پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227736
هشدار شوراي امنيت به آزمايشهاي موشکي کره شمالي
تاریخ انتشار : 1395/11/26 10:06:45
نمایش : 1627
شوراي امنيت سازمان ملل متحد با محکوم کردن آزمايش موشکي کره شمالي، هشدار داد که در صورت عدم توقف آزمايشهاي هسته اي و موشکي پيونگ يانگ، «تدابير قابل توجه بيشتري» اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شوراي امنيت سازمان ملل متحدبه گزارش افکارنيوز، در نشست فوري خود آزمايش موشک بالستيک کره شمالي را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که در صورت عدم توقف آزمايشهاي هسته اي و موشکي پيونگ يانگ، «تدابير قابل توجه بيشتري» اتخاذ خواهد کرد.

بيانيه شوراي امنيت اواخر روز دوشنبه در حالي صادر شد که پيش از آن، «آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل اين آزمايش موشکي را به شدت محکوم کرد و «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا نيز وعده داد که با کره شمالي «بسيار قاطعانه» برخورد خواهد کرد.

شوراي امنيت سازمان ملل با محکوم نمودن آزمايش موشکي اخير کره شمالي و يک آزمايش موشکي ديگر اين کشور در نوزدهم اکتبر اعلام کرد که فعاليتهاي کره شمالي براي توسعه سامانه هاي حمل تسليحات هسته اي خود ناقض قطعنامه هاي تحريمي سازمان ملل و تشديد کننده تنشها خواهد بود.

شوراي امنيت از تمام اعضاي سازمان ملل متحد خواست تا شش قطعنامه اين شورا را که از سال ۲۰۰۶ با هدف اِعمال تحريمها عليه پيونگ يانگ به تصويب رسيده اند، به مرحله اجرا درآورند.   

گفتني است که کره شمالي با تائيد آزمايش موشکي که در روز يکشنبه انجام گرفت، از موفقيت آميز بودن آن خبر داد. اين آزمايش در حضور «کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي انجام گرفته و موشک به کار رفته در آن از نوع بالستيک ميان برد و سطح به سطح بوده است.

اين موشک با طي مسافتي ۵۰۰ کيلومتري، از غرب کره شمالي به سمت درياي ژاپن شليک شده است.


مهر

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html