پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227586
اين افراد را از دايره زندگيتان محو کنيد/ رابطه با افراد زير سمي است
تاریخ انتشار : 1395/10/30 08:01:09
نمایش : 1155
يک مشاور نوجوان و خانواده گفت: ما با شناسايي روابط سمي و پرهيز از ارتباط با اشخاصي که احساس خوبي از بودن در کنار آنها نداريم، مي توانيم آرامش و شادي را در زندگي تجربه کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ما در زندگي روزانه با افراد بسياري در تعامل و ارتباط هستيم که همانگونه که از اين اشخاص تاثير مي پذيريم بر آنها نيز اثر مي گذاريم. بنابراين در ارتباطمان با افراد بايد نهايت دقت را به خرج دهيم و از برقراري رابطه با اشخاص سمي يعني کساني که مانع از پيشرفت و ترقي ما در زندگي مي شود، خودداري کنيم.

لاله شهيدي دکتري روان شناسي عمومي و مشاور نوجوان و خانواده بيان کرد: يکي از گروه هايي که ما بايد ارتباطمان را با آن ها قطع و يا در صورت نياز محدود کنيم، افرادي هستند که از چشم ما افتاده اند چون يکي از نيازهايي که جز سلسله مراتب نيازهاي مازلو محسوب مي شود، اين است که انسانها تمايل دارند که مورد احترام و محبت واقع شوند. بنابراين شخصي که به ما بي احترامي مي کند يا به نوعي رفتاري انجام داده اند که از چشم ما افتاده اند بايد هر چه زودتر ارتباطمان را با اين فرد قطع کنيم.

وي اظهار داشت: ما بايد در جستجوي فردي باشيم که به ما احساس مثبت و پر انرژي تري را منتقل مي کند، بنابراين اگر در نزديکان و دوستانمان فردي است که هميشه مسايل مضطرب کننده را بيان مي کند، ادامه رابطه با چنين شخصي به سلامتي ما آسيب وارد مي کند زيرا اضطراب مسري است و رفت و آمد با افرادي که دچار استرس هستند احساس تنش و نگراني را نيز در ما به وجود مي آورد. دوست مثبت انديش کسي است که نيمه پر ليوان را ببيند و آن را به ما يادآوري کند.

اين مشاور نوجوان و خانواده با بيان اينکه افرادي که دائم با ما جر و بحث مي کنند نيز اشخاص مناسبي براي دوستي نيستند، افزود: ما در برخورد با چنين انسانهايي نبايد به بازخوردهايي که از ناحيه او صادر مي شود، اعتنا کنيم.

شهيدي عنوان کرد: ما بايد از برقراري رابطه با فردي که از ما سوء استفاده مي کند، خودداري کنيم، اگر چه کمک کردن به ديگران مطلوب است، ولي اگر اين کمک کردن وسيله اي براي سودجويي افراد شود بايد از اينکه از اين موضوع ناراحت و دلخور مي شويم طرف مقابل را مطلع کنيم، همچنين ما بايد سعي کنيم بدون اينکه خواسته هاي غير واقع بينانه از او داشته باشيم راهي را براي رفع مشکل و بهبود وضعيت پيدا کنيم.

وي يادآور شد: ما بايد از رابطه داشتن با افرادي که  در ما عادت هايي غلط مانند دير وقت خوابيدن و پرخوري را به وجود مي آورند، امتناع کنبم.همچنين افرادي که از کنترل شدن هراس دارند و به صحبت هيچ کس گوش نمي دهند.

اين دکتري روانشناسي عمومي اظهار داشت: برقراري رابطه با افرادي که همه افراد را مورد قضاوت و داوري قرار مي دهند و بر اين باورند که اشخاص بيشتر به جاي تشويق بايد سرزنش شوند نيز توصيه نمي شود.

شهيدي با بيان اينکه افراد بايد رابطه با افراد حسود را قطع کنند، تصريح کرد: افراد مغرور که همواره خودشان را نسبت به ديگران برتر مي دانند، نيز اشخاص مناسبي براي دوستي به شمار نمي آيند.

وي توصيه کرد: افراد متظاهر که فقط در خوشي ها با ما تعامل دارند نيز دوست واقعيمان محسوب نمي شوند، همچنين اشخاصي که مانع از پيشرفت و ترقيمان مي شوند نيز بايد رابطه خود را با آن ها قطع کنيم.

اين مشاور نوجوان و خانواده تاکيد کرد: افرادي که سعي مي کنند با شايعه پردازي توجه ديگران را به خود جلب کنند ونيز اشخاصي که تنها به فکر منفعت و سود خود هستند و هيچ گاه اشتباه خود را نمي پذيرند نيز مناسب دوستي نيستند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html