پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227621
اجراي آبياري تحت فشار در 32 هکتار از اراضي روستاي بيدکل
تاریخ انتشار : 1395/11/04 12:18:35
نمایش : 967
بخشدار مرکزي شهرستان فارسان گفت: 32 هکتار عمليات اجرايي آبياري تحت فشار در روستاي بيدکل انجام شده است.
پريسا مالکي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار در خصوص پروژه آبياري تحت فشار در روستاي بيدکل از توابع شهرستان فارسان اظهار داشت: شغل اکثر مردم اين منطقه کشاورزي است و معيشت خود را از اين طريق تأمين ميکنند.

وي تصريح کرد: طرح آبياري تحت فشار در روستاي بيدکل در سطح ۳۲ هکتار در سال ۹۳ آغاز شد اين طرح با اعتبار بالغ بر ۱۶۰۰ ميليون ريال از صندوق توسعه کشاورزي و ۳۲۰ ميليون ريال آورده  کشاورزان در سال جاري به بهره برداري رسيد.

وي اظهار داشت: جهت تکميل طرح آبياري تحت فشار روستاي بيدکل 3800 متر لوله پلي اتيلن از جهاد کشاورزي بلاعوض جهت جبران  فشار ثقلي  تحويل نمايندگان طرح شد.

بخشدار مرکزي فارسان توسعه کمي و کيفي بخش کشاورزي را يکي از راههاي اساسي رسيدن به خودکفايي دانسته و افزود: کشاورزان نيز، براي توليد محصولات با کيفيت و تامين مواد غذايي مورد نياز جامعه از نظريات کارشناسان و مروجين کشاورزي استفاده نمايند.

مالکي با تأکيد بر مديريت و ساماندهي آب موجود در اين شهرستان تصريح کرد: بايد فرهنگ مصرف بهينه و استفاده صحيح از آب به ويژه در بخش کشاورزي در ميان مردم ترويج پيدا کند و با توجه به سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» بايد کشاورزان در بحث اجراي سامانههاي نوين آبياري تلاش بيشتري کنند.

بيدکل، روستايي از توابع بخش مرکزي شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختياري ايران است.

اين روستا در دهستان ميزدج عليا قرار دارد و براساس سرشماري مرکز آمار ايران در سال ۱۳۸۵، جمعيت آن ۱۷۴ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html