پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227604
شرق استان چهارمحال و بختياري با «بحران آب» مواجه است
تاریخ انتشار : 1395/11/02 19:18:32
نمایش : 1163
نماينده مردم اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس گفت: بر اثر خشکسالي و تغيير اقليم شرق استان چهارمحال و بختياري با بحران آب مواجه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي کاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در شهرکرد اظهار داشت: هرچند غرب استان با مشکل چنداني در زمينه آب مواجه نيست اما شرق آن با بحران آب مواجه است.

وي با اشاره به کمبود آب در استان افزود: در گذشته گزارش شده بود که استان داراي 10 درصد از منابع آبي کشور است که با توجه به کاهش شديد بارندگي‌ها و تغيير الگوي بارش از برف به باران اين ميزان بسيار کاهش يافته است.

نماينده مردم اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس با اشاره به تشکيل شورايي از طرف دولت با مسئوليت دکتر پورمحمدي در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بيان کرد: در 3 جلسه برگزار شده دغدغه‌ها و مشکلات مردم استان در حوزه آب، مشکلات زيست محيطي طرح‌هاي انتقال و آب و کمبود آب بررسي شد.

کاظمي خاطرنشان کرد: در اين جلسات مباحثي از سوي کارشناسان وزارت نيرو مطرح که مجمع نمايندگان به برخي از آن‌ها ايراد گرفته و انتقاد کرد.

وي تصريح کرد: وزارت نيرو بايد تمام پروژه‌ها از جمله تونل کوهرنگ 3، گلاب و بهشت‌آباد و آوارگي که براي مردم در اثر طرح‌هاي انتقال آب رخ داده را بررسي کند.

نماينده مردم اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس افزود: نامه‌اي خطاب به وزير نيرو براي واگذاري مديريت پروژه‌هاي سد و نيروگاه داخل استان به مسئولان مربوطه تقديم شده است.

کاظمي با اشاره به تونل کوهرنگ 3 گفت: اين تونل بدون توجه به منطقه طراحي شده به همين علت تاکنون چندين جلسه براي سد بيرگان تشکيل شد اما متأسفانه اجرايي نشده است.

وي با اشاره به حادثه سرخون و شکستگي لوله انتقال نفت از استان خوزستان به استان اصفهان بيان کرد: وزارت نيرو بايد شرايطي را فراهم کند تا ديگر شاهد چنين حوادثي نباشيم.

نماينده مردم اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس با بيان اينکه کار شدن لوله انتقال نفت از روي زمين به علت رانش زمين در اين منطقه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: حق و حقوقات کشاورزان و شيلات پرداخت شده که اعتباري نيز براي طرح‌هاي فرهنگي، آموزشي و ورزشي مردم منطقه اختصاص مي‌يابد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html