پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227606
صبر مي‌کنيم تا ببينيم چه مي‌شود؛ ما عجولانه عمل نمي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1395/11/03 08:58:24
نمایش : 1066
رئيس سازمان انرژي اتمي در مصاحبه با شبکه «سي‌بي‌سي» کانادا تأکيد کرد که ايران آماده است تا در صورت لزوم برنامه هسته‌اي خود را به حالت عادي بازگرداند. وي اشاره به توان موشکي ايران در سند منتشره از سوي دولت جديد آمريکا را اقدامي «سياسي» توصيف کرد و گفت اين اقدام «با هيچ منطقي» نمي‌خواند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «علي اکبر صالحي» رئيس سازمان انرژي اتمي در مصاحبه‌اي که روز شنبه منتشر شد، بر آمادگي ايران براي بازگرداندن فعاليت‌هاي هسته‌اي به وضعيت پيش از توافق، تأکيد کرد.

آقاي صالحي که با شبکه «سي‌بي‌سي» کانال صحبت مي‌کرد، گفت اشاره «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور جديد آمريکا به ايران در سخنراني مراسم تحليف، مسئله «مثبتي» است.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: «من مراسم تحليف را با دقت بسيار تماشا کردم و به آنچه ترامپ گفت گوش دادم. او هيچ صحبتي در مورد ايران نکرد و اين مثبت است.»

وي افزود: «من در موقعيتي نيستم که بخواهم گمانه‌زني کنم، من فقط صبر خواهيم کرد و خواهيم ديد، چراکه با گذشت زمان ما صداهاي مختلفي شنيده‌ايم.»

آقاي صالحي ادامه داد: «بنابراين، صبر مي‌کنيم تا ببينيم چه مي‌شود. ايران کشور صبوري است. ما عجولانه عمل نمي‌کنيم.»

با اين حال وي از سند خط مشي دولت ترامپ که ديروز در سايت کاخ سفيد منتشر و در آن بر مقابله با موشک‌هاي ايران تأکيد شد، انتقاد کرد.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: «ايالات متحده 10000 مايل (16000 کيلومتر) با ايران فاصله دارد و ما هرگز به دنبال ساخت موشک‌هايي با چنين بردي نبوده‌ايم.»

وي اشاره به توان موشکي ايران در سند منتشره از سوي دولت جديد آمريکا را اقدامي «سياسي» توصيف کرد و گفت اين اقدام «با هيچ منطقي» نمي‌خواند.

خبرنگار سي‌بي‌سي در ادامه از وي در مورد واکنش ايران به احتمال بر هم زدن توافق هسته‌اي از سوي ترامپ سوال کرد.

آقاي صالحي با بيان اينکه ايران «به تناسب» اقدام خواهد کرد، گفت: «ما قبلا هم (در سال 2005) يک بار اين کار را کرده‌ايم... آن توافق نتيجه نداد و ايران توانست با سرعت به فعاليت‌هاي هسته‌اي خود بازگردد.»

وي افزود: «ما بسيار به سادگي مي‌توانيم به سرعت به عقب بازگرديم... نه فقط به جايي که قبلا بوده‌ايم، بلکه از نظر فني به جايگاهي به مراتب بالاتر.»

معاون رئيس‌جمهور ايران ادامه داد: «نمي‌خواهم شاهد چنين روزي باشم. قطعا نمي‌خواهم چنين تصميمي بگيرم، اما ما آماده‌ايم.»



فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html