پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227780
گزارش کامل برنامه نود/ سروش بهترين بازيکن ماه
تاریخ انتشار : 1395/12/03 10:04:20
نمایش : 2252
بيش از 2 ميليون و 50 هزار نفر در نظرسنجي اين هفته برنامه نود شرکت کردند که 62 درصد سروش رفيعي را بهترين بازيکن بهمن‌ماه دانستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برنامه نود دوشنبه شب(دوم اسفند‌ماه) ساعت 22:45 آغاز شد که در آن به مسابقات هفته بيست و دوم ليگ برتر، بازي‌هاي استقلال خوزستان و استقلال تهران در ليگ قهرمانان آسيا و فساد در فوتبال پايه استان تهران پرداخته شد؛ گفت‌وگو با عليرضا منصوريان و مرتضي کرماني‌مقدم از ديگر بخش‌هاي اين برنامه بود که مشروح آن را در زير مي‌خوانيد:

آنچه در برنامه نود ديديد:

 

- يک پنالتي جنجالي و تاريخي و يادآوري پنالتي‌هاي عجيب ايران

 

- ماجراي بازيکني که با شاهکار هيأت فوتبال تهران در 13 سالگي بالغ شده است و يک بازيکن ديگر که دو تاريخ تولد دارد.

- درگيري‌هاي شديد و خونين در ليگ دو که در شيراز اتفاق افتاده است.

* فولاد خوزستان 2 گسترش فولاد 2

نکات بازي

گلزني ساسان انصاري بعد از 740 دقيقه

چهارمين تساوي دو تيم در تقابل‌هاي اخير

ايوب والي با زدن چهارمين گل در اين فصل، گلزن‌ترين مدافع مياني ليگ شانزدهم

- کنفرانس مربيان

اميربهمن خداکرم: دو بار جلو افتاديم اما متاسفانه با اشتباهات فردي در خط دفاعي آنها را از دست داديم و فقط به يک امتياز رسيديم.

نعيم سعداوي: از اين مسئله ناراحت هستيم که سه امتياز را راحت از دست داديم؛ بالاخره بايد نتايجي که گرفتيم را جبران کنيم.

* پيکان 4 استقلال خوزستان 3

- نکات بازي

پُر گل‌ترين بازي فصل

پيکان تنها تيمي است که بازي 2 بر صفر باخته را برده است.

کنفرانس مربيان

مجيد جلالي: نيمه اول شرايط زمين ما را فلج کرد اما در نيمه دوم خودمان را با اين وضعيت وفق داديم و توانستيم تاکتيک خود را در زمين پياده کنيم.

سيد سيروس پورموسوي: به تيم آقاي جلالي تبريک مي‌گويم چون بالاخره توانستند بازي باخته را ببرند؛ بچه‌هاي ما بايد باهوش‌تر باشند و حرفه‌اي‌تر کار کنند چون بايد در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برويم؛ روي گل‌هاي اول و چهارم خيلي راحت تسليم شديم.

* منصوريان: باخت به الاهلي در بهترين زمان بود

عليرضا منصوريان سرمربي استقلال در گفت‌وگوي اسکايپي با برنامه نود گفت: سعي کرده بوديم تمام آناليزها را از الاهلي داشته باشيم؛ مي‌دانستيم آنها تنها تيمي در حوزه خليج فارس هستند که روي تمام ضربات ايستگاهي برنامه دارند؛ کادر فني تلاش کرد از بازي قبل تاکنون براي هر بازيکن قسمت‌هاي خوب و مثبت حريف را بگويد تا دچار اشتباه نشوند.

او با بيان اينکه روي بحث ضربات آزاد الاهلي کار کرده بودند، ابراز کرد: گفتيم بايد روي اين مسئله(ضربات ايستگاهي) توجه داشته باشيم چون آنها با همين روش نايب قهرمان آسيا شده بودند و ما نيز سال قبل در نفت اينطور شکست خورده بوديم.

سرمربي استقلال اضافه کرد: مقابل الاهلي خيلي خوب به بازي برگشتيم ولي در مبحث شرح وظايف خوب عمل نکرديم؛ با اينکه گفته بوديم امکان دارد روي ضربات آزاد گل بخوريم اما اينطور شد؛ در نيمه اول منطقي برخورد نکرديم اما بعد از گل تساوي هم دو موقعيت خوب داشتيم که استفاده نکرديم.

منصوريان با تاکيد بر اينکه از موقعيت ها استفاده نکردند، اظهار کرد: اگر شرح وظايف را به درستي عمل مي‌کرديم مي‌توانستيم با نتيجه عادلانه يک بر يک بازي را تمام کنيم و حتي به نتيجه دلخواه و پيروزي برسيم اما در دو دقيقه پاياني گل خورديم.

او درمورد عملکرد خوب مهدي رحمتي برابر الاهلي گفت: رحمتي مخصوصا روي ضربات خليل احمد فوق‌العاده کار کرد و مهارهاي خوبي داشت؛ براي بازيکنان و به ويژه روي گل دوم برنامه‌ريزي انجام داده بوديم و مي‌دانستيم مربي آنها روي ضربات آزاد برنامه دارد ولي به همين تاکتيک تنبيه شديم.

سرمربي استقلال عنوان کرد: اگر افق روشن براي استقلال در آسيا ترسيم کنيم، پيروز مي شويم. در بهترين زمان ممکن تيم ما باخت؛ اين را نمي‌گوييم اين باخت خيلي مثبت بود ولي جوانان ما امروز متوجه شدند اگر در حين بازي از خودشان مواظبت نکنند و حواس‌شان نباشد حتي در آخرين دقيقه حريف به آنها امان نمي‌دهد.

منصوريان تصريح کرد: اين باخت طوري بود که خستگي را بر تن بچه‌هاي ما گذاشت ولي اين شکست در بهترين زمان ممکن رخ داد؛ شايد در هفته‌هاي آخر مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا اين اتفاق مي‌افتاد بيشتر به ضرر ما مي‌شد.

او ادامه داد: به بازيکنان گفتم اگر مي‌خواهيم از افتخار استقلال دفاع کنيم بايد زحمت و تلاش بيشتري داشته باشيم؛ از عملکرد بچه‌ها در نيمه اول رضايت نداشتيم اما در نيمه دوم فوق‌العاده بوديم.

سرمربي استقلال درمورد بازي هفته آينده برابر التعاون عربستان گفت: باتوجه به اينکه امکانات و شرايط زمين در امارات خوب است تا روز هفتم در باشگاه ايرانيان دبي کارمان را انجام مي‌دهيم و بعد از آن به عمان مي‌رويم تا از التعاون عربستان ميزباني کنيم.

منصوريان اظهار کرد: با توجه به اينکه مي‌دانستيم الاهلي وقتي عقب مي‌افتد احتمالا آساموآ ژيان را مي‌آورد، فرشيد باقري و مجيد حسيني را اضافه کرديم تا نيم‌نگاهي هم به ضد حملات و گلزني داشته باشيم؛ فرشيد باقري پيغام‌هاي خوبي در مسابقه گذشته که به ميدان رفت به ما داشت که به همين دليل او را به زمين فرستاديم؛ اگر برگرديم به عقب باز هم از سيد مجيد حسيني را استفاده مي‌کنيم.

* آناليزي از بازي پُر گل پيکان و استقلال خوزستان پخش شد که در آن مهدي مومني، اميرحسين صادقي، گادوين منشا و ... در عملکرد تيم‌هايشان عملکرد موثري داشتند.

* کارشناسي داوري با حضور خداداد افشاريان

- فولاد خوزستان و گسترش فولاد

خسوس روي انصاري خطا نکرد چون جايي براي

پنالتي به درستي براي فولاد گرفته نشد.

- پيکان و استقلال خوزستان

سيامک نعمتي به دليل ضربه شديد به دانيال ماهيني بايد اخراج مي‌شد که داور به اشتباه اخطار هم نداد.

توپ به دست علايي برخورد کرد اما داور براي پيکان پنالتي نگرفت.

مهدي مومني دايوينگ کرد و اخطار به او درست بود.

به درستي براي پيکان پنالتي گرفته شد.

اعلام پنالتي براي استقلال خوزستان درست نبود چون هيچ اتفاقي نيافتاد.

* پرسپوليس 2 سپاهان 1

نکات بازي

سپاهان با کسب 8 پنالتي، پنالتي‌گيرترين تيم ليگ برتر

سپاهان هشت پنالتي در اين فصل به دست آورده که 6 بازيکن متفاوت آنها را زده‌اند.

پرسپوليس پس از 9 بازي در ورزشگاه خانگي گل خورد.

سپاهان سه بازي و 8 گل خورده که از اين نظر بدترين خط دفاعي ليگ در سه هفته اخير را داشته است.

پيروزي رفت و برگشت پرسپوليس برابر سپاهان پس از 43 سال

بيرانوند براي نخستين بار در اين فصل در دو بازي پياپي گل خورد.

سپاهان پنج بازي بدون برد.

پرسپوليس در هشت بازي اخير خانگي به پيروزي رسيده است.

- کنفرانس مربيان

عبدالله ويسي: مي‌توانستيم بازنده اين مسابقه نباشيم و حتي به برتري برسيم؛ بدون اينکه پرسپوليس حتي يک موقعيت به غير از دقيقه يک داشته باشد به برد دست پيدا کرد.

برانکو ايوانکوويچ: کنترل بازي را در دست گرفتيم؛ در يک برهه از زمان که جلو افتاديم ضعيف بوديم؛ مشخص بود چقدر جاي سيد جلال حسيني و کمال کاميابي‌نيا خالي است اما باز هم مي‌گويم مهم‌ترين هدف ما برتري بود که به آن رسيديم.

رضاييان: ريسک بزرگي براي زدن پنالتي کرديم

رامين رضاييان در گفت‌وگوي ضبط شده با برنامه نود درباره پنالتي جالب توجه برابر سپاهان که با همکاري طارمي زد، اظهار کرد: بعد از آنکه پنالتي مسي- سوارز را ديده بودم، خيلي دوست داشتم اين کار را انجام دهم که با مهدي طارمي در ميان گذاشتم ولي وقتي او شنيد خيلي تعجب کرد اما براي‌اش جالب بود.

او ادامه داد: خيلي تمرين کرديم به اين شکل پنالتي بزنيم  و منتظر فرصت بوديم؛ گفتيم در دربي اين کار را حتي در دقيقه 92 انجام دهيم که اتفاق نيافتاد ولي با مهدي قرار گذاشتيم پس از دربي در هر مسابقه‌اي شد آن را انجام دهيم.

رضاييان اضافه کرد: قرار شد برابر سپاهان پنالتي را با کف پا پاس بدهم و مهدي(طارمي) آن را بزند که اين ريسک را کرديم و توپ تبديل به گل شد؛ لحظه‌اي که پشت پنالتي رفتم مهدي گفت پاس بدهم که قسم خوردم اين کار را مي‌کنم؛ خيلي خوشحال هستم که مهدي آن ضربه را گل کرد؛ اميدوارم اين کارمان توهين به هواداران سپاهان و آقاي ويسي نباشد.

اين بازيکن پرسپوليس ابراز کرد: از آقاي برانکو به دليل انجام اين کار معذرت‌خواهي کرديم چون اگر آن پنالتي گل نمي‌شد از همه بيشتر من متضرر مي‌شدم؛ به تيم و هواداران بزرگ پرسپوليس تبريک مي‌گويم که برابر سپاهان به پيروزي رسيديم.

* به مناسبت پنالتي عجيب پرسپوليس مقابل سپاهان که با همکاري مهدي طارمي و رامين رضاييان به ثمر رسيد، تصاويري از پنالتي‌هاي جذاب ساليان اخير از جمله پنالتي چيپ علي کريمي مقابل الهلال عربستان، مهدي طارمي برابر النصر عربستان، آرش برهاني مقابل پيام مشهد در آخرين هفته ليگ هشتم، مازيار زارع در دقايق آخر دربي و ... پخش شد.

* کارشناسي داوري پرسپوليس و سپاهان

لي اولويرا روي مهدي طارمي خطا کرد و پنالتي و دادن اخطار به دروازه‌بان سپاهان درست بود.

پنالتي اول پرسپوليس به دليل اينکه تعداد زيادي از بازيکنان دو تيم پيش از زده شدن ضربه به محوطه جريمه آمدند بايد تکرار مي‌شد.

اگر در لحظه زده شدن پنالتي تنها يک بازيکن پرسپوليس وارد محوطه جريمه مي‌شد و مدافعان سپاهان به داخل محوطه جريمه نمي‌آمدند بايد يک اخطار به آن بازيکن داده مي‌شد و لازم بود داور يک ضربه آزاد براي سپاهان مي‌گرفت.

حسين ماهيني با دست فريد کريمي را متوقف مي‌کند ولي داور به سود سپاهان خطايي اعلام نکرد.

وحيد اميري به دليل تکل خشن روي پاي طالب ريکاني بايد کارت قرمز مستقيم مي‌گرفت ولي داور به اشتباه چنين تصميمي نداشت.

اعلام پنالتي به سود سپاهان و يک اخطار براي محمد انصاري درست و کافي بود.

پنالتي سپاهان هم مثل پرسپوليس بايد تکرار مي‌شد اما اينگونه اتفاق در تمام دنيا مي‌افتد.

گرفتن دومين پنالتي براي پرسپوليس درست نبود و حاج‌صفي خطايي انجام نداد.

* ذوب‌آهن صفر استقلال تهران 2

نکات بازي

فرشيد اسماعيلي 2 گل و 2 پاس گل

پنجمين برد پياپي استقلال در ليگ که در هرکدام حداقل دو گل زده است.

استقلال بهترين خط حمله ليگ برتر

چهارمين کلين‌شيت پياپي استقلال در بازي‌هاي بيرون از خانه

ذوب‌آهن براي نخستين بار در اين فصل سه بازي پياپي شکست خورد.

استقلال بهترين تيم نيم‌فصل دوم

 

- کنفرانس مربيان

سيد مجتبي حسيني: ابتداي بازي بايد به گل مي‌رسيديم ولي آنها از تک موقعيت‌هايشان استفاده کردند و صاحب برتري شدند.

عليرضا منصوريان: اين قول را داده بوديم اگر شرايط بدني بچه‌ها خوب شود نتايج خوبي مي‌گيريم؛ جلوتر از مسئله تاکتيکي، موج همدلي و دوستي در تيم ما است و علاوه بر آن نشاطي از روي سکوها به تيم ما آمده که توانستيم به خواسته‌مان برسيم.

* آناليزي از تيم استقلال در نيم‌فصل دوم پخش شد که در آن به نقش پُر رنگ هافبک‌هاي دفاعي اين تيم به ويژه اميد ابراهيمي در قطع کردن توپ، حضور در تمام مناطق زمين و موقعيت‌سازي او اشاره شد.

* يک آيتم برنامه نود به فساد در فوتبال پايه استان تهران ازجمله بازيکني که با دو شناسنامه بازي مي‌کند و همچنين تباني در يک مسابقه پرداخته شد.

* کرماني‌مقدم: گلزن روي دست پيوس نمي‌آيد

مرتضي کرماني‌مقدم پيشکسوت پرسپوليس در گفت‌وگوي حضوري با برنامه نود پيرامون حضورش در فوتبال به‌عنوان بازيکن اظهار کرد: در زمين‌هاي خاکي خيابان 30 متري جي در تيم بنياد شهيد بازي مي‌کردم که مسابقه دوستانه‌اي با پرسپوليس داشتيم و دو گل زدم و علي آقا(پروين) از بازي‌ام خوشش آمد و من را به پرسپوليس بُرد.

او تاکيد کرد: فرشاد پيوس خيلي مواقع به ما کمک مي‌کرد و چارچوب را به خوبي مي‌شناخت؛ گلزن روي دست او نيامده و نخواهد آمد.

کرماني‌مقدم درمورد گلزني‌اش به الهلال عربستان گفت: خيلي سخت مي‌شد به آن الهلال گل بزنيم چون دروازه‌بان فوق‌العاده خوبي داشتند؛ روي کار تاکتيکي به آنها گل نزديم؛ تيمي مثل آنها طي تمام سال‌هاي اخير نديده‌ام و زمان ما بهترين الهلال بود.

او درخصوص شرايط پرسپوليس فعلي اظهار کرد: پرسپوليس زيبا بازي مي‌کند ولي نگران نيمکت‌اش هستم که خوب نيست؛ پرسپوليس در يارگيري ضعيف عمل کرد؛ در کل 14-13 بازيکن در پرسپوليس است و نيمکت ضعيفي دارد؛ پرسپوليس در سمت چپ خط دفاعي مشکل دارد و براي مثال اگر سيد جلال حسيني يا مهدي طارمي نباشند اين دو بازيکن جايگزيني ندارند.

پيشکسوت پرسپوليس عنوان کرد: در بين مهاجمان داخلي فوتبال مهدي طارمي را خيلي دوست دارم اما در بازي با سپاهان زدن آن پنالتي ريسک بود؛ اگر پرسپوليس يکي، دو گل جلو بود اشکالي نداشت ولي در آن شرايط کار خطرناکي صورت گرفت.

* بخش لژيونرها

السد با بهره‌مندي از مرتضي پورعلي‌گنجي و گلزني او به برتري 7 بر صفر مقابل العربي رسيد و به صدر جدول ليگ ستارگان قطر صعود کرد؛ رحيم زهيوي مهاجم ايراني الشحانيه برابر الوکره دو گل به ثمر رساند؛ الاهلي در حضور 90 دقيقه‌اي پژمان منتظري به السيليه باخت؛ مرحله يک شانزدهم نهايي ليگ اروپا پيگيري شد که آلکمار با بهره‌مندي از عليرضا جهانبخش و تک گل او از روي نقطه پنالتي، 4 بر يک در خانه به ليون باخت؛ روستوف برابر اسپارتاپراگ به برتري 4 بر صفر رسيد که سردار آزمون يک دقيقه پس از تعويض شدن‌اش چهارمين گل تيم روسي را زد؛ کريم انصاري‌فرد در لحظات پاياني براي المپياکوس مقابل عثمانلي اسپور بازي کرد که تيمش به تساوي بدون گل دست يافت؛ هيرنفين با استفاده از رضا قوچان‌نژاد به توئنته باخت.

* صنعت نفت آبادان 0 پديده 3

نکات بازي

پديده پس از 10 هفته به برتري رسيد.

سومين شکست پياپي صنعت نفت آبادان.

- کنفرانس مربيان

فيروز کريمي: کمبود بازيکن داشتيم، بد آورديم و شيرازه کار به دليل عقب بودن از دست ما خارج شد.

محمدرضا مهاجري: خدا خيلي به ما لطف داشت و به تلاش بازيکنان نگاه کرد؛ نفت موقعيت‌هايي داشت که عملکرد خوب خط دفاعي و روشنگر مانع از گل شدن توپ‌هايشان شد.

* کارشناسي داوري

- ذوب‌آهن و استقلال تهران

مرتضي تبريزي خطايي روي سيد حسين حسيني انجام نداد.

پادوواني روي رجب‌زاده خطا کرد و برخلاف تصميم داور بايد اخطار مي‌گرفت.

خطاي پنالتي روي کاوه رضايي رخ نداد.

 

- صنعت نفت و پديده

 

اعلام پنالتي به سود پديده اشتباه بود.

قبل از گل سوم پديده، اعلام خطا به سود اين تيم درست نبود.

* ماشين‌سازي 0 نفت تهران 2

نکات بازي

محمد قاضي با زدن نهمين گل، بهترين فصل فوتبالي خود را در ليگ شانزدهم سپري مي‌کند.

ماشين‌سازي بدون برد در خانه

- کنفرانس مربيان

علي دايي: مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري بزنيم؛ به غير از چهار، پنج دقيقه ابتدايي در تمام لحظات کنترل بازي را در دست داشتيم و استحقاق برد داشتيم.

فرهاد کاظمي: موقعيت‌هاي ما تبديل به گل نشد اما آنها از فرصت‌هايشان بهره بردند؛ در محوطه جريمه ما خيلي کم توپ دست حريف افتاد؛ بچه‌هاي ما بايد تلاش کنند؛ اين تيم قطعا نمي‌افتد.

* سايپا 0 صباي قم 0

 

- کنفرانس مربيان

صمد مرفاوي: بازي را کنترل کرديم و توپ در اختيارمان بود که نهايتا مسابقه متعادل شد.

حسين فرکي: عملکرد بچه‌ها رضايت‌بخش بود ولي در گلزني ناموفق بوديم و به سه امتياز نرسيديم.

 

* گزارشي از مسابقات هفته‌هاي بيست و چهارم و بيست و پنجم ليگ يک پخش شد.

* آيتمي به ديدار پُر حاشيه مس سونگون ورزقان و گيتي‌پسند اصفهان در هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتسال پرداخت.

* برنامه نود از ساعت 00:45 بامداد به مدت 10 دقيقه قطع شد که فردوسي‌پور ضمن عذرخواهي از مخاطبان اين برنامه اعلام کرد به دليل قطعي برق اين مشکل به وجود آمده است.

* گزارشي از حواشي جنجالي و ضرب و شتم‌هاي شديد در ديدار تيم‌هاي دسته دومي قشقايي شيراز و زاگرس ياسوج پخش شد.

* نتيجه نظرسنجي

بيش از 2 ميليون و 50 هزار نفر در نظرسنجي اين هفته برنامه نود شرکت کردند که 62 درصد سروش رفيعي را بهترين بازيکن بهمن‌ماه دانستند.

برنامه نود اين هفته ساعت 2:15 بامداد روز سه‌شنبه(سوم اسفندماه) خاتمه يافت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html