پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227590
تاکنون در چهارمحال و بختياري آنفلوآنزاي فوق حاد پردنگان ديده نشده است
تاریخ انتشار : 1395/10/30 08:49:11
نمایش : 1150
معاون سلامت اداره کل دامپزشکي چهارمحال و بختياري گفت: تاکنون ۱۲ استان کشور درگير بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان شده و با توجه به اينکه استان همجوار( اصفهان) نيز درگير اين بيماري است بايد اقدامات شديد پيشگيرانه را اعمال و برنامه ريزي هايي را انجام دهيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، بيماري آنفلوانزاي پرندگان از طريق ترشحات بدن پرنده آلوده به ويروس اين بيماري منتقل مي شود بنابراين مهمترين اقدام براي پيشگيري از اين بيماري خودداري از دست زدن به بدن پرنده آلوده به اين بيماري است.

بيماري آنفلوانزاي پرندگان انواع مختلفي دارد كه اكثر آنها فقط در ميان پرندگان قابل انتقال است فقط نوع فوق حاد آنفلوانزاي پرندگان با عنوان آنفلوانزايH۵N۱ بين انسان و پرندگان مشترك است و امكان انتقال اين بيماري از پرندگان به انسان وجود دارد.

ويروس آنفلوانزاي پرندگان از طريق ترشحات بدن پرنده آلوده به ويروس اين بيماري ممكن است به انسان منتقل شودبه همين علت پزشكان توصيه مي كنند در صورتي كه با جسد يك پرنده مرده مواجه شديد به هيچوجه به آن دست نزنيد چون ممكن است علت مرگ آن آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان باشد و لمس آن موجب انتقال اين بيماري مي شود.

بيماري آنفلوانزاي پرندگان به علت ماهيت آن بيشتر يك بيماري شغلي محسوب مي شود و بيشتر شكارچيان و افرادي كه در مرغداريها كار مي كنند در معرض خطر اين بيماري قرار دارند، اين افراد بايد حتما آموزشهاي لازم را براي پيشگيري از اين بيماري ببينند، حتما بايد هنگام لمس پرندگان دستكش به دست داشته باشند و دهان و بيني خود را بپوشانند.

مهمترين توصيه پزشكان به مردم عادي به خصوص كودكان براي پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي پرندگان اين است كه به هيچوجه به پرندگان مرده دست نزنند و در صورت لمس هر پرنده‌اي بلافاصله دستهاي خود را آب و صابون بشويند.

محمد اسدي معاون سلامت اداره کل دامپزشکي چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز اظهارکرد: تاکنون ۱۲ استان کشور درگير بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان شده و با توجه به اينکه استان همجوار( اصفهان) نيز درگير اين بيماري است بايد اقدامات شديد پيشگيرانه را اعمال و برنامه ريزي هايي را انجام دهيم.

اسدي گفت: ماهيت آنفلوانزا تغييرات آنتي ژنيکي مي باشد که علت اپيدمي هايي که در دنيا وجود دارد همين تغيير ماهيت ويروس است.

وي تصريح کرد: در همين راستا و با توجه به شرايط ويژه که در استان اصفهان بوجود آمده هماهنگي هايي براي آنچه رخ خواهد داد بايد انجام دهيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html