پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227798
انواع کم خوني و علائم آن
تاریخ انتشار : 1395/12/07 09:37:55
نمایش : 1397
پيام فرحبخش متخصص تغذيه اظهار داشت: کم خوني در چند نوع بروز مي کند که شايعترين آن فقر آهن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پيام فرحبخش متخصص تغذيه اظهار داشت: کم خوني در چند نوع بروز مي کند که شايعترين آن فقر آهن است.

 

وي افزود:فقر آهن بيشتر در شرايط رشد بدن بخصوص در دختر ها خود را نشان مي دهد.
اين متخصص تغذيه در ادامه گفت:بهترين کمک براي پيشگيري از اين نوع کمخوني استفاده از منابع آهني همچون گوشت قرمز،جگر،گوشت سفيد و ساير منابع پروتئيني مثل تخم مرغ،پنير است. 

 

فرحبخش بيان داشت:منابع آهن ديگري  مثل اسفناج،حبوبات،سبزيجات هم براي رفع کمخوني فقر آهن موثر هستند اما اين نوع منابع جذب کمتري دارند.

 

وي افزود:نوع ديگري از کمخوني به علت فقر اسيد فوليک است که با علائم خاصي بروز نمي کند.علائم آن ممکن است بي حالي و ضعف باشد که اين نوع کمخوني براي خانم هاي باردار بسيار خطرناک است چرا که در رشد جنين اختلال ايجاد مي کند.

 

متخصص تغذيه در ادامه تصريح کرد:در اين صورت براي جبران اين کمخوني مي توان از مکمل هاي اسيد فوليک استفاده کرد همچنين از ميوه ها،سبزيجات پرهيز نکنيم.

 

فرحبخش در ادامه از کمخوني ناشي از ويتامين b12 گفت:از علائم آن مي توان به تغييرات دهان و زبان که قرمز و خشک مي شوند اشاره کرد.

 

وي در پايان خاطر نشان کرد:براي جبران اين کمخوني بايد از تخم مرغ،شير،منابع پروتئيني و حيواني استفاده کرد.لازم به ذکر است براي کاهش آن مصرف گياهان توصيه نمي شود. 

ميزان

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html