پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227770
بيماري هايي که تلفن همراه سبب مي شود؟
تاریخ انتشار : 1395/12/02 07:43:46
نمایش : 1635
تلفن همراه در کنار محاسن بسياري که دارد، به سادگي مضراتش را براي شما آشکار مي کند از بيش از اندازه درگير آن باشيد يا در اصطلاح به آن اعتياد پيدا کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مساله همه گير روزهاي عصر تکنولوژي است و روز به روز افراد بيشتري را درگيري مي کند، اگر شما هم از آن دسته از افرادي هستيد که نمي توانيد از گوشي همراه خود جدا شويد و حتي هنگام خواب نيز آن در کنار خود مي گذاريد گزارش زير را دنبال کنيد تا از خطراتي که به شما بسيار نزديک است مطلع شويد.

سندرم خشکي چشم مساله اي شايع 

يکي از بيماري هاي شايع در هنگام استفاده از تلفن همراه و تبلت، البته اگر از حد مجاز آن عبور کند سندرم خشکي چشم است، اين بيماري اغلب افرادي که بيشترين زمان خود را مقابل صفحه نمياشگرها مي گذرانند درگير خواهد کرد که سوزش و خارش، درد چشم ها، تاري ديد و احساس خشکي در چشم از علائم شايع آن است، شما مي توانيد براي دوري و عدم ابتلا به اين مشکل علاوه بر استراحت دادن به چشم ها در هنگام استفاده از اين ابزار الکترونيک ميزان نور نمايشگر خود را نيز تنظيم کنند به خصوص زماني که در تاريکي مطلق از موبايل و تبلت خود استفاده مي کنيد اين کار ضرورت بيشتري پيدا مي کند.

نکته قابل توجه در سندرم خشکي چشم کاهش سن ابتلا به اين بيماري است و در حال حاضر افراد با سن کم نيز ممکن است به است به اين مساله دچار شوند.

به دليل اعتياد آور بودن استفاده از تلفن همراه و بهره گيري از برنامه هاي مختلف به خصوص بازي هاي موبايلي و گشت زني در شبکه هاي اجتماعي گذر زمان را حس نخواهيد کرد و به قطعا بسياري از شما ثابت ماندن در يک حالت در هنگام استفاده از اين ابزار را تجربه کرده ايد، اگر در يک وضعيت ثابت براي مدت طولاني قرار گيريد گردن شما در حالتي نامناسب قرار خواهد گرفت و علاوه بر فشار به ستون فقرات دچار سردرد، خستگي و کلافگي خواهيد شد.

برخي از کاربران تلفن همراه نيز به تاري ديد و عدم توانايي در خيره شده به فواصل دور نيز در پي استفاده بيش از اندازه از تلفن همراه خود اذعان داشته اند، براي اينکه از اين مشکلات دور شويد با پلک زدن به چشمان خود ورزش دهيد، عينک محافظ بزنيد و با تجويز پزشک از قطره چشم استفاده کنيد.

استفاده خارج از زمان استاندارد از تلفن همراه به دليل ارتباط مستقيم صفحه نمايشگر با چشم ابتدا اين عضو را درگير خواهد کرد اما افرادي که از زمان هاي استاندارد را در هنگام صحبت کردن نيز رعايت نمي کنند بيش از سايرين درگير مشکلات گوش خواهند شد، پيچيدن صدا در داخل گوش شايع ترين مشکلي است اين دسته از افراد به آن مبتلا خواهد شد .

مراقب ستون فقرات خود باشيد 

همانطور که گفته شد به بسياري از افراد در هنگام استفاده از تلفن همراه خود زمان را از دست مي دهند و گاه در حالتي ثابت از تلفن همراه خود استفاده مي کنند، خميدگي گردن در اين حالت مي تواند با تکرار اين حالت موجب بروز آرتروز و ديگر بيماري هاي تحليل استخواني شود و ستون فقرات شما را به شدت دچار آسيب کند، درگيري با اين بيماري در گذشته براي ميانسالان بيشتر متصور بوده است اما امروز با عجين شدن اسمارت فون ها با زندگي افراد گروه هاي سني جوان و نوجوان نيز به اين عارضه دچار خواهند شد.

ورزش کردن توصيه هميشگي پزشکان براي دوري از بيماري است، براي اينکه به اين درد دچار نشويد حرکات کششي انجام دهيد، حواستان به زمان استفاده از تلفن همراه باشد، استراحت کنيد و تحرک داشته باشيد.

در گزارش هاي پيشين در خصوص درگيري مغز در هنگام استفاده از گوشي تلفن همراه سخن به ميان آمد به خصوص زماني مشغول بازي هاي موبايلي و رايانه هستيد اين درگيري بيشتر خواهد شد، پس لازم است به مغز خود نيز استراحت دهيد، امواج موبايل و اينترنت مي تواند به بدن شما آسيب بزند و بيماريهاي متعددي را به سراغتان بياورد.

بهتر است گوشي تلفن همراه خود را با فاصله از خود بگذاريد، براي صحبت کردن با موبايل از هدست استفاده کنيد و زماني را هم بگذاريد براي خاموش کردن تلفن همراه، اينگونه با خيال راحت تري از آسيب به دور هستيد.

همچنين اگر به ارسال پيام عادت داريد حتي در هنگام رانندگي براي دور شدن از خطر تصادف که يکي از عوامل مهم آن استفاده از تلفن همراه حين رانندگي است از هنذفري باري صحبت کردن و از نرم افزارهاي تبديل صوت به متن براي ارسال پيام هاي مهم بهره بگيريد.

از تکنولوژي دوري نکنيد 

چندي پيش سازمان جهاني بهداشت نيز در خصوص مضرات امواج واي فاي بر بدن انسان گزارشي را منتشر کرده بود که در آن به مشکلاتي از جمله افزايش بي خوابي، کاهش رشد کودکان، کاهش رشد سلولهاي بدن، کاهش عملکرد مغز، کاهش فعاليت مغز در زنان، خنثي سازي اسپرم در مردان، ناباروري در زنان، افزايش استرس و بيماري هاي قلبي، افزايش امکان ابتدا به سرطان و کاهش توليد ماده ملاتونين در مغز و وال کارنيتين در عضلات و کبد اشاره شده بود.

کارشناسان بسياري در حوزه سلامت و آسيب هاي فضاي مجازي در خصوص نحوه استفاده صحيح از تلفن همراه و مدت زمان استاندارد سخن گفته اند، راه حل ها بارها و بارها تکرار شده اما نکته مهم قائل شدن به به رژيم مجازي و دستورالعملي براي استفاده صحيح از اين فضا و ابزار الکترونيک است.

البته بايد يادآور شد که تکرار مضرات استفاده از تلفن همراه و خطرات امواج موبايل و واي فاي به معناي دوري از فضاي و تکنولوژي روز نيست بلکه همانطور که در ابتداي گزارش نيز اشاره شد روي سخن با افرادي است که بيش از اندازه خود را غرق در موبايل و نرم افزارهاي رنگارنگ و اعتياد آور آن مي کنند.

و در پايان؛

جذابيت هاي ايجاد شده در تلفن هاي هوشمند و تبلت ها همه گروه هاي سني را به سمت خود مي کشاند و هر فردي به فراخور شرايط و علائق خود از اين فضا و ابزار استفاده مي کند اما علاوه بر خطرهايي که در اين گزارش برشمرده شده، آسيب اصلي متوجه کودکان و نوجوانان است که دقيقا در سن رشد به جاي تحرک و بازي در گوشه اي ساکن شده و بي تحرک مشغول تبليتي هستند که براي سن آن طراحي نشده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html