پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227908
پيشنهاد يک موسسه به ترامپ براي مهار ايران
تاریخ انتشار : 1396/01/09 17:29:58
نمایش : 1659
موسسه واشنگتن پيشنهادهايي براي دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا در زمينه اتخاذ سياست هاي ضد ايراني با هدف مهار ايران در منطقه خاورميانه از طريق تقويت برجام و ائتلاف هاي آمريکا در منطقه ارائه کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پيشنهادهايي براي دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا در زمينه اتخاذ سياست هاي ضد ايراني با هدف مهار ايران در منطقه خاورميانه از طريق تقويت برجام و ائتلاف هاي آمريکا در منطقه ارائه کرد.

بنا بر اين گزارش، موسسه واشنگتن اين پيشنهاد ها را درقالب سندي با عنوان " مهار ايران: سياست پيشنهادي براي دولت جديد آمريکا " به دولت دونالد ترامپ داده است.

مايکل سينگ مدير موسسه واشنگتن که اين سند را تدوين کرده است مي نويسد: آمريکا بايد درباره ايران استراتژيي اتخاذ کند که طي آن با ايجاد موانع دفاعي گسترده در برابر ايران، اين کشور را از به چالش کشيدن منافع آمريکا و متحدانش منصرف کند.اين سياست مي تواند شامل تحميل هزينه هاي شديد و سنگين در صورت اقدام هاي چالش برانگيز ايران برضد منافع آمريکا و متحدانش باشد.

سينگ مي نويسد اين سياست شامل سه ستون اجرا و تقويت برجام، مقابله با فعاليت هاي منطقه اي ايران و تقويت ائتلافات منطقه اي آمريکا است. ايران اکنون در مقايسه با دوران آغاز دولت قبلي آمريکا قدرتمندتر شده است و در بيشتر مناطق خاورميانه به اعمال قدرت و نفود مي پردازد.

اين کشور اکنون از قيد و بند بيشتر تحريم هاي بين المللي که پيش از اين بر اقتصاد آن سايه افکنده بود و اهداف ژئوليتيک اين کشور را تحت تاثير قرار داده بود، آزاد شده است. همزمان ائتلاف هاي آمريکا در خاورميانه ضعيفتر از گذشته شده است که علت اين مسئله تا حدي ناآرامي هاي کنوني در منطقه و نيز کاهش حضور آمريکا و نيز فاصله گرفتن استراتژيک از شرکاي منطقهاي خود است.

به عقيده سينگ: دونالد ترامپ رييس جمهوري امريکا با موانع قدرتمندي در ايجاد يک سياست روبرو است که اهداف اصلي امريکا درباره ايران را محقق کند. اين در حالي است که براساس اين اهداف، ترامپ بايد جلوي دستيابي ايران به سلاح هسته اي و يا گسترش فناوري تسليحات هستهاي را توسط اين کشور بگيرد. با تلاش هاي ايران براي به چالش کشيدن منافع آمريکا و تضعيف منافع امريکا در منطقه مقابله کند و جلوي اقدام ايران يا حمايت از حملات تروريستي يا سايبري را در صحنه جهاني بگيرد.

العالم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html