پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227777
مسئولان با حمايت از توليدکنندگان داخلي دست بيگانگان را از بازارهاي ايران قطع کنند
تاریخ انتشار : 1395/12/02 10:52:55
نمایش : 1634
اولين توليدکننده ملزومات حجاب در چهارمحال و بختياري گفت: اگر کمي توليدکنندگان داخلي حمايت مي‌شدند موفقيت‌هاي بيشتري در زمينه توليد و اقتصاد بدست مي‌آمد اما متاسفانه توليدات داخلي کمتر حمايت مي‌شوند و به اين ترتيب توليدات خارجي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ اقتصاد مقاومتي به معني تشخيص حوزه‌هاي فشار و متعاقباً تلاش براي کنترل و بي‌اثر کردن آن تاثيرها و در شرايط آرماني تبديل چنين فشارهايي به فرصت است همچنين براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي بايد وابستگي‌هاي خارجي کاهش يابد و بر توليد داخلي کشور و تلاش براي خوداتکايي تأکيد گردد.

با وجود تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور و با هدف متوقف کردن فعاليت‌هاي صلح‌آميز ايران، براي اولين بار واژه اقتصاد مقاومتي در ديدار کارآفرينان با مقام معظم رهبري در شهريور سال ۱۳۸۹ مطرح شد.

اقتصاد مقاومتي يعني با تکيه بر توان داخلي و بدون چشم‌داشت به کمک بيگانگان روي پاي خود بايستيم و اقتصاد را از مشکلات و تورمي که با آن دست به گريبان است نجات دهيم.

نقش زنان که نيمي از جمعيت جامعه را تشکيل مي‌دهند و به عنوان مديران در خانه تاثير بسياري در اقتصاد خانواده و جامعه دارند را نبايد از ياد برد، اين قشر بزرگ در جامعه مي‌تواند گام‌هاي بلندي در جهت اعتلا و رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي بردارند.

فعاليت در مشاغل خانگي، فعاليت هاي توليدي، فعاليت پابه پاي مردان براي پيشبرد اهداف اقتصادي همه و همه نشان از توانايي زنان در اين حوزه‌ها دارد که بايد با توجه مسئولان رشد و گسترش يابد و راه رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي با بهره‌گيري از توانايي‌هاي آنان باز و هموار شود، به اين ترتيب مي‌توان اميد داشت که در جهت تحقق اين نوع از اقتصاد يعني توجه به توانمندي داخلي گام برداشته شده است.

صغري بيگي يکي از بانوان فعال در عرصه اقتصادي است که ساليان سال پا به پاي شوهر خود در اين مسير گام برداشته و براي پيشبرد و تحقق اقتصاد مقاومتي فعاليت کرده است.

متن مصاحبه اين بانوي کارآفرين، که اولين توليدکننده ملزومات حجاب در چهارمحال و بختياري است با جهانبين نيوز را در ادامه مي خوانيد:

جهانبين نيوز: خودتان را معرفي کنيد و بگوييد از کي وارد اين کار شديد؟

بيگي: صغري بيگي ۳۷ ساله و صاحب دو دختر و يک پسر هستم، تحصيلاتم کارشناسي حوزه است. ۱۰ سال پيش بعد از اينکه درسم تمام شد با حمايت و پشتيباني همسرم کارم را آغاز کردم.
در ابتدا کارم را از خانه، با يک چرخ خياطي دستي و يک متر پارچه شروع کردم اما بعدها اقدام به گسترشش دادم و درحال حاضر کارگاه توليدي و سه شعبه فروش در شهرکرد دارم.

جهانبين نيوز: توليدات شما بيشتر در چه زمينه‌هايي است؟

بيگي: بيشتر توليداتم در زمينه حجاب است که شامل انواع چادرهاي ساده و مدل‌دار، مقنعه‌، روسري، ساق دست و بطورکلي پوشش‌هاي اسلامي است.

جهانبين نيوز: سرمايه اوليه براي شروع کارتان را چطور فراهم کرديد؟ آيا از تسهيلات بانکي استفاده کرديد؟

بيگي: کارم را با يک پس‌انداز کم شروع و از همان موقع براي دريافت پروانه کسب و پروانه توليد اقدام کرده و بعد از دريافت مدارک از صنعت، معدن و تجارت وام دريافت کردم اما براي دريافت پروانه توليد و پروانه کسب خيلي سختي کشيدم و پيشنهاد مي‌کنم مسئولان با هموار کردن راه دريافت مدارک موردنياز براي توليدکنندگان مسير  پيشرفت توليدات ملي را باز کنند.

جهانبين نيوز: براي چند نفر اشتغال‌زايي داشتيد؟

بيگي: در کارگاه چهار نفر و در هر شعبه دو نفر به کارگيري کردم اما تعداد نيروهايم بصورت فصلي است و باتوجه به فصل و ميزان کار تعداد نيروها متفاوت است، بطورکلي هشت نيروي ثابت و ۱۲ نيروي متغير دارم.
حقوق نيروهايم از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان در ماه متغير است و اختلاف حقوق به دليل اختلاف در فعاليت و کار نيروها است. بيشتر سعي کردم بانواني را در کارگاه به کارگيري کنم که مشکلاتي دارند و نيازمند هستند.

جهانبين نيوز: نظرتون در مورد مدل‌هايي که در بازار است چيه؟

بيگي: هيچ کدام از مدل‌هاي بيرون را نمي‌پسندم و به همين دليل براي دخترم و خودم، لباس مي‌دوزم چون مدل‌هاي بيرون هيچ کدام پوشيدگي که من در نظر دارم ندارد و دليل اين موضوع به نبود توليدي‌هايي با سبک‌هاي مورد نظر اسلام در سطح استان و کشور است که اميدواريم اين مشکلات هم به زودي حل شود. شايد يکي از دلايلي که من وارد کار توليد ملزومات حجاب شدم اين است که هميشه دغدغه کار فرهنگي را داشته و بر موضوع حجاب تعصب خاصي داشتم.

جهانبين نيوز: آيا با ادارات همکاري داريد؟ براي عرضه کارهاي خود بيشتر از چه راه‌هايي استفاده مي‌کنيد؟

بيگي: براي برگزاري نمايشگاه با ادارات تعامل داريم و با موسسات خيريه هم همکاري‌هايي داشتيم که در اين نمايشگاه‌ها استقبال خوبي هم از کارها شده است.

جهانبين نيوز: چه مشکلاتي در اين مسير بر سر راه‌تان بوده است؟

بيگي: اکثر پارچه‌هايي که براي چادرها استفاده مي‌شود پارچه‌هاي خارجي هستند چون با واسطه به دست ما مي‌رسد قيمت بالايي دارد و از طرفي قدرت خريد مردم پايين آمده است و اين بزرگ‌ترين مشکل بر سر راه‌مان است.
با شروع به کار کارخانه حجاب در استان زمينه براي تهيه پارچه ارزان‌تر براي ما فراهم شد اما علي‌رغم مراجعه‌هاي بسياري که به اين کارخانه، استانداري و... داشتم هنوز مشکل حل نشده است اما اگر بتوانيم پارچه مورد نياز توليدي را از اين کارخانه تهيه کنيم مي‌توانيم اجناس خود را با قيمت کمتر به دست مشتري برسانيم.
از طرفي ديگر اين روزها فرهنگ مردم تغيير کرده و به سمت فرهنگ غربي رفته است و همين غرب‌گرايي مردم که به دليل استفاده از ماهواره‌ و شبکه‌هاي اجتماعي بوجود آمده باعث فاصله گرفتن آن‌ها از حجاب شده است و همين امر باعث کم شدن مشتري‌هاي موارد حجاب شده، اما اين نکته را نيز نبايد از نظر دور داشت که اصل خانواده هم در ماندگاري و دوام حجاب در جامعه تاثرگذار هستند چون خانواده پايبند به حجاب، اجازه نمي‌دهد فرزندش بدون حجاب در جامعه حاضر شود و به کودکان خود از همان ابتدا مي‌آموزد که حجاب چيست و چرا بايد رعايت شود.

جهانبين نيوز: آيا کارتان مانع از ايفاي نقش مادري‌تان شده است؟

بيگي: اوايل کارم مستاجر بودم و يکي از اتاق‌هاي خانه‌ام را به‌عنوان کارگاه انتخاب کردم اما نزديک به سه سال است که در کارگاهي مستقل کار مي‌کنم و بچه‌هايم بعد از ۱۰ سال کارم را قبول کرده‌اند و من به نحوي برنامه‌ريزي کردم که خللي در کارم و وظايفم در خانه پيش نيايدبه همين دليل بسياري از مواقع ناهار را در کارگاه تهيه مي‌کنم اما شب به بچه‌ها رسيدگي مي‌کنم.

جهانبين نيوز: آيا برنامه‌اي براي آينده داريد؟

بيگي: دوست دارم کارم را بيشتر از اين توسعه دهم اما براي رسيدن به اين هدف سرمايه زيادي نياز دارم و درحال‌حاضر با وجود وام‌هايي که گرفته‌ام و اقساط و بدهي‌هايم فعلا زمينه گسترش کارم فراهم نيست.
اگر کمي توليدکنندگان داخلي حمايت مي‌شدند موفقيت‌هاي بيشتري در زمينه و اقتصاد بدست مي‌آمد اما متاسفانه توليدات داخلي کمتر حمايت مي‌شوند و به اين ترتيب توليدات خارجي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، من دوست دارم و آرزويم اين است که توليداتم را با قيمت مناسب‌تر به دست مشتريانم برسانم اما به دليل قيمت بالا اين موضوع برايم مقدور نيست و به همين دليل همه تلاشم بر اين است که اجناس با کيفيت به دست مشتريانم برسانم.

جهانبين نيوز: پيشنهاد شما به خانم‌هاي هم سن و سال خودتان چيست؟

بيگي: متاسفانه بيشتر بانوان راحت‌طلب شده‌اند و بيشتر به دنبال آن هستند که همه چيز براي‌شان مهيا شود و همين درگير نشدنشان با کار باعث مشکلات روحي و عصبي برايشان مي‌شود ولي به خانم‌ها توصيه مي‌کنم با حداقل امکانات کاري را شروع کنند چون اگر نيت خيري داشته باشند راه برايشان باز مي‌شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html