پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227768
عادت هاي غذايي اشتباه که باعث افزايش وزن مي شود
تاریخ انتشار : 1395/12/02 07:36:12
نمایش : 1608
رسيدن به وزن ايده آل براي همه به ويژه زنان رويايي است که تحقق آن اغلب سخت و دشوار به نظر مي رسد اما شما مي توانيد با تغيير برخي از عادت هاي غذايي به رويايي خود برسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ايده آل براي همه به ويژه زنان رويايي است که تحقق آن اغلب سخت و دشوار به نظر مي رسد اما شما مي توانيد با تغيير برخي از عادت هاي غذايي به رويايي خود برسيد.

به گزارش بلد اسکاي، در ادامه به 6 عادت غذايي اشتباه که موجب افزايش وزن مي شود اشاره مي کنيم.

1. خوردن غذاهاي چرب پيش از خواب

مصرف غذاهاي سنگين و يا چرب پيش از خواب يکي از عادات غذايي اشتباه است چرا که باعث مي شود عمليات هضم غذا در طول شب همچنان فعال باشد و اين کار موجب کاهش سرعت سوخت و ساز بدن مي شود. در نتيجه اين عادت غذايي اشتباه ،خوابيدن براي فرد سخت مي شود.



2. خوابيدن بلافاصله پس از خوردن شام

توصيه مي شود پس از مصرف شام حداقل به مدت 30 دقيقه پياده روي کنيد و بلافاصله پس از خوردن شام به رختخواب نرويد چرا که اين کار باعث افزايش سرعت و بهتر انجام شدن عمليات هضم غذا خواهد شد.

3. مصرف حجم زيادي از کالري در وعده شام

توصيه مي شود هنگام شب و پيش از خواب از وعده هاي غذايي سبک مثل سالاد و ميوه استفاده کنيد و از خوردن وعده هاي غذايي پرکالري جلوگيري کنيد چرا که اين حجم از کالري هنگام شب و هنگام خواب به شکل چربي در بدن ذخيره مي شود.

4. استفاده از تلفن همراه پيش از خواب

استفاده از تلفن همراه در رختخواب و پيش از خواب جداي از اينکه چه مقدار از تلفن همراه خود استفاده ميکنيد در نهايت منجر به افزايش وزن مي شود. به همين دليل توصيه مي شود پيش از خواب از تلفن همراه خود استفاده نکنيد تا خواب آرام تري داشته باشيد.

5. وعده هاي سبک پس از شام

اگر از جمله کساني هستيد که از وعده هاي سبک پس از شام به طور مثال هنگام مشاهده تلويزيون استفاده مي کنيد، بايد اين عادت را فورا ترک کنيد چرا که باعث افزايش وزن مي شود. اين وعده ها را با سبزيجات و ميوه آن هم هنگام مصرف شام تغيير دهيد تا احساس سيري کنيد.

6. دير خوابيدن

دير خوابيدن هنگام شب موجب دير بيدار شدن در صبح و در نتيجه برهم خوردن زمان درست خوردن صبحانه مي شود، وعده اي که اهميت بسياري دارد و حذف آن موجب مي شود که در طول روز مصرف غذاهاي غيرسالم افزايش و در نتيجه وزن شما افزايش پيدا کند.

انتخاب
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html