پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227802
روايت دادکان از پشت پرده حضور بازيکنان خارجي در فوتبال
تاریخ انتشار : 1395/12/07 10:37:35
نمایش : 2118
دادکان گفت: حضور بازيکنان خارجي با زد و بند بوده است،اگر کسي جرات گفتن اين حرف‌ها را ندارد من خيلي راحت آنها را مي‌گويم، آوردن بازيکن خارجي و نشاندن آنها روي نيمکت چه سودي براي تيم‌هاي ما دارد؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، گفت‌وگو با محمد دادکان از آن جهت مي‌تواند جذاب باشد که او بدون واهمه صحبت‌هايش را مي‌کند. دادکان که از سال 1381 تا 1385 رئيس فدراسيون فوتبال بود در حال حاضر معاونت ورزش دانشگاه آزاد را بر عهده دارد.
 
دادکان درباره اتفاقات اين روزهاي فوتبال کشورمان صحبت‌هايي انجام داد که متن کامل آن را در زير مي‌خوانيد:
 
* اين روزها فدراسيون فوتبال به خاطر مسائل مختلفي همچون محروميت باشگاه‌ها از نقل و انتقالات تحت فشار است. به نظر شما فدراسيون فوتبال تا چه حد در اين زمينه مقصر است؟
 
با توجه به اين که خودم هم رئيس فدراسيون فوتبال بودم نمي‌خواهم از کسي اسم ببرم تنها چيزي که مي‌توانم بگويم اين است که ما در بخش انضباطي ضعيف عمل مي‌کنيم و اين همه مشکلاتي که وجود دارد بايد بررسي شود و ضعف‌ها را پيدا کرد. نه تنها در فوتبال که ما در بسياري از رشته‌ها با مشکلاتي روبرو هستيم که واقعا بغرنج است. چرا بايد تيم هاکي کشورمان به اين شکل از مسابقات حذف شود؟ اين مسئله نشان‌دهنده اين است که ورزش کشور بيمار است و رخ دادن اين اتفاقات تنها مختص به فوتبال نيست.
 
* در چند ماهي که سلطاني‌فر به عنوان وزير ورزش انتخاب شده آيا عملکرد موفق‌آميزي داشته است يا خير؟
 
تنها چيزي که مي‌توانم بگويم اين است که براي او و همکارانش در وزارت ورزش آرزوي موفقيت کنم.
 
* چقدر از سلطاني‌فر شناخت داريد؟
 
شناختي از سلطاني‌فر ندارم و تصميم رئيس جمهور بود که وي به عنوان وزير ورزش انتخاب شود که اين مسئله هم نتيجه پافشاري در 4 سال گذشته بوده تا سلطاني‌فر به ورزش بيايد.
 
* درباره بازيکنان بي‌کيفيتي که به فوتبال ايران مي‌آيند و نهايتا به دليل عدم پرداخت مطالباتشان به فيفا شکايت مي‌کنند چه نظري داريد؟
 
مطمئن باشيد حضور اين دست از بازيکنان با زد و بند بوده است. اگر کسي جرات گفتن اين حرف‌ها را ندارد من خيلي راحت آنها را مي‌گويم. آوردن بازيکن خارجي و نشاندن آنها روي نيمکت چه سودي براي تيم‌هاي ما دارد؟ تا زماني که دلال‌ها در اين فوتبال حضور دارند وضعيت به همين منوال خواهد بود. براي حل اين مشکل لازم است که جلوي تيم‌هاي مشکل‌دار را بگيريم و نبايد کار به اسم و رسم تيم داشته باشيم. باشگاه‌هاي ما مديراني دارند که اطلاعاتشان از حقوق ورزشي بسيار پايين است و تنها کاري که انجام مي‌دهند اين است که مدتي حضور دارند و نهايتا با کوله‌باري از تصميمات اشتباه مي‌روند.
 
* آيا اميدي به حل اختلاف بين کي‌روش و برانکو داريد؟
 
در اتفاقاتي مثل اختلاف برانکو و کي‌روش در درجه اول ورزش کشور مقصر است. زماني که من رئيس فدراسيون بودم کسي جرات نداشت اينقدر حرف بزند. هيچ وقت اجازه ندادم مربي باشگاهي به مربي تيم ملي توهين کند و بالعکس.
 
* در حال حاضر هواداران پرسپوليس و حتي پيشکسوتان اين تيم به خاطر اختلاف برانکو و کي‌روش مقابل سرمربي پرتغالي تيم ملي موضع گرفته‌اند . اين اتفاق را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟
 
موضع‌گيري پرسپوليسي‌ها مقابل کي‌روش کار خيلي بدي است. کي‌روش مربي قابل احترامي است و نبايد اين گونه با او برخورد شود. البته جايگاه و احترام مربيان باشگاهي هم بايد حفظ شود. در اختلاف کي‌روش و برانکو هم هر 2 مربي مقصر هستند و نمي‌توان يکي از آنها را بي‌گناه قلمداد کرد.
 
* سوالي که هميشه از شما مي‌شود و پاسخ روشني به آن نداديد اين است که قصد نداريد به فوتبال برگرديد؟
 
من باز هم همان حرف‌هاي قبلي‌‌ام را تکرار مي‌کنم که هر کجا بتوانم خدمتي را انجام دهم حاضر خواهم شد. من ايران و مردم ايران را دوست دارم. خدمت به اين مردم عشق است و با کمال افتخار اين کار را انجام خواهم داد.

افکار نيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html