پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227762
ميوه و صيفي‌جات يک شبه گران شد
تاریخ انتشار : 1395/12/01
نمایش : 1187
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار از علت افزايش قيمت برخي اقلام پرمصرف در بازار صيفي‌جات سخن گفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با بارندگي‌هاي اخير و سرما در نواحي مختلف کشور از جمله قسمت‌هاي جنوبي که بار اصلي صيفي جات در فصل زمستان از اين نواحي وارد تهران و شهرهاي مختلف مي‌شود، قيمت انواع ميوه و صيفي‌جات را دستخوش گراني کرده است.

 

اين درحالي است که بررسي‌ها از بازار ميوه افزايش قيمت چندبرابري انواع صيفي جات از جمله گوجه، خيار، بادمجان، فلفل و ... را نشان مي‌دهد که دراين ميان قيمت 7 هزار توماني گوجه به چشم مي‌خورد.

 

در همين رابطه مهاجران با بيان اينکه بارندگي‌ از 4 روز گذشته در نواحي جنوبي کشور مردم را غافل‌گير کرده، گفت: بارندگي شديد در جنوب کشور امکان رسيدن بار ميوه و صيفي‌جات از اين نواحي به شهرهاي مختلف کشور را دچار مشکل کرده است.

 

وي افزود: گوجه از جمله صيفي‌جات مهمي است که در اين فصل از نواحي جنوبي کشور از جمله بوشهر، بندرعباس و چابهار وارد تهران مي‌شود و بادمجان، فلفل و کدو از خوزستان برداشت مي‌شود که با بارندگي اخير باري از اين اقلام به ميادين تره بار نرسيده است.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار با بيان اينکه تا روز سه‌شنبه مشکل کمبود صيف‌جات در ميادين تره‌بار رفع مي‌شود اظهار کرد: با کاهش بارندگي‌ها و رسيدن بار ميوه و صيفي‌جات به تهران نيزار بازار برطرف شده و با متعادل شدن ميزان عرضه و تقاضا، قيمت‌ها به روال قبل بازمي‌گردد.

 

مهاجران با بيان اينکه ذخيره‌سازي سردخانه‌اي اقلامي چون بادمجان، فلفل و گوجه امکان‌پذير نيست گفت: در گذشته گوجه هاي سبز انبار مي‌شد و در حرارت 24 درجه به رنگ دلخواه مي‌رسيد ولي گوجه هاي خوزستان در زمين‌هاي کشاورزي و با گذشت زمان به رنگ دلخواه مي‌رسند که همين امر باعث شد ذخيره‌سازي گوجه‌هاي جنوب انجام نشود.

 

با اين تفاسير جاي سوال است که در مواجه با چنين بحران‌هايي که هرساله ممکن است در مقطعي از زمان باعث نوسان قيمت ميوه و صيفي جات به کشور شود چرا مسئولين برنامه‌ريزي دقيقي براي اين موضوع ندارند تا شاهد افزايش چندبرابري قيمت انواع ميوه و صيفي‌جات نباشيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html