پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227998
در شهرستان فارسان
بزرگترين مشکلات اين شهرستان عدم اشتغال و کمبود منابع مالي مي باشد
تاریخ انتشار : 1396/01/31 20:54:21
نمایش : 1069
کارشناس ارشد حقوق بين الملل گفت: بزرگترين مشکلات اين شهرستان علي رغم داشتن استعدادهاي طبيعي وگردشگري فقدان امکانات وتوليد، سرمايه گذاري ودرآمد زائي ناکافي ، عدم اشتغال و کمبود منابع مالي مي باشد
محمد قاسمي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: شهرستان فارسان يکي از شهرستان هاي استان چهارمحال وبختياري است که در 33 کيلومتري جنوب غربي شهرکرد مرکز استان قراردارد مردم اين شهر به گويش لري بختياري سخن مي گويند که در آن واژه هاي پهلوي و باستاني فراواني وجود دارد شهرستان فارسان در تقسيمات کشوري به سه بخش مرکزي،باباحيدر و جونقان تقسيم مي شود بزرگترين مشکلات اين شهرستان علي رغم داشتن استعدادهاي طبيعي وگردشگري فقدان امکانات وتوليد، سرمايه گذاري ودرآمد زائي ناکافي ، عدم اشتغال و کمبود منابع مالي مي باشد.

وي تصريح کرد: اين موارد باعث گرديده اکثر مردم اين شهرستان جهت تامين منابع مالي و رفاه زندگي خود به شهرهاي بزرگ يا کشورهاي همسايه مهاجرت کنند که اين امر پيامدي جز وابستگي و عدم توليد و در آمد زايي در اين شهرستان ندارد و يکي از عواملي است که بر مشکلات شهرستان فارسان بيش از پيش افزوده است.

وي اظهار داشت: يکي ديگر از مشکلات اين شهرستان که بطور متناوب در حال افزايش مي باشد و بار منفي و پيامد مخربي بر زندگي مردم گذاشته است وقوع طلاق است که بيشتر اين عامل نتيجه اعتياد و عدم اشتغال جوانان است .

وي بيان داشت: مشکل ديگر اين شهرستان علاوه بر اعتياد مشکل اشتغال و فراهم نشدن بستر اشتغال مي باشد به نحوي که دغدغه جوانان اين شهرستان پس از تحصيلات دانشگاهي داشتن شغل متناسب با تحصيلات و ورود به بازار کار است ولي متاسفانه با عملي نشدن اين خواسته با چالش هاي بزرگي روبرو مي شوند .بديهي است که پيشرفت تکنولوژي و توسعه روز افزون فناوري و ارتباطات در سطح تفکر و آگاهي مردم اين شهرستان تاثيرات زيادي در وضع معيشت گذاشته است و اين امر باعث ايجاد رقابت و تغيير فرهنگ مردم وافزايش نيازهااست که باعث ايجاد فاصله ميان مردم از لحاظ صميميت و همدلي گرديده است.

وي در پايان گفت: بعنوان يک محقق پيشنهاد ميدهم که مسئولان محترم توجه بيشتري در جهت توسعه امکانات و تسهيل ازدواج و اشتغال جوانان و نابود کردن اعتياد و فقر و فراهم نمودن و بستر توليد و سرمايه گذاري در اين شهرستان را افزايش نمايند . اميد مي رود که اين شهرستان بتواند در آينده اي نه چندان دور به خاطر داشتن چشم اندازهاي طبيعي و گردشگري با فراهم شدن نيازهاي مردم و امکانات لازم و توليد بيشتر جلب توجه قرار گيرد.

 
فارسان من

فارسان من اي سرزمين بي بدليل

نامت هميشه ماندگار يادت بود پر افتخار

اي بر بلنداي بامها

اي جاودانه در زمان

در بام ايران شيران تو

پاي غيور تيره اند

در مدح تو گويم سخن

ساز نوايت دلپذير

اي مظهر عشق و غرور

اي مظهر ساز وسرور

نامت به خوشنامي ايل تو

خاکت زتربت بي نظير

دور از تو مباد جان وتنم

اي بختياري از وطن

فارسان من اي سرزمين مادري

خاکت زاجزاي تنم

بوسم تو را اي گوهرم
 

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html