پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227807
اهداف رزمايش نيروي دريايي ارتش/پيام صلح و دوستي
تاریخ انتشار : 1395/12/08 17:52:10
نمایش : 1096
حبيب‌الله سياري صبح امروز در آغاز مرحله نهايي رزمايش بزرگ دريايي ولايت 95 در منطقه يکم نيروي دريايي ارتش اظهار کرد: رزمايش ولايت 95 که از نيمه بهمن‌ماه امسال در منطقه تنگه هرمز، درياي عمان، شمال اقيانوس هند تا مدار ده درجه و خليج عدن آغاز شده است، در مرحله نهايي تا 11 اسفندماه ادامه دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وي افزود: اين رزمايش در ادامه سلسله رزمايش‌هاي ويژه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي برگزار مي‌شود و هدف اصلي آن ارتقاي توان دفاعي کشور، دفاع از مرزهاي آبي و منافع کشورمان، برقراري امنيت در گسترده درياها، مقابله با تروريسم دريايي بخصوص در شمال اقيانوس هند، آزمايش کليه سلاح‌ها و تجهيزات است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه ارسال پيام صلح و دوستي به کشورهاي منطقه از جمله اصلي‌ترين اهداف اين رزمايش است، عنوان کرد: ايجاد امنيت در آ‌ب‌هاي منطقه از سوي جمهوري اسلامي ايران به نفع همه کشورهاي منطقه بوده و ما بارها در مأموريت‌هاي دريايي متنوع خود، به بسياري از کشتي‌ها و شناورهاي کشورهاي مختلف کمک کرده‌ايم.

دريادار سياري ادامه داد: محدوده گسترده اين رزمايش از تنگه هرمز تا درياي عمان و شمال اقيانوس هند و خليج عدن به قدري گسترده و وسيع است که برقراري امنيت و ثبات در آن يک راهبرد براي نظام جمهوري اسلامي است چرا که بسياري از کشتي‌هاي تجاري کشورمان از اين مسير تردد مي‌کنند.

وي وسعت تقريبي منطقه رزمايش بزرگ ولايت 95 را بيش از دو ميليون کيلومتر مربع عنوان کرد و گفت: انواع و اقسام تجهيزات نيروي دريايي از جمله يگان‌هاي متنوعي از زيردريايي‌ها در کلاس‌هاي مختلف، ناوشکن‌ها، ناوهاي موشک‌انداز، ناوهاي پشتيباني‌کننده اطلاعاتي و عملياتي، انواع هواپيماها و بالگردها، پهبادها، گروه‌هاي موشکي، گروه‌هاي جنگ الکترونيک، يگان‌هاي مهندسي رزمي و تيپ‌هاي عمليات ويژه و تفنگداران در اين رزمايش حضور دارند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح کرد: مرحله نهايي رزمايش ولايت 95 که از امروز و با رمز يا زهرا آغاز شده تا 11 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اميرسياري همچنين گفت: موضوع آموزش به نيروها و انتقال تجربيات مختلف نيز به عنوان بخشي از اقدامات و فعاليت‌هاي محوري اين رزمايش به طور مستمر پيگيري مي‌شود تا بتوانيم مأموريت‌هاي خودمان در هر شرايط آب و هوايي و هر مقطع زماني و مکاني در جهت صيانت از مرزهاي آبي، منابع دريايي و منافع دريايي‌مان به خوبي اجرا کنيم.

وي در پايان به رشد توانمندي‌هاي کشورمان در حوزه دريا نيز اشاره‌اي کرد و عنوان داشت: ناوگروهي که هم اکنون از سوي نيروي دريايي کشورمان در آبهاي آزاد بسر مي‌برد، 15 اسفندماه و پس از 5 ماه دريانوردي مستمر در اقيانوس هند، آفريقا و اقيانوس اطلس به کشور باز مي‌گردد که نشان‌دهنده توانمندي و رشد توانايي‌هاي ويژه نيروي دريايي کشورمان است.

به گزارش فارس، مرحله نهايي رزمايش بزرگ ولايت 95 صبح امروز با حضور اميردريادار سياري و با رمز يا زهرا (س) آغاز شد و تا 11 اسفندماه ادامه دارد.

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html