پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227873
روحاني کانديداي نهايي شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان براي انتخابات 96 شد/درباره کانديداي پوششي تا قبل از زمان ثبت نام اعلام نظر مي کنيم
تاریخ انتشار : 1395/12/23 10:11:49
نمایش : 1555
شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان به اتفاق آرا روحاني را به عنوان نامزد خود اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جلسه شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان عصر امروز (يکشنبه) به رياست محمدرضا عارف و با حضور رسانه هاي همسو برگزار شد.

محمدرضا عارف رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان در اين نشست گفت: گفتمان اصلاحات به‌عنوان يک گفتمان اصيل که در صحنه‌هاي انقلاب و در صحنه‌هاي سياسي مورد اقبال بود، در دهه ۹۰ رويکرد جديدي را در نظر گرفت که براساس واقعيـت‌ها و توجه بيش‌تر از گذشته به منافع ملي بود.


وي ادامه داد: ما با رويکرد جديد در انتخابات ۹۲ شرکت کرديم و کانديداي ما در روزهاي آخر به نفع آقاي روحاني کنار کشيد و نتيجه‌اي ارزشمند در گام اول گرفتيم که از همان روزهاي حادثه ۲۴ خرداد استمرار اين رويکرد در دستور کار قرار گرفت؛ يعني راهبرد ما حمايت از آقاي روحاني شد و هدف‌گذاري دوم، اسفند ۹۴ بود که در اين مسير گام دوم را بهتر از گام اول برداشتيم.

عارف با بيان اينکه دستاورد گام دوم، تشکيل شوراي عالي سياست‌گذاري براي فرماندهي اين جريان بود، گفت: نتيجه ‌آن انتخابات سال ۹۴ بود و استمرار اين رويکرد در گام سوم انتخابات ارديبهشت ۹۶ است.

وي اظهار داشت: چندين ماه ارزيابي و آسيب‌شناسي عملکرد شوراي عالي سياست‌گذاري در دستور کار قرار گرفت و ادامه کار اين شورا براي راهبردي جريان اصلاحات به تصويب رسيد.

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: با تحليل دولت روحاني به اين نتيجه رسيديم که از ادامه فعاليت دولت يازدهم حمايت کنيم.

وي خاطرنشان کرد: در دو ماهه گذشته، ابتدا در هيات‌رئيسه شوراي عالي با آقاي روحاني ديدار و بحث‌هاي خوبي داشتيم و بعد با نماينده يا نمايندگان ايشان ديدار داشتيم و در نهايت کميته سه نفره از شورا مامور شد با نمايندگان روحاني بحث و در مورد اشتراکات به نقطه اشتراک برسيم.

عارف گفت: امشب جلسه فوق‌العاده شوراي عالي را داشتيم و در هفته گذشته بحث نامزد جريان اصلاحات مطرح بود اما ابهاماتي وجود داشت تا در اين جلسه اين مباحث بررسي شود.

وي اظهار داشت: در جلسه امروز همه اعضا حضور داشتند که همه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در نهايت راي‌گيري به‌عمل آمد که آقاي روحاني به اتفاق آرا نامزد جريان اصلاحات شد.

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: فراکسيون اميد،‌ فردا با‌ آقاي روحاني جلسه خواهد داشت و بعدازظهر هم جلسه شوراي استان‌ها را خواهيم داشت تا درباره چگونگي فعاليت در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي سال ۹۶ تصميم‌گيري کنيم هرچند که تا زمان تبليغات قانوني کاري نخواهيم کرد اما زمينه‌ها را ايجاد خواهيم کرد.

وي درباره نامزد «پوششي» جريان اصلاحات عنوان داشت: بي‌شک ما نمي‌توانيم هيچ فردي را از نامزد شدن در انتخابات بازداريم، چرا که حتي نزديک‌ترين دوستان ما هم اگر خود را صالح و توانمند بدانند کانديدا مي‌شوند.

عارف گفت: عده‌اي از دوستان نظرشان اين است که ما نبايد کانديدا داشته باشيم،‌ اما در مقابل گروهي ديگر مي‌گويند که جريان اصلاحات بزرگ است و ما بايد چهره‌ معرفي کنيم.

وي افزود: در جلسه امروز در اين باره تصميم‌گيري نکرديم و قبل از ثبت‌نام نامزدها نظر شوراي عالي سياست‌گذاري را درباره نامزد پوششي به طور رسمي اعلام خواهيم کرد.

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان تاکيد کرد: ما رويکردي را از سال ۹۲ بر مبناي مسئوليت‌پذيري آغاز کرديم تا بر اساس خرد جمعي عمل کنيم.

وي تصريح کرد: مرجع تصميم‌گيري‌کننده در جريان اصلاحات، شوراي عالي است که نظر اين شورا حضور در جريان انتخابات با يک نامزد است.

عارف در مورد تدابير اصلاح‌طلبان در قبال تخريب‌ها عليه روحاني گفت: البته ما به اين تخريب‌ها عادت کرده‌ايم و ياد ندارم که انتخاباتي برگزار شده باشد و ما مورد تخريب قرار نگرفته باشيم، حتي در انتخابات گذشته به «ليست انگليسي» متهم شديم، اما ما قصد داريم برنامه‌هاي خود را مطرح کنيم و سعي داريم درباره دستاوردهاي دولت روحاني در سخنراني‌ها مردم را آگاه کنيم، هرچند که ما نقدهاي جدي به دولت داريم و اميدواريم با طرح نقدها کارايي ما بيشتر شود.

وي درباره ستادهاي انتخاباتي روحاني اظهار داشت:‌ ماموريت ستاد آقاي روحاني ماموريتش انتخابات رياست جمهوري است و ما ممکن است در استان‌ها ما با آقاي روحاني يک ستاد داشته باشيم و يک ستاد مستقل هم براي شوراي عالي و اکثراً استان‌ها به اين شکل است که در يک ستاد هم دولت و هم حاميان دولت باشند.

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: سناريوي ديگر اين است که دو ستاد جدا اما مشترک با هم همکاري کنند، اما بنظرم بايد اين مساله را به عهده خود شوراها بگذاريم.

وي افزود: در شهر تهران احتمالا يک ستاد بزنيم و ستاد روحاني و اصلاح‌طلبان در شهر تهران يکي خواهد بود که در اين ستاد هم اعضاي شوراي عالي سياست‌گذاري هم نمايندگاني از فراکسيون اميد و هم اعضاي ستاد روحاني خواهند بود.

عارف در بخش ديگري از سخنانش گفت: توقع ما اين است که رسانه ملي واقعاً ملي باقي بماند، از اين رو از آنها توقع داريم که عملکرد يک سويه خود را در عرصه‌هاي سياسي قبل حتي انتخابات ۹۲ و يا حتي شب‌هاي ۹۴ بازنگري کنند.

وي اضافه کرد: رسانه ملي بايد در جايگاه منافع ملي عمل کند و به سمت يک جريان ميل پيدا نکند و اگر هم چنين ميلي پيدا کنند مردم در انتخابات پاسخ آنها را خواهند داد.

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان درباره نقدهاي اين شورا به دولت يازدهم گفت: راهبرد ما نقد منصفانه است و هرگز به سمت تخريب نمي‌رويم، چرا که ما دولت در دست داشته‌ايم و مشکلات را مي‌دانيم و بنا نداريم «از دور بگوييم لنگش کن» بلکه مي‌خواهيم نقد درون گروهي و موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html