پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227793
تلاش سيم بانان در سرماي 15 درجه زير صفر براي خدمت رساني/ اينجا ايثار چاشني روزي حلال مي شود+تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/12/07 09:04:23
نمایش : 2037
سيم بانان براي خدمت رساني به مردم حتي در دماي هواي 15 درجه زير صفر پا به ميدان گذاشتند، تا پديده نوسان هادي را که موجب برخي قطعي هاي برق شده بود را بسيجي وارانه حل کنند و در اين ميان ايثار هم چاشني روزي حلال آنان مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از رودآور؛ شايد گاهي برخي مناطق شهري و روستايي اين روزها با خاموشي برق روبرو بودند و اما در اين ميان نمي توان از زحمات سيم بانان که در سرماي شديد و زير بارش برف براي رفع خاموشي ها اقدام کردند به راحتي گذشت، گاهي سيم هاي برق را هاله اي از برف و يخ احاطه مي کند و نيروهاي اداره برق با از خودگذشتگي در راستاي رفع اين گونه مشکلات اقدام مي کنند.

در اين باره «رضا جليلوند» مدير توزيع برق شهرستان تويسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: همکاران ما بسيجي وار چند شبانه روز گاهي در سرماي زير ۱۵درجه و در تاريکي مطلق وکولاک شديد مشغول خدمات رساني بودند و من نيز لحظه به لحظه با آنان همراه بودم.

 

وي درباره پديد نوسان هادي که نمونه آن را در روزهاي بارش برف شديد در تويسرکان، ملاير و نهاوند شاهد بوديم، اظهار کرد: گالوپينگ يا پديدهٔ نوسان هادي، به پديده‌اي در خطوط انتقال هوايي گفته مي‌شود که در آن هادي‌ها دچار ارتعاشي با دامنهٔ بالا وبسامد پايين مي‌شوند که در اثر وزش باد رخ مي‌دهد. هادي‌ها ممکن است تکي يا باندل پوشيده‌شده از يخ باشند، در طراحي خطوط انتقال هوايي اين پديده نقش مهمي در تعيين فواصل عايقي و بارگذاري برج ها دارد.

 

مدير توزيع برق تويسرکان افزود: اين پديده در هنگام وزش بادهاي متقاطع نسبت به سطح هادي‌هاي يخ‌زده رخ مي‌دهد، هر چند اين پديده معمولا در هادي‌هاي يخ‌زده رخ مي‌دهد اما در مواردي هم هنگام وزش بادهاي شديد و دائمي در هادي‌هايي که يخ نزده‌اند مشاهده شده‌است.

جليلوند عنوان کرد: گالوپينگ مي‌تواند موجب تغيير شديد بار اعمال‌شده بين فازهاي برج يا دوطرف برج شود که موجب خمش عمودي يا افقي و اعمال بارهاي پيچشي روي برج يا بازوهاي آن مي‌شود، شدت اين بارها در حدي است که مي‌تواند موجب تخريب پيچ‌هاي برج شود. از ديگر آثار اين پديده سايدگي در بعضي تجهيزات مانند يوک پليت‌ها و پين‌هاي مقره‌ها است.

 

در ذيل تصاويري اختصاصي از زحمات مجموعه نيروي برق تويسرکان در راستاي رفع مشکلات اين حوزه را شاهد هستيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html