پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227887
سال ۹۶ سال «اقتصاد مقاومتي؛ توليد - اشتغال»/ من از وضع مردم مطلعم/ تلخي کام مردم را با همه وجود حس مي‌کنم/ مسئولان بر توليد و اشتغال تمرکز کنند
تاریخ انتشار : 1395/12/30 18:13:32
نمایش : 977
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال ۹۶ گفتند: اقتصاد مقاومتي تنها راه علاج وضع کنوني است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار؛ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال 1396 هجري شمسي، با تبريک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌عليها و عيد نوروز به همه‌ي هم‌ميهنان و ايرانيان بويژه خانواده‌هاي معظم شهيدان و ايثارگران و با آرزوي سالي همراه با برکت، امنيت و رفاه براي مردم ايران و مسلمانان جهان، سال جديد را سال «اقتصاد مقاومتي: توليد- اشتغال» نامگذاري کردند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي سال 95 را همراه با تلخي‌ها و شيريني‌هايي براي ملت ايران دانستند و با اشاره به برخي از مهمترين عوامل شادکامي ملت در سال گذشته، افزودند: عزت ايران و هويت ملت عزيز در تمام قضاياي سال 95 مشهود بود و دشمنان در همه‌جاي دنيا به اقتدار و عظمت ملت ايران اعتراف کردند.

رهبر انقلاب اسلامي، حضور پر شور و غيرتمندانه مردم در روز 22 بهمن در پاسخ به بي‌احترامي رئيس‌جمهور امريکا و همچنين اجتماع عظيم مردم در روز قدس را نشان‌دهنده هويت و اهداف والاي مردم ايران خواندند و گفتند: با وجود آنکه همسايگان ايران و کشورهاي منطقه دچار ناامني هستند، امنيت کشور در محيط پرتلاطم منطقه‌اي و بين‌المللي شاخص بسيار مهمي بود و ملت ايران در طول سال، «امنيت پايدار» را تجربه کرد.

«همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگير» دو شاخص ديگر در ارزيابي موفقيتها و پيشرفتهاي ملت ايران بود که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره و خاطرنشان کردند: مشاهده و اطلاع از فعاليتهاي پر شور و مبتکرانه‌ي علمي، فرهنگي، توليدي و ورزشي هزاران گروه جوان در سراسر کشور و برگزاري جلسات و فعاليتهاي گرم و گيراي ديني، از جمله نقاط مثبت و شادي‌آفرين براي کشور و ملت ماست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس تلخي‌ها و سختي‌هاي سال قبل را مربوط به مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم بويژه طبقات ضعيف و متوسط دانستند و افزودند: من از وضع مردم مطلع هستم، بنابراين تلخي کام مردم به‌ويژه طبقه ضعيف را از مشکلات اقتصادي همچون «گراني، بيکاري، تبعيض‌ها و نابرابري‌ها و آسيبهاي اجتماعي» با همه‌ي وجود حس مي‌کنم.

ايشان تأکيد کردند: همه‌ي ما مسئوليم و بايد هم نزد خداوند متعال و هم نزد ملت پاسخگو باشيم.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأکيد بر «اقدام و عمل» در نامگذاري سال 95 و انجام کارهاي خوبي که مسئولين گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زيادي ميان کارهاي انجام شده با انتظارات مردم و رهبري وجود دارد و آمارهاي مثبت و منفي را بايد در مجموع مشاهده کرد.

ايشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتي» را به تنهايي مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنوني، افزودند: علاج، در تقسيم کردن اقتصاد مقاومتي به نقاط کليدي و مهم و تمرکز همه همت مسئولين و مردم بر آن نقاط است و اين نقاط کليدي عبارت است از توليد داخلي و اشتغال بويژه اشتغال جوانان.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، بر اساس همين ضرورت، سال 96 را «اقتصاد مقاومتي: توليد- اشتغال» نامگذاري کردند و گفتند: تمرکز و برنامه‌ريزي بر روي اين نقاط کليدي مطالبه رهبري و مردم از مسئولين و موجب پديد آمدن موفقيتهاي چشمگير و محسوس است و مسئولين بايد نتايج را در پايان سال به مردم گزارش کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html