پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227914
توصيه امير کويت به سران عرب براي گفت و گو با ايران
تاریخ انتشار : 1396/01/10 09:59:20
نمایش : 1851
امير کويت گفت: ما به ارتباط با ايران بر اساس قوانين بين المللي، احترام به حاکميت کشورها، امتناع از مداخله در امور داخلي کشورها و احترام به اصل حسن همجواري تاکيد مي کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير کويت در سخنراني خود در بيست و هشتمين نشست سران کشورهاي عضو اتحاديه عرب در اردن گفت: جهان عرب با چالش ها و تهديدهاي زيادي مواجه است و کشورهاي عربي بايد اختلافات خود را کنار گذاشته و اجازه ايجاد ناامني را ندهند.

وي افزود: ما به ارتباط با ايران بر اساس قوانين بين المللي، احترام به حاکميت کشورها، امتناع از مداخله در امور داخلي کشورها و احترام به اصل حسن همجواري تاکيد مي کنيم.

جابر الاحمد اعلام کرد: بهار عربي امنيت و استقرار برادران را به خطر انداخت، توسعه و پيشرفت آنها را به تعطيلي کشاند و پيامدهاي منفي آن به ديگر کشورهاي عربي نيز کشيده شده است.

امير کويت ادامه داد: براي پشت سر گذاشتن اين مقطع تاريک ما بايد از حوادث گذشته عبرت بگيريم و روند فعاليت هاي خود را براي تحکيم جوامع خود تصحيح کنيم.

وي در مورد اختلافات موجود گفت: اختلافاتي که با آن مواجه هستيم، تنها باعث تفرقه و ضعف ما خواهد شد و ما بايد با تمام توان تلاش کنيم اين اختلافات را پشت سر بگذاريم.

بيست و هشتمين نشست سران کشورهاي عضو اتحاديه عرب روز چهارشنبه در منطقه بحر الميت اردن آغاز به کار کرد.

در اين نشست ۱۸ تن از رهبران کشورهاي عربي، دبير کل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور خارجي اتحاديه اروپا حضور دارند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html