پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227786
ابهامات بزرگ در درآمد 100 هزار ميليارد توماني هدفمندي يارانه ها/ تکليف نامعلوم 65 هزار ميليارد تومان از پول بيت المال/ سازمان بازرسي ورود کند
تاریخ انتشار : 1395/12/04 17:05:49
نمایش : 1194
کارشناس مسائل اقتصادي گفت: بر اساس محاسبات و کارشناسي هايي که درباره ميزان درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها شده است، اين ميزان درآمد که ماحصل اختلاف قيمت حامل هاي انرژي و غيره است رقمي بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان است.
به گزار پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالمجيد شيخي، کارشناس مسائل اقتصادي در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ درباره درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها و همچنين عدم واريز بخشي از منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها به حساب خزانه گفت: بر اساس محاسبات و کارشناسي هايي که درباره ميزان درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها شده است، اين ميزان درآمد که ماحصل اختلاف قيمت حامل هاي انرژي و غيره است رقمي بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد تومان است.

وي در ادامه اظهارات خود با اشاره به پرداختي دولت از محل هدفمندي يارانه ها به مردم گفت: آنچه که دولت در حال حاضر از محل در آمد هدفمندي يارانه ها به مردم پرداخت مي کند مبلغي در حدود ۳۵ هزار ميليارد تومان است و درصدي از مبلغ ۱۰۰ هزار ميليارد تومان صرف ماليات مي شود و مابقي مبلغ درآمد بايد در محل صندوق ذخيره ارزي نزد صندوق توسعه ملي و يا در حساب خزانه به صورت جداگانه نگهداري شود ولي چنين اتفاقي تا کنون رخ نداده است.

کارشناس مسائل اقتصادي همچنين با بيان اينکه دولت مابقي درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها را خرج هزينه هاي مصرفي خود مي‌کند، بيان کرد: دولت بجاي اينکه درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها را در محل صندوق توسعه ملي ذخيره و نگه داري کند، آن مبلغ را صرف هزينه هاي جاري دولت کرده است.

شيخي در بخش ديگري از اظهارات خود با توجه به سوء مديريت دولت در صرف درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها تصريح کرد: دولت درآمد هاي حاصل از هدفمندي يارانه ها را بجاي ذخيره در صندوق توسعه در محل هايي ديگر خرج مي کند، اين کار دولت در نتيجه عدم مديريت در بخش هزينه هاي جاري خود است، دولت در حال حاضر اين مبلغ هايي را از محل درآمد هدفمندي يارانه ها در جاهاي ديگري صرف کرده است.

وي با بيان اينکه بايد دستگاه هاي نظارتي ورود جدي به اين مسئله داشته باشند، عنوان کرد: نهاد هاي نظارتي من جمله سازمان بازرسي کل کشور بايد ورود جدي به اين موضوع و تحقيق و تفحص از چگونگي صرف درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها در دولت داشته باشد تا مشخص گردد اين ميزان از حجم نقدينگي کشور در کجاها خرج مي شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html