پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227716
از هر وسيله اي براي مقاومت استفاده مي کنيم
تاریخ انتشار : 1395/11/23 21:09:50
نمایش : 1530
الزواوي با بيان اينکه ساخت شهرک‌هاي صهيونيستي در کرانه غربي و قدس سه برابر افزايش يافته است عنوان داشت: ما از هر وسيله‌اي براي مقاومت استفاده کرديم و هيچ گاه مقاومت ما متوقف نشده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، صلاح  الزواوي سفير فلسطين در ايران در نشست خبري که در سفارت فلسطين برگزار شد با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي در ايران عنوان داشت: تاريخ ما با تاريخ انقلاب اسلامي عجين شده است.

 

وي افزود: رابطه ما قبل از پيروزي انقلاب اسلامي با حضرت امام(ره) بوده و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ياسر عرفات اولين شخصي بود که به ايران آمد.

الزواوي  در پاسخ به سوال درباره سازوکار تسليح کرانه  باختري عنوان داشت: مسئله مبارزات ملت فلسطين مرتبط به شرايط و وضعيت در زمين است. ملت ما از سال 1948 مبارزات مختلفي را انجام داده است که با مبارزات ديگر ملل متفاوت است.

سفير دولت فلسطين در ايران گفت: شما شاهد مقاومت مردم ما در نوار غزه بوديد که با وجود تلفات و ويراني‌هاي زياد توانستيم به دشمن صهيونيستي ضربه بزنيم.

وي درباره سازوکار انتقال سلاح در کرانه باختري گفت: انتقال سلاح در غزه آسان‌تر از کرانه باختري است. همانطور که شما مستحضريد سال 1993 مذاکرات اسلو به وقوع پيوست و به وسيله اين مذاکرات قرار شد که 40 هزار فلسطيني که آواره بودند به فلسطين بازگردند.

الزواوي با بيان اينکه ساخت شهرک‌هاي صهيونيستي در کرانه غربي و قدس سه برابر افزايش يافته است عنوان داشت: ما از هر وسيله‌اي براي مقاومت استفاده کرديم و هيچ گاه مقاومت ما متوقف نشده است.

سفير دولت فلسطين در ايران اظهار داشت: با توجه به تصميمات رئيس جمهور تازه وارد آمريکا شايد به زودي در مقابل دشمن مسلح شويم. هيچ کدام از فلسطيني‌ها اسلحه را زمين نمي‌گذارند تا هر وجب از خاک آنها آزاد شود.

وي با ابراز اميدواري درباره اينکه مردم فلسطين بتوانند به حق و حقوقشان برسند گفت: فلسطين چه با روش‌هاي ديپلماتيک و چه با اسلحه آزاد خواهد شد و دشمن صهيونيست مي‌داند که اين سرزمين به او تعلق ندارد و به همين دليل است که به تعداد شهرک‌هاي ساخته شده مي‌افزايد.

الزواوي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سياست‌هاي اخير دونالدترامپ مبني بر انتقال پايتخت صهيونيست‌ها از تل آويو به بيت‌المقدس گفت: دشمن صهيونيستي از خود برنامه و پروژه دارد. در رژيم صهيونيستي دو خط حاکمه وجود دارد يکي از آنها خواهان تشکيل اسرائيل بزرگ هستند و تلاش مي‌کنند که بخشي از خاک عراق، عربستان و ايران را به خود ضميمه کنند که رهبر اين خط نتانياهو است. متأسفانه اتفاقاتي که در جهان عرب مي‌افتد به نقشه حزب ليکود کمک مي‌کند. يک خط ديگر مي‌گويد ما بايد اسرائيل با عظمت تشکيل دهيم که مؤسس و رهبر اين خط شيمون پرز بود.

سفير دولت فلسطين در ايران با اشاره به تلاش رژيم صهيونيستي براي ضميمه کردن کل خاک فلسطين به سرزمين‌هاي اشغالي و مقاومت فلسطينيان در برابر اين سناريو تصريح کرد: ما در مقابل اين سناريو خواهيم ايستاد و ما در نسل هاي مختلف پرچم مبارزات را حرکت داديم.

 

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره ديدار مريم رجوي و محمود عباس گفت: من راجع به ديداري که گفتيد به طور مفصل به محمود عباس نوشتم و ممکن است ملاقات رجوي با رهبر فلسطين برنامه‌ريزي شده نبوده و اتفاقي بوده است. من واقعا از شرايط اين ديدار اطلاع ندارم اما هر ديداري با اين گروه (گروهک تروريستي منافقين) محکوم است و مورد تأييد ما نيست. 

 

الزواوي در پاسخ به سوال ديگري درباره احتمال ترور ياسرعرفات توسط محمد دحلان گفت: محمد دحلان با توجه به تصميم‌گيري که از کميته مرکزي جنبش فتح شده بايد کنار برود و بايد باب گفت‌وگو در اين زمينه‌ها به وجود بيايد. اما راجع به تهمت شبکه 10 رژيم صهيونيستي مبني بر اينکه محمد دحلان ياسر عرفات را ترور کرده بايد بگويم که اين حرف خطرناکي است و من در اين زمينه اطلاعي ندارم.

سفير دولت فلسطين در ايران درباره دخالت آمريکايي‌ها در موضوع فلسطين گفت: ما با آمريکايي‌ها چه کار کرديم که اين همه از دشمن ما حمايت مي‌کنند. فلسطين متعلق به اعراب، مسلمانان و آزادگان و مسيحيان جهان است و ما چاره‌اي جز وحدت در مقابل دشمن صهيونيستي نداريم.

وي تأکيد کرد: از 100 سال پيش تاکنون صدها هزار شهيد زخمي، مجروح و معلول داديم و اين نشان مي‌دهد که ملت فلسطين مبارزات خود را ادامه خواهد داد.

الزواوي افزود: چيزي که ما امروز در فلسطين به آن نياز داريم وحدت ملي است و بايد اسلحه ما به سوي دشمن صهيونيستي نشانه برود. وضعيت کنوني جهان عرب و اسلام به نفع فلسطين نيست و ما ناراحت و غمگين مي‌شويم که دو کشور اسلامي باهم درگيري لفظي پيدا کنند؛ چه برسد به اينکه بخواهند درگيري نظامي داشته باشند.

سفير دولت فلسطين در ايران با اشاره به سخنان نتانياهو براي غصب کل فلسطين گفت: اگر کشورهاي تأثيرگذار جهان اسلام با يکديگر مذاکره کنند مي‌توانند مشکلات را از بين ببرند. چيزي که مهم است اينکه همه رودخانه‌ها به سمت آزادي فلسطين برود و اميدواريم کنفرانس آتي که قرار است در تهران برگزار شود همه فلسطيني‌ها باهم متحد شوند.

وي با بيان اينکه کشورهاي غربي به دنبال دسيسه چيني در کشورهاي جهان اسلام هستند گفت: من خوشحال شدم که هيئت کويتي به تهران آمد و عمان نيز سعي در گسترش روابط بين کشورهاي اسلامي دارد.

الزواوي با انتقاد شديد از دخالت‌هاي آمريکا در کشورهاي جهان اسلام و سياست‌هاي غلط رئيس جمهور تازه وارد آمريکا گفت: اين شخصي که جديدا وارد کاخ سفيد شده اطلاعي از مسئله فلسطين ندارد و دشمني خود را با فرمان‌هاي اخير عليه مسلمانان نشان داده است.

سفير دولت فلسطين در ايران با انتقاد از لفظي که دونالد ترامپ درباره تروريسم اسلامي به کار برده يادآور شد: تروريسم صفتي ندارد و از هر طرفي که باشد محکوم است. کسي که به دنبال از بين بردن آرزوهاي يک ملت باشد حتما دچار توهم شده است. شخصي که جديدا رئيس جمهور آمريکا شده شهرک‌هاي صهيونيستي را تأييد مي‌کند و دولت فلسطين را به رسميت نمي شناسد.

وي با اشاره به سياست‌هاي رئيس جمهور جديد آمريکا و جبهه استکبار در ضربه زدن به کشورهاي اسلامي گفت: چرا سوريه و مصر که سابقه زيادي در دفاع از ملت فلسطين دارند بايد ضربه بخورند.

الزواوي ادامه داد: اميدواريم کنفرانسي که ظرف روزهاي آينده درباره مسئله فلسطين در تهران برگزار مي‌شود گروه‌هاي فلسطيني را براي موضوع فلسطين دور هم جمع کند.

سفير دولت فلسطين در ايران با انتقاد از سياست‌هاي دوگانه کشورهاي غربي در قبال پرونده‌اي هسته‌اي ايران گفت: چرا غرب به پرونده هسته‌اي ايران معترض است و اين درحالي بوده که اسرائيل 200 کلاهک اتمي دارد.

وي  با اشاره به حمايت‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از ملت فلسطين گفـت: امام خميني(ره) آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهاني قدس اعلام کردند. ايشان با بصيرت خود خطراتي را که متوجه قدس شريف بوده را احساس مي‌کردند؛ خطراتي که ما امروز شاهد آن هستيم و مي‌بينيم که چه بلاهايي بر سر پايتخت مقدس مان در سايه اشغالگري و حمايت بين‌المللي از رژيم اشغالگر قدس و در رأس آنها ايالات متحده آمريکا بوجود آورده است.

الزواوي تأکيد کرد: امروز ساخت شهرک‌هاي صهيونيستي در کرانه باختري توسط رژيم صهيونيستي و حمله رژيم اشغالگر قدس به غزه آينده مسئله فلسطين را تهديد مي‌کند و ما اميدوار به مبارزات مستمر تا آزادسازي همه خاک فلسطين خواهيم بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html