پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227890
سال پيش‌رو براي کشور و به ويژه استان بايد «سال وحدت و پرهيز جدي از تک‌روي و تفرقه» باشد/مسئولان توليد داخلي را تقويت و زمينه را براي صادرات
تاریخ انتشار : 1395/12/30 18:38:14
نمایش : 1156
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در پيامي به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجري شمسي، با تبريک ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌عليها) و حلول سال ۱۳۹۶ به همه مردم شريف استان و ملت ايران تاکيد کرد: سال پيش‌رو براي کشور و به ويژه استان بايد «سال وحدت و پرهيز جدي از تک‌روي و تفرقه» باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در پيامي به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجري شمسي، با تبريک ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌عليها) و حلول سال ۱۳۹۶ به همه مردم شريف استان و ملت ايران تاکيدکرد: سال پيش‌رو براي کشور و به ويژه استان بايد «سال وحدت و پرهيز جدي از تک‌روي و تفرقه» باشد.

متن کامل پيام نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد به شرح زير است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم

السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَة، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّة، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه

ميلاد با سعادت دخت نبي‌ مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌عليها) را و همچنين حلول سال جديد، سال ۱۳۹۶ شمسي را تبريک عرض مي‌کنم.

ان‌شاءالله که خداوند تبارک و تعالي به همه ما توفيق داده باشد، سالي پربار همراه با معنويت، تقوا، اخلاص و ايمان را آغاز کنيم و در عين حال اين توفيق را هم داشته باشيم که گذري بر سال گذشته خودمان داشته باشيم و محاسبه جدي از آن چه که يک سال پشت سر نهاديم و درواقع يک سال بر پرونده‌ي قطور عمرمان افزوده شد، گذر عبرت‌آميزي را ان‌شاءالله داشته باشيم و سال گذشته و سال‌هاي گذشته را درحقيقت توانسته باشيم چراغ راه آينده خودمان قرار بدهيم.

ضرورت محاسبه از أمور مهمّي است که انسان هميشه بايد با آن درگير باشد و به وسيله محاسبه بتواند، راه نوراني را پيش‌پاي خودش بگذارد. سال پيش‌رو يکي از نکاتي که ان‌شاءالله زياد مدّنظرمان باشد و بيش از گذشته حتما بايد مورد عنايت‌مان قرار بگيرد آن است که «سبک زندگي ديني‌مان از گذشته ان‌شاءالله پررنگ تر باشد»؛ چرا روي اين معنا من تاکيد مي‌کنم؟ به لحاظ اين که امروز اگر ما بايد جهاد کنيم، جهاد راستين ما در برابر دشمن روي آوردن به سبک زندگي ديني است. دشمن تمام تلاش خودش را به کار گرفته است تا من و شما را از دين و سبک ‌زندگي ديني‌مان جدا کند؛ جهاد جزو وظايف اصلي مؤمن است؛ مؤمن مستمر جهاد مي‌کند و اگر امروز بخواهيم مصداق روشن جهاد را براي مؤمن تبيين کنيم بايد بگوييم روي آوردن به مسائل ديني است.

وجود نازنين پيامبراکرم (صلي‌الله‌عليه) در يک سخن نوراني و حديث قدسي از خداي تبارک‌وتعالي نقل و بيان مي‌کند که خداوند تبارک‌وتعالي مي‌فرمايد « وجَدّد السّفينه، فأن البحر عميقٌ عميق» خداي تبارک‌وتعالي به بندگانش و وجود نازنين پيامبر (صلي‌الله‌عليه) مي‌فرمايد: در اين دنيا که بَحر عميقي است و همراه با انواع طوفان‌ها و شدائد است، بر کشتي سوار شو که آن کشتي مدام نوبه‌نو باشد. اين نکته مهم را خداي تبارک‌وتعالي مي‌فرمايد؛ نو به نو باشد يعني چي؟ يعني مدام کشتي عمل و کشتي روي آوردن به دستورات خدا در زندگي‌ات نُو باشد و دين کهنه نشود؛ دستورات خدا کهنه نشود؛ سبک زندگي اسلامي کهنه نشود. اين سفارش پروردگار به من و شما است.

نکته ديگري که امسال بايد بيشتر مدنظرمان باشد، سبک زندگي معنوي است. برادران و خوهران اين که مي‌گوييم سبک زندگي معنوي يعني چي؟ يعني با خدا بودن. دشمن مي‌خواهد ما را به دنيا سرگرم کند؛ به اشرافي‌گري سرگرم کند؛ به تجملات دنيا سرگرم کند و ما را از خدا باز دارد؛ از معنويت و ايمان و آخرت باز دارد. در همان حديث پيامبراکرم(صلي‌الله‌عليه) از قول خداوند مي‌فرمايد « و کن لي أکن لک» تو با من باش تا من هم با تو باشم؛ تو براي من باش تا من هم براي تو باشم. اين مهم است؛ اين معنويت است.

براي خدا باشيم و براي غير خدا نباشيم؛ براي دنيا، تجملات دنيا و تشريفات دنيا نباشيم. يک سال ان‌شاءالله که پيش رو داريم سالي سراسر معنويت باشد.اين دو نکته؛ پس نکته اول «سبک زندگي‌مان در عمل سبک ديني باشد» و نکته دوم «سبک زندگي ما سبک معنوي و روي آوردن به خداي تبارک و تعالي در معنا و پرهيز از اشرافي‌گري‌ها و تجملات» و امثال آن‌ها باشد.

مسئله دوم، سال پيش‌رو براي کشور و به ويژه براي استان بايد «سال وحدت و پرهيز جدي از تک‌روي و تفرقه» باشد. برادران و خواهران و هم استاني‌هاي خوبم اين که عرض مي‌کنم نکته مهمي است. تفرقه به زندگي‌هاي و به استان ما خيلي آسيب‌زده است و بايد از گذشته درس بگيريم و استان را در سايه وحدت و همدلي و همراهي رشد بدهيم. ان‌شاءالله در سايه همين همراهي و وحدت يک انتخابات پرشوري را داشته باشيم. انتخاباتي پُر از جمعيت و همه حضور پيدا کنيم و درعين حال انتخابات ما همراه با بصيرت باشد و درعين حال بکوشيم انتخابات ما خروجي مفيد داشته باشد. اگر شوراهايي را انتخاب مي‌کنيم ان‌شاءالله شوراهايي فعال، خدوم و متعهد انتخاب کنيم. اگر رئيس جمهور بر مي‌گزنيم، رئيس جمهوري متعهد، صادق و خدوم ان‌شاءالله انتخاب کنيم و در سايه همين وحدت و همدلي ان‌شاءالله زمينه آباداني استان‌مان را هم فراهم کنيم که اين‌ها همه در سايه وحدت و همدلي تحقق پيدا مي‌کند.

نکته سوم، سال پيش رو ان‌شاءالله چه در کشور و چه در استان بايد «سال کار و تلاش با نگاه داخلي» باشد. ديگر نگاه‌هاي بيروني بَس است؛ همه‌ي ما و آحاد جامعه و مسئولان بايد نگاه داخلي داشته باشيم؛ يعني چي؟ يعني مصرف کالاهاي داخلي را رونق بدهيم. مبادا روي به کالاهاي خارجي بياوريم و دشمن و بيرون را تقويت کنيم. ما نيازمند اقتصادمقاومتي هستيم و اقتصادمقاومتي حتما يکي از عرصه‌هايش استفاده از کالاهاي داخلي است.

مسئله ديگرتوليد با کيفيت است؛ همه به توليد با کيفيت روي آوريم. مسئولان ان‌شاءالله کمک کنند و توليد را تقويت کنند. در عرصه‌هاي مختلف توليدي پشتيبان و ياري‌گر باشند و زمينه صادرات محصولات را، محصولات استان‌مان را فراهم کنند. نبايد محصولات استان ما روي زمين بماند. خبرهايي مي‌شنويم و در گذشته هم شنيديم که بعضي از محصولات استان روي زمين مي‌ماند. در آينده براي اين‌ مسائل عزيزان برنامه بهتري را تدارک ببينند که خلاصه سالي پُر از تلاش و جديت در اقتصادمقاومتي همراه با روي آوردن به کالاهاي داخلي و همراه با توليد با کيفيت و همراه با حمايت از کار و توليد و همراه با صادرات داشته باشيم.

و نکته چهارم، من يک توصيه داشته باشم خدمت همه شما خوبان و هم استاني‌هاي خوبم. همه شما مي‌خواهيد ان‌شاءالله سالي پربار داشته باشيد. لازمه‌اش اين است که از همين امروز که روز آغاز سال جديد است و فردا که روز اول سال ان‌شاءالله آغاز مي‌شود، بنشينيد براي خودتان برنامه تنظيم کنيد، برنامه يک ساله؛ در أمور عبادي براي خودتان برنامه بريزيد؛ برنامه‌هاي عبادي من در اين يک سال چه باشد. براي شغلم برنامه بريزم شغلي که دستم است، در اين يک سال چگونه آن را پيش ببريم. براي أمور خانواده و تفريح همين الان بنشينم يک ساله برنامه‌ريزي کنم. براي أمور عملي و مطالعاتي‌ام همين الان بنشينم و برنامه يک ساله تدوين کنم. کارهايي که وظيفه دارم انجام بدهم و کارهايي که وظيفه دارم ترک کنم، همين الان بنشينم و يک برنامه يک ساله براي خودم تنظيم کنم. مي‌خواهم بگويم يک سال با برنامه داشته باشيم؛ يک سال بي‌برنامه نداشته باشيم. ما اگر امسال‌ ما هم مثل سال‌هاي گذشته خدايي نخواسته و نستجيربالله بي‌برنامه باشد – البته گذشته هم ان‌شاءالله با برنامه بوده- ضرر کرده‌ايم.

بنابراين امسال اين معنا را امتحان کنيد. امسال برنامه ريزي کنيد و پايان سال ببينيد، چقدر موفقيت و رشد داريد. بنابراين توصيه جدي من اين است که از همين الان بنشينيد يک برنامه يک ساله براي خود و خانواده و آن وظايفي که داريد، تدوين کنيد تا ان‌شاءالله خداوند تبارک‌وتعالي هم کمک کند.

آخرين نکته که نکته پنجم من باشد تشکر از مسئولان به خاطر زحماتي که در اين يک سال متحمل شدند و تشکر از مردم خوبمان و هم استاني‌هاي خوبمان به خاطر صبوري آن‌ها در همه مشکلات و همه نارسايي‌ها و همراهي که با انقلاب خودشان داشتند. به هر حال ما سال خيلي مرفّي را پشت سر نگذاشتيم؛ مردم سختي‌هايي داشتند و با بسياري از فراز و نشيب‌هاي اقتصادي مواجه بودند اما صبر و همراهي کردند و با دولتمردان و نظام همراهي کردند و صبوري به خرج دادند، چون انقلاب مال خودشان است. جاي واقعا تقدير و تشکر دارد.

ان‌شاءالله سال پيش رو سال تحول و سال شکوفايي در همه عرصه‌ها باشد و اين هم لازمه‌اش بصيرت و انتخاب درست است. خداوند تبارک و تعالي در قرآن مي‌فرمايد «اِنَّ اللّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّيَ يُغَيِّروا ما بِاَنفُسِهِم»، مردم تغيير دست خود شما است؛ سرنوشت شما دست خود شما است. ما در پاي صندوق‌هاي رأي سرنوشت خودمان را مشخص مي‌کنيم. افرادي را که مي‌خواهيم به عنوان مسئول برگزينيم و کارمان و أمورمان را به دست او بسپاريم، پاي صندوق‌هاي رأي مشخص مي‌کنيم؛ بنابراين پاي صندوق رأي سرنوشت خودمان را تعيين مي‌کنيم که مراقب باشيم، سرنوشت‌مان را خوب رقم بزنيم تا ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالي هم آينده خوب را براي ما رقم بزند.

من مجدداً تبريک مي‌گويم. حتماً در سايه عنايت حضرت زهرا (سلام‌الله‌عليها) ان‌شاءالله سال خوبي را شما و ما همه در کشور شاهد خواهيم بود. سال اضمحلال و نابودي استکبار و سال قوت گرفتن هر چه بيشتر مقاومت و انقلاب اسلامي و سال پيروزي شما مردم خوب در عرصه‌هاي مختلف چه در عرصه‌هاي فردي و خانوادگي و چه در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي و فرهنگي را ان‌شاءالله شاهد باشيم. براي همه شما آرزوي موفقيت دارم.

والسّلام عليکم و رحمةالله
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html