پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227760
روايت نماينده مجلس از گوني هاي تخلف آقاي وزير!
تاریخ انتشار : 1395/12/01 16:50:57
نمایش : 972
نماينده مردم اروميه در مجلس خطاب به آخوندي گفت: آقاي وزير! در اين مدت استيضاح بيش از يک گوني مدارک به دست ما رسيده که متأسفانه همه آنها داراي مسأله بوده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در موافقت با استيضاح عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي طي سخناني در صحن علني مجلس، اظهار داشت: دولت در اينجا دکان باز کرده و مردم را سرگرم کرده است که مردم نشنوند؛ ولي ملت مي‌شنوند، اين استيضاح سياسي نيست.

وي افزود: ما نه تنها به خاطر تصادفات قطار تبريز به مشهد بلکه نسبت به ديگر موارد عملکرد وزير راه معترض هستيم و بنده نسبت به تصادفات جاده‌هاي سراسر کشور و سقوط هواپيما و سانحه قطار حساسيت فراواني دارم.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي خطاب به وزير راه و شهرسازي، تصريح کرد: آقاي آخوندي! مجلس قانون تصويب کرد و شوراي نگهبان پس از آن تأييد و دولت ابلاغ کرد که از بازنشستگان نبايد استفاده کرد؛ در حيطه کاري شما چند صد بازنشسته مسئوليت سنگيني دارند. شما قبل از وزير شدن مجدد تعدادي شرکت داشتيد که از آن طريق توليد ثروت مي‌کرديد. ما از اين بابت از شما گلايه نداريم اما شما ليست اموال خود را به قوه قضاييه تحويل داده‌ايد يا خير؟ 

قاضي‌پور بر همين اساس اضافه کرد: آقاي آخوندي! از زماني که وزير شديد هر چند از آن شرکت‌ها بيرون آمديد اما اين شرکت‌ها از طريق اعضاي خانواده، دوستان و شرکاي تجاري‌تان اداره شده، آيا شما زماني که وزير شديد شرکت‌هاي وابسته به شما و دوستانتان از جمله آقايان انصاري‌ها، محمدهادي احمد آخوندي، خانم نفيسه و ريحانه رسولي، باجناق حميد همداني و سيدمحمد صدر هاشم‌نژاد به خصوص اصغر فخري کاشاني به طور مستقيم از کارهاي عملياتي استفاده کردند و طرحي داشتند يا خير؟

وي ادامه داد: آقاي آخوندي! عملکرد آقاي فخري کاشاني در بانک مرکزي را که يادتان نرفته که با شما شريک شد و بدون اينکه از شرکت استعفا دهد شما او را در 26 بهمن 92 به عنوان رئيس هماهنگي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري اين وزارتخانه منصوب کرده و به او حکم مشاور داديد؟ او نيز از آن به بعد چندين شرکت تأسيس کرد که اولاً به شما منسوب مي‌شود.

نماينده مردم اروميه در مجلس خطاب به وزير اطلاعات گفت: آقاي وزير چرا با چنين مواردي برخورد نکرديد؟ وقتي که از وزير راه دفاع مي‌کنيد به تخلفات او هم برسيد. همچنين قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتي در مورد ايشان صدق کرد، کارفرما و پيمانکار هم به همين گونه. آيا اين صحيح است يا خير؟ اگر صحيح است که قطعاً فساد و رانت دارد.

«افراد درجه يک وابسته به وزير راه در وزارتخانه همگي چندين شرکت يا برخي از آنها چندين شرکت  داشته و يا عضو هيأت مديره اين شرکت‌ها هستند چه پاسخي براي اينها داريد؟ آقاي آخوندي! در کميسيون گفتيد که فرزند شما شرکتي ندارد. اسامي شرکت‌هاي فرزند آقاي آخوندي را ببينيد. ايشان در 30 خرداد و 7 مهر ماه سال جاري چندين شرکت زيرساختي و ارتقا و چندين شرکت ديگر در چند نقطه کشور به نام محمدهادي احمد آخوندي به عنوان اولين مديران شرکت نوشته شده است. ايشان با شما چه نسبتي دارد؟»

قاضي‌پور ادامه داد: محمدهادي احمد آخوندي تنها دو چيز را مي‌تواند انجام دهد يکي نوشتن طرح و لوايح به مجلس و ديگري دفاع از محکومان سياسي و امنيتي. اگر ايشان با حضرتعالي نسبتي دارد بگوييد. اگر نسبتي دارد چرا برخورد نکرديد؟ آقاي آخوندي حداقل به جاي اين همه شرکت‌هاي تجاري يک کارخانه توليدي مي‌زديد تا تعدادي کارگر مشغول کار مي‌شدند.

اين نماينده در ادامه يادآور شد: ان‌شاءالله اگر امروز رأي نياورديد حتماً يک کارخانه خوب احداث کنيد تا يادگاري شما به ملت باشد به جاي ويلاي شما! البته فکر نکنم شرکايتان چنين اجازه‌اي را به شما بدهند. در خيابان قيطريه نبش جهانتاب بنياد مسکن به چه کسي منزل داده، به کدام يک از افراد خاص مسکن 3 ميلياردي داده است؟ ما سؤال مي‌کنيم آقاي محمد هادي احمد آخوندي چه نسبتي با شما دارد. آيا منزل فوق به ايشان اختصاص يافته يا خير؟

وي خطاب به وزير راه گفت:‌ شما از خدا نمي‌ترسيد که بيت‌المال را بين خودتان تقسيم مي‌کنيد. رئيس بنادر شما 15 هزار يورو براي مأموريت از کشور گرفت و پس نداد. مگر اين شغل مارکوپولو است؟ مي‌گويند ساختمان بنادر که در سال 82 مصادره و خريداري شده گاهي منزل دوم شما مي‌شود. قانوناً اين ساختمان بايد در اختيار اقتصاددانان قرار مي‌گرفت.

نماينده مردم اروميه در خاتمه عنوان کرد:‌ آقاي وزير! در اين مدت استيضاح بيش از يک گوني مدارک به دست ما رسيده که متأسفانه همه آنها داراي مسأله بوده است. 

فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html