخصصي داوري درجه سه که در استان برگزار مي‌شود شرکت کنند و توجه داشته باشند که دوره‌هاي ارتقاء هر سه سال يک بار برگزار مي‌شود.

جهانبين نيوز: در پايان بفرماييد که دستمزد داوران چگونه است آيا از دستمزدها رضايت داريد؟

عبدالغني: واقعا کسي که وارد عرصه داوري مي‌شود صرفا به دليل علاقه و عشق به اين کار است وگرنه دستمزد داوران هيچ تناسبي با دشواري‌هاي اين شغل ندارد. در پايان از شما و همکاران‌تان هم که زمينه اين گفتگو را فراهم آورديد تشکر مي‌کنم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html