پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227862
آسيب‌هاي اجتماعي، کودکان مظلوم را ناجوانمردانه به کام مرگ مي‌کشاند
تاریخ انتشار : 1395/12/19 09:47:26
نمایش : 1669
درست در روزهايي که مردم در گير و دار خريد عيد بودند و کودکان از شوق خريد لباس‌هاي نو، خواب به چشم‌شان نمي‌آمد و با شوق کودکانه در بازارهاي شهرکرد دست در دست ماردان و پدران خود به دنبال لباس‌هاي رنگارنگ بودند خبر فوت يک کودک ۸ يا ۹ ساله در فضاي مجازي مردم را چنان متاثر کرد که نسبت به اين موضوع واکنش نشان داده، در همان فضا به ابراز همدردي پرداختند. اما در مورد مرگ اين کودک نقل قول‌هاي زيادي است و شايعاتي نيز در اين مورد وجود دارد، جهانبين نيوز؛ با هدف خاتمه دادن به شايعه‌ها موضوع را مورد بررسي قرار داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ درست در روزهايي که مردم در گير و دار خريد عيد بودند و کودکان از شوق خريد لباس‌هاي نو، خواب به چشم‌شان نمي‌آمد و با شوق کودکانه در بازارهاي شهرکرد دست در دست ماردان و پدران خود به دنبال لباس‌هاي رنگارنگ بودند خبر فوت يک کودک ۸ يا ۹ ساله در فضاي مجازي مردم را چنان متاثر کرد که نسبت به اين موضوع واکنش نشان داده، در همان فضا به ابراز همدردي پرداختند.

اين اتفاقات نشان از آن دارد که در زير پوسته شهر اتفاقاتي درحال رخ دادن است و افرادي هستند که دردمندانه نيازمند کمک شهروندان و مسئولان هستند.

اما در مورد مرگ اين کودک نقل قول‌هاي زيادي است و شايعاتي نيز در اين مورد وجود دارد، جهانبين نيوز؛ با هدف خاتمه دادن به شايعه‌ها موضوع را مورد بررسي قرار داده است که نتيجه اين بررسي‌ها در اين خبر آمده است:

معلم در حد توانش براي اين کودک لباس و غذا تهيه مي‌کرد

يکي از والدين همکلاسي‌هاي اين پسربچه در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: کمابيش همه والدين در مدرسه از وضعيت اين کودک و اينکه مادر ندارد و با پدرش زندگي مي‌کند مطلع بودند.

وي ادامه داد: امسال معلمان و مدير مدرسه اعلام کردند اين کودک وضعيت مناسبي ندارد و از خانواده‌ها درخواست کمک کرده، ما هم با پيگيري‌هايي که انجام داديم متوجه شديم وضعيت بچه مساعد نيست و نياز به لباس دارد که کمک‌هاي خود را به مدرسه تحويل داديم.

وي با اشاره به اينکه برخي از والدين به مدير مراجعه کرده و گفتند اين بچه وضعيت مناسبي ندارند اما مدير با اين توجيه که بچه‌هاي زيادي با اين وضعيت در مدرسه هستند و نمي‌توانيم براي همه آن‌ها اقدامي داشته باشيم افزود: متاسفانه اين بچه با ضعف وارد کلاس مي‌شده و معلم براي رفع مشکلات اين کودک در حد توانش غذا و لباس برايش تهيه مي‌کردند.

مدرسه مشکل را به بهزيستي اعلام نکرد

وي با بيان اينکه مدرسه بايد با مطرح کردن اين موضوع در انجمن اوليا و مربيان يا اطلاع به بهزيستي مشکل اين کودک را پيگير مي‌شد اما اين کار را نکردند و وقتي برخي از والدين پيگير مشکل اين کودک شدند به آن‌ها گفته شده پدر کودک مشکل اعتياد ندارد و فقط دستش خالي است، اما بايد مدرسه اين نکته را در نظر مي‌گرفت که مشکل اين کودک با يک غذا قابل حل نبود بلکه بايد اقدامات جدي‌تري صورت مي‌گرفت.

وي ادامه داد: مدرسه بعد از سه روز غيبت اين کودک، پيگير مسئله شده و با پليس ۱۱۰ تماس مي‌گيرد اما به دليل نبود شکايت کتبي مشکل پيگري نشده و با پيگيري‌هاي يکي از والدين و دريافت نامه از دادگاه جسد اين کودک به همراه پدرش در منزل‌شان بعد از ۲۰ روز از مرگ‌شان پيدا مي‌شود.

در ابتداي سال مشکلات خانوادگي کودک را به دفتر اعلام کردم

معلم اين کودک در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: اين کودک ازجمله بچه‌هايي بود که در زندگيش تنش زياد داشت و در خانواده از هم گسيخته‌اي زندگي مي‌کرد.

وي با بيان اينکه اول سال که متوجه مشکلات خانوادگي اين کودک شدم موضوع را به مدير اعلام کردم ادامه داد: اين کودک با پدرش زندگي مي‌کرد و با اينکه پدرش اعتياد داشت اما بهرحال سرپرست داشت و ما نمي‌توانستيم کاري برايش انجام دهيم، از همين‌رو چند مرتبه پدرش را به مدرسه دعوت کردم و در مورد مشکلات فرزندش صحبت کرده و اين موضوع را نيز مطرح کردم که اگر توانايي نگهداري اين کودک را ندارد اعلام کند تا سرپرستي کودک به شخص ديگري سپرده شود.

اين معلم در ادامه با بيان اينکه ما حتي حاضر شديم خانمي را براي نگهداري از اين کودک پيدا کنيم و وظيفه نگهداري اين بچه را به اين خانم بسپاريم که بازهم پدرش زيربار نرفت و قبول نکرد اضافه کرد: اين تنها نمونه‌اي است چون در زيرپوسته شهر پر است از بچه‌هاي با شرايط مشابه اين کودک.

غيبت کودک را همان روز به دفتر اعلام و پيگير علت شديم

وي با بيان اينکه همان روزي که اين بچه غيبت کرد، سريعا غيبتش را به مدير اعلام و تاکيد کردم غيبت اين کودک طولاني و نگران‌کننده شده است بنابراين پرونده اين کودک را آورديم و آدرس کودک را پيدا کرديم اما آدرسي که در پرونده ثبت شده گنگ بود و آدرس مشخصي نداشت اضافه کرد: اين کودک با اينکه در بعضي از روزها تاخير داشت اما هميشه خودش را براي حضور در کلاس مي‌رساند و اگر بنا بود غيبت داشته باشد پدرش غيبتش را اعلام مي‌کرد اما هنوز نه اعلامي از سوي پدرش شده بود و نه بچه در مدرسه حاضر شده بود، وضعيت نگران‌کننده بود.

اين معلم با اشاره به اينکه آخرين روزي که اين کودک در مدرسه حاضر شد چهارشنبه بود و ما برنامه دهه فجر داشتيم اما روز شنبه در کلاس حاضر نشد افزود: ماه‌هاي آخر حضور اين کودک در مدرسه به لحاظ اخلاقي، پيشرفت تحصيلي و روحيه‌ نسبت به گذشته خيلي تغيير کرده و در شرايط بسيار خوبي به سر مي‌برد.

وي با تاکيد بر اينکه باتوجه به اينکه در ابتداي سال مشکل اين کودک به دفتر اعلام شده بود فکر مي‌کنم نامش در ليستي که قرار بود به بهزيستي معرفي شود قرار گرفته بود اما نمي‌دانم به بهزيستي معرفي شده يا نه.

اين معلم يادآور شد: همه تلاشم را براي اين کودکصورت دادم و مي‌دانم وظيفه خودم را در قبالش انجام داده‌ام چون وظيفه من اين بوده که اين بچه را از ديگران متمايز کنم و توجه ويژه‌اي نسبت به اين کودک داشته باشم.

وي بيان داشت: روزي که کودک غيبت داشت با پليس ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم اما پيگيري صورت نگرفت چون بايد بهزيستي اين موضع را اعلام مي‌کرد.

علت مرگ در دست بررسي است/ هنوز علت اعلام نشده است

در حالي که بهروز اميدي مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري علت فوت اين کودک را با صراحت گازگرفتگي اعلام کرد اما منصور فيروزبخت مديرکل پزشکي قانوني چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ بيان داشت: پيگيري علت فوت کودک در دست بررسي است و هنوز دليل فوت مشخص نيست.

وي ادامه داد: با روشن شدن موضوع نتيجه به مراجع قضايي اعلام و شما مي‌توانيد اين موضوع را پيگيري کنيد.

به گزارش جهانبين نيوز؛ به راستي دليل فوت اين کودک چيست و دليل اينکه مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري قبل از اعلام پزشکي قانوني علت را گازگرفتگي اعلام مي‌کند چه مي‌تواند باشد؟

آيا اين کودک در گروه کودکان بدسرپرست قرار مي‌گرفته و مدرسه در اعلام اين موضوع به بهزيستي کوتاهي کرده است؟

چند کودک ديگر در اين شهر زندگي مي‌کنند که زندگي مشابه اين بچه دارند و کسي از آن‌ها خبر ندارد و چقدر احتمال دارد سرنوشتي مانند کودک خبر ما داشته باشند؟

گزارش از مرضيه نظري زاده
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html