پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227611
چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟ +تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/11/03 12:16:42
نمایش : 1166
چهره‌هاي سياسي با چه اتومبيلي جابه‌جا مي شوند؟ شايد براي شما هم پاسخ اين سوال براي شما هم جالب باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «شفافيت» اين روزها دغدغه بسياري از مردم و نخبگان شده است و حالا مردم نسبت به دانستن هر نکته‌اي از زندگي سياسيون و مسئولين کشور کنجکاو هستند و همين باعث مي‌شود که فيش حقوقي آن‌ها، محل زندگي‌شان و حتي ليست اموالشان هم براي آن‌ها جالب باشد. اتومبيل شخصي و حفاظتي رجال سياسي از گذشته موردتوجه بوده و حتي در مناظره‌هاي انتخاباتي هم يکي از حاشيه‌هاي جذاب اين بوده هرکدام از نامزدها با چه اتومبيلي خود را به محل مناظره مي‌رساند. اين اتومبيل‌ها به‌ويژه قبل و بعد از تصدي‌گري يک منصب بيشتر به چشم مي‌آيد. البته ناگفته نماند در بسياري از موارد مسئولين انتخاب‌هاي زيادي ندارند و بنا بر درجه اهميت پست خود بايد خودرويي زرهي و ضدگلوله سوار شوند تا امنيت آن‌ها تأمين شود.
 
حجت‌الاسلام حسن روحاني

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
اتومبيل‌هاي حفاظتي آقاي روحاني هم بارها عوض شده و از پژو پرشيا تا لند کروز متغير بوده است. تويوتا لند کروز وي آر (VR)  يک محصول باکيفيت بوده که جز بهترين محصولات خودرويي در جهان شناخته مي‌شود. اين خودرو بر اساس بالاترين سطوح امنيتي توليد شده و کلاس‌هاي مختلف آن با نام  «وي پام» نيز شناخته مي‌شوند. اين لند کروز ضدگلوله در برابر ۳۰۱ گلوله کلاشنيکف در هفت زاويه، دو انفجار نارنجک بر روي سقف و دو عدد در زير خودرو، انفجار يک مين و در نهايت با انفجار ۱۲.۵ کيلوگرم مواد منفجره در کنار خودرو، توانست مقاومت کند.
 
محمود احمدي نژاد

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
رئيس‌جمهور پيشين کشور هم قبل از رياست جمهوري خود يک پژوي ۵۰۴ سن‌وسال‌دار دار معروف داشت که آن را در سال ۸۹ پس نشستن بر کرسي رياست‌جمهوري  به مزايده گذاشت. ابتدا قرار بود هزينه فروش پژوي احمدي‌نژاد براي کمک به اجراي طرح «مسکن مهر» اهدا شود؛ اما بعدها اعلام شد که اين خودرو به نفع «سازمان بهزيستي» فروخته خواهد شد و رقابت دستگاه‌هاي دولتي براي خودروي رئيس‌جمهور به آنجا ختم شد که «منطقه آزاد اقتصادي اروند» متولي فروش پژوي احمدي‌نژاد شد و فردي با قيمت دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان خودروي شخصي وي را خريد و سوئيچ اين پژوي ۳۴ ساله به او سپرده شد. البته بعدها همين فرد هم به مواردي مثل فساد اقتصادي متهم شد. اتومبيل احمدي نژاد پس از رياست جمهوري تغيير مي کند و پژوي پرشيا خودروي حفاظتي او مي شود.
 
سيد محمد غرضي

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
«سيد محمد غرضي» هم يکي از نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري بود که با «رنوي مگان» شخصي‌اش به مناظره‌ها رفت‌وآمد مي‌کرد.
 
 
محمد جواد ظريف

 
 چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟

اتومبيل حفاظتي آقاي ظريف، وزير امور خارجه هم تويوتاست.   
 
محسن رضايي

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
همان‌طور که در بيشتر عکس‌ها ديده مي‌شود، اتومبيل آقاي رضايي هم زانتياست. زانتيا ويژگي هايي مثل سرعت بالا و همچنين شتاب و سواري نرمي دارد و موتور دو ليتري اين ماشين اگر سرحال باشد قابليت رقابت با بسياري از ماشين هاي شش سيلندر را دارد. اين ماشين به خاطر داشتن سيستم هيدروپنماتيک تعادل بسيار بي نظيري نسبت به ماشين هاي کره اي دارد.
 
سعيد جليلي

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
دبير پيشين شوراي عالي امنيت هم به پرايد شخصي خود قناعت مي‌کند. البته پرايد آقاي جليلي با پرايدهاي معمولي فرق دارد و به دلايل امنيتي اين اتومبيل با سرب ضدگلوله شده است و قاعدتاً با سنگين شدن اتومبيل مي‌بايست موتور آن‌هم ارتقا پيدا کند تا تحمل و کشش آن افزايش پيدا کند.
 
سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي
 
دکتر سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي هم به گفته خودش دو ماشين دارد که يکي بنز است و ديگري يک دستگاه رنوي مگان و به قول او ماشين وزراست.
 
علي اکبر ولايتي

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
«علي‌اکبر ولايتي» نماينده مجلس و وزير امور خارجه سابق ايران هم با اتومبيل حفاظتي «تويوتا اريون» خود را مناظره‌هاي انتخاباتي سال ۹۲ خود را مي‌رساند. قيمت اين اتومبيل بسته به مدل  ماشين از ۱۲۰ ميليون تا ۲۵۰ ميليون متغير است.
 
 
غلامعلي حداد عادل

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
ماشين شخصي آقاي حداد عادل هم در بين اتومبيل‌هاي سياسيون معروف است. آقاي حداد عادل يک خودروي ايراني سمند سرير را به‌عنوان اتومبيل شخصي خود انتخاب کرده است.
 
علي لاريجاني

چهره‌هاي سياسي چه ماشيني سوار مي‌شوند؟
 
اتومبيل حفاظتي رئيس مجلس شوراي اسلامي هم اغلب بنز بوده؛ اما در بين اتومبيلهاي حفاظتي او پژوي پرشيا هم ديده شده است.
 
محمدرضا نعمت‌زاده
 
سال گذشته بود که «مجتبي خسروتاج» قائم‌مقام وزيرصنعت درباره اتومبيل‌هاي وزرا در کابينه دولت يازدهم در برنامه «حاشيه و متن» گفت: «در وزارتخانه همه از خودروهاي داخلي استفاده مي کنند و گواهي مي دهند که ماشين شخصي وزير صنعت، پرايد است.»
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html