پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227741
ترامپ به رويکرد دولت هاي قبلي واشنگتن پشت پا زد
تاریخ انتشار : 1395/11/27 10:28:14
نمایش : 1452
گزارش ها حاکي از آن است که رئيس جمهوري جديد آمريکا با پشت پا زدن به رويکرد دولت هاي قبلي واشنگتن، حصول سازش ميان رژيم صهيونيستي و فلسطين را لزوما به راه حل دو دولت محدود نمي کند.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يک منبع وابسته به دولت «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري جديد آمريکا، مي گويد سازش بين رژيم صهيونيستي و فلسطين ممکن است در چارچوبي غير از راه حل دو دولت جستجو شود- رويکردي که به نوبه خود معرفِ چرخشي ملموس در راستاي فاصله گرفتن از سياست «باراک اوباما» رئيس جمهوري قبلي آمريکا در برخورد با اين مقوله است.

اين منبع آگاه که نامي از وي برده نمي شود، در عين حال مدعي شد که ترامپ مشتاق آغاز روندي در راستاي تسهيل مذاکرات سازش ميان طرفين دعوي و اميدوار به نزديک کردن (مواضع) آنها با يکديگر در آينده نزديک است.

وي همچنين مدعي شد که تصميم در خصوص اينکه مذاکرات سازش شامل چه مواردي شود بر عهده طرفين اسرائيلي و فلسطيني است و هدف صلح است و نه لزوما حصول آن از راه حل دو دولت.

گفتني است که امروز چهارشنبه، کاخ سفيد خود را آماده پذيرايي از «بنيامين نتانياهو» رئيس جمهور رژيم صهيونيستي مي کند.

براي دهه هاي متوالي، رويکرد واشنگتن حصول توافق سازش از راه مذاکره مستقيم بين طرفين درگيري بوده است تا به اين ترتيب به اسم تشکيل دو کشور مستقل، رژيم صهيونيستي نيز از سوي فلسطينيان به رسميت شناخته شود.

اگرچه رويکرد دو دلت از سوي همه کشورهاي ذينفع در حل مسئله فلسطين پذيرفته نيست، هر گونه نشانه اي مبني بر تغيير آن نيز مي تواند اعتراضاتي را در جهان اسلام به همراه داشته باشد به ويژه در برهه اي که آمريکا براي شکست داعش نيازمند کمک مسلمانان اهل تسنن و تشيعِ منطقه است.

گفتني است با وجود اينکه اظهارات اين منبع وابسته به کاخ سفيد در رسانه هايي چون فرانس پرس و رويترز منعکس شده است، وزارت امور خارجه آمريکا ابراز بي اطلاعي کرده و مي گويد هيچ خبري مبني بر فاصله گرفتن دولت جديد واشنگتن از راه حل دو دولت دريافت نکرده است.

در همين راستا، برخي از مقامات وابسته به وزارت خارجه آمريکا گفتند که اين نهاد شفاف سازي در خصوص اظهارات نسبت داده شده به کاخ سفيد در زمينه عقب نشيني از راه حل دو دولت  را خواستار خواهد شد.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html