پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227883
راهکارهاي پيشگيرانه براي کاهش جرائم رايانه اي
تاریخ انتشار : 1395/12/26 18:47:38
نمایش : 1589
براي اينکه از جرائم رايانه اي در امان بمانيد 10 راهکار مهم و ساده را رعايت کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کارشناسان پليس فتا استان مازندران راهکارهاي پيشگيرانه اي را که امکان بروز جرائم اينترنتي را براي کاربران فضاي مجازي فراهم مي کند را در 10 مورد به شرح ذيل عنوان داشته است:

• استفاده از کلمات عبور قوي

استفاده کابران از رمز عبور مختلف براي حساب‌هاي مختلف و نوشتن آنها به صورت پيچيده‌تر و با ترکيب حروف‌، اعداد، کاراکترهاي خاص (‌حداقل 10 کاراکتر)، درضمن مي‌بايست رمز عبور خود را به طور منظم تغيير دهند.

• امنيت کامپيوتر شخصي

الف: فايروال خود را فعال کنيد: فايروال‌ها(ديواره آتش) اولين خط دفاعي سايبري هستند آنها اتصال به سايت‌هاي ناشناخته و يا ساختگي را مسدود مي‌کنند و در مقابل برخي از ويروس‌ها و هکرها شما راحفظ مي‌کنند.

ب: استفاده از نرم افزار ضدويروس/تروجان: جلوگيري از آلوده کردن کامپيوتر خود‌ توسط ويروس با نصب و بروزرساني منظم نرم افزار ضدويروس.

ج: جلوگيري از حملات نرم افزارهاي جاسوسي: جلوگيري از نفوذ نرم افزارهاي جاسوسي به کامپيوتر شما با نصب و بروز رساني نرم افزارهاي ضدجاسوسي

• درک اجتماعي – رسان‌اي

اطمينان حاصل کنيد که پروفايل‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي خود (فيس‌بوک، توييتر، يوتيوب، msn و غيره) را به صورت خصوصي تنظيم نموده‌ايد و تنظيمات امنيتي خود را بررسي کنيد. مراقب اطلاعاتي که ارسال مي‌کنيد باشيد چون آنها در اينترنت موجود مي‌باشد و براي هميشه وجود دارد.

تامين امنيت دستگاه‌هاي موبايل شخصي

آگاه باشيد که دستگاه تلفن شما آسيب‌پذير به ويروس‌ها و هکرهاست، دانلود‌ برنامه‌هاي کاربردي را از منابع قابل اعتماد انجام دهيد.

• نصب آخرين به روز رساني سيستم عامل

برنامه‌هاي کاربردي و سيستم عامل (‌به عنوان مثال ويندوز‌، مک‌، لينوکس) در حال حاضر با آخرين بروز رساني سيستم نگه داريد‌، بروزرساني خودکار خودکار نرم افزارهاي قديمي براي جلوگيري از حملات احتمالي.

• محافظت از اطلاعات شما

استفاده از رمزگذاري براي فايل‌هاي حساس خود مانند اظهارنامه مالياتي و يا پرونده مالي ،و ذخيره آن‌ها در محل ديگر.

امنيت شبکه بي‌سيم خود

شبکه wifi در خانه آسيب‌پذير بوده و در صورتي که به درستي امنيت آن حاصل نشود امکان نفوذ به آن وجود دارد، بررسي و اصلاح تنظيمات پيش فرض واي فا‌ي عمومي الزامي است، حدالامکان از انجام تراکنش‌هاي مالي بزرگ در اين شبکه ‌ها بپرهيزيد.

• محافظت الکتريکي هويت شخصي

در دادن اطلاعات شخصي مانند نام‌، آدرس‌، شماره تلفن و يا اطلاعات مالي در اينترنت احتياط نماييد. اطمينان حاصل نماييد که وب سايت‌ها امن هستند(‌به عنوان مثال هنگام خريد آنلاين) و يا اينکه شما تنظيمات حريم خصوصي را فعال کرده‌ايد( به عنوان مثال زماني که از شبکه اجتماعي استفاده مي‌کنيد)

•جلوگيري از فريب خوردن

هميشه قبل از اينکه بر روي لينک و يا فايل يا منشاء ناشناخته‌اي کليک مي‌کنيد، فکر کنيد. همواره احساس تحت فشار توسط هر ايميل‌، منبع تماس را بررسي کنيد. هنگامي که به منبع شک داريد هرگز به ايميل‌هايي که از شما درخواست بررسي اطلاعات شما و يا اعلام شناسه کاربري و يا رمز عبور دارند پاسخ ندهيد.

• پاسخ فرد مناسب براي کمک

جاي نگراني نيست، اگر شما يک قرباني هستيد‌، اگر محتواي اينترنت غيرقانوني ( به عنوان مثال بهره کشي از کودکان) روبه رو مي‌شويد و يا به جرم‌هاي کامپيوتري‌، سرقت هويت و يا کلاهبرداري تجاري شک کرديد به پليس سايبري محل سکونت خود گزارش دهيد.


پايگاه اطلاع رساني پليس فتا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html