پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227818
51 روز از مرخصي مهدي هاشمي گذشت/ آيا "مهدي" رکورد مرخصي از زندان را به نام خود ثبت مي کند؟
تاریخ انتشار : 1395/12/09 17:03:37
نمایش : 1155
مهدي هاشمي شامگاه 19 دي ماه از زندان مرخص شد و 51 روز است که به زندان بازنگشته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مرحوم هاشمي رفسنجاني در شامگاه 19 دي ماه سال جاري درگذشت و بلافاصله پيکر او به جماران منتقل شد؛ از همان ساعات ابتدايي انتقال پيکر هاشمي رفسنجاني به جماران جمع کثيري از مسئولان لشکري و کشوري در اين محل حاضر شدند و مهدي هاشمي هم بلافاصله پس از اطلاع از اين موضوع از زندان مرخص شد.
 
 
روز سوم بهمن بود که محسني اژه‌اي سخنگوي دستگاه قضا رسما اعلام کرد که مرخصي مهدي هاشمي به پايان رسيده است.
 
 
وي در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه درخواست اعاده دادرسي مهدي هاشمي در ديوان عالي تأييد شده يا خير و اينکه آيا وي به زندان بازگشته است؟ اظهار داشت: مرخصي مهدي هاشمي امروز تمام شده است اما در حال حاضر اطلاعي از بازگشت وي به زندان ندارم.
 
 
محسني اژه‌اي در خصوص تأييد درخواست اعاده دادرسي مهدي هاشمي در ديوان عالي مطرح کرد: در حال حاضر با توجه به اطلاعاتي که از هفته گذشته داشته‌ام، تا هفته گذشته اين اتفاق نيفتاده و همچنان اين پرونده روال عادي خود را طي مي‌کند.
 
 
 در پي اين اظهارات محمود عليزاده طباطبايي وکيل خاندان هاشمي در گفتوگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اظهار داشت: من هم از اين موضوع اطلاع ندارم ولي اگر به آقاي هاشمي ابلاغ شود حتما باز‌مي‌گردند.
 
وي در خصوص زمان مرخصي مهدي هاشمي گفت: اصلا زماني را به مهدي هاشمي ابلاغ نکرده‌اند، شبي که آيت الله هاشمي فوت کرد وزير بهداشت با آقاي دولت آبادي تماس گرفت و مهدي هاشمي به مرخصي آمد و الان هم اگر به آقاي هاشمي ابلاغ کنند حتما بر‌مي‌گردند.

هر چند پيش از اعلام سخنگوي دستگاه قضا شنيده‌ها حاکي از آن بود که مهدي هاشمي قرار است تا مراسم چهلم مرحوم هاشمي رفسنجاني در مرخصي بماند اما پس از اينکه موضوع مرخصي مهدي هاشمي جنجال‌هاي بسياري به پا کرد؛ مصطفي محبي، مدير کل زندانهاي استان تهران در حاشيه برنامه بازديد سفراي مقيم ايران از کانون اصلاح و تربيت تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با پايان مرخصي مهدي هاشمي گفت: مرخصي مهدي هاشمي تا 25 بهمن ماه تمديد شده است.


پس از پايان مرخصي مهدي هاشمي آن هم سه روز پيش از برگزاري مراسم چهلمين روز درگذشت مرحوم هاشمي رفسنجاني، مرخصي مهدي هاشمي تا روز 30 بهمن تمديد شد و پس از پايان زمان مرخصي وي، محسني اژه‌اي در نسشت خبري که روز يکم اسفند ماه برگزار شد گفت: مرخصي مهدي هاشمي ديروز به پايان رسيد اما فعلًا تمديد شده است.


اما در همين مدت خبرهايي مبني بر خروج مهدي هاشمي از کشور هم منتشر شد که اژه‌اي در اين باره گفت: خبرخروج مهدي هاشمي از کشور کذب است.


محسني اژه‌اي روز گذشته و در حاشيه مراسم بزرگداشت والده سردار نقدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه مرخصي مهدي هاشمي چه زماني به پايان مي‌رسد اظهار داشت: روز يکشنبه آخرين اخبار در اين باره را اعلام خواهد کرد.


مهدي هاشمي شامگاه 19 دي ماه از زندان مرخص شد و 51 روز است که به زندان بازنگشته است؛ اين در حالي است که بر اساس ماده 520 آيين دادرسي کيفري محکومان مي‌توانند در صورت رعايت ضوابط و مقررات زندان و مشارکت در برنامه‌هاي اصلاحي و تربيتي و کسب امتيازات لازم پس از سپردن تأمين مناسب، ماهانه حداکثر سه روز از مرخصي برخوردار شوند. در موارد بيماري حاد يا فوت بستگان نَسَبي و سببي درجه يک از طبقه اول يا همسر و يا ازدواج فرزندان، زنداني مي‌تواند به تشخيص دادستان حداکثر تا پنج روز از مرخصي استفاده کند.


انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html