پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227570
حامي بدهکار بزرگ بانکي برادر آقاي روحاني است
تاریخ انتشار : 1395/10/27 18:31:35
نمایش : 1261
رئيس کميسيون بررسي برجام در مجلس نهم با بيان اينکه فردي که اخيرا دستگير شده 2 هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان فقط در يک فقره به بانک ملي بدهکار است گفت: حامي آقاي دانيال‌زاده برادر آقاي روحاني است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر عليرضا زاکاني رئيس کميسيون بررسي برجام در مجلس نهم درحاشيه نشست مطبوعاتي‌اش که با عنوان «تجربه‌گران» و به مناسبت اولين سالگرد برجام از سوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان در محل تالار اسوه برگزار شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار پيرامون دستگيري يکي از بدهکاران بزرگ بانکي توسط قوه قضائيه که ارتباطي نيز با حسين فريدون برادر رئيس‌جمهور دارد، گفت:‌ من در نشست خبري سابق که در همين مکان برگزار شد، دو اسم از بدهکاران بزرگ بانکي آقايان مالامير و دانيال‌زاده  بردم؛‌  آقاي دانيال‌زاده فقط در يک فقره 2 هزار و 300 ميليارد تومان به بانک ملي بدهکار است، البته در 5 يا 6 بانک ديگر معوقه دارد و اين رقم را فقط به بانک ملي بدهکار است که خوشبختانه دستگاه قضايي ايشان را دستگير کرد.

زاکاني با اشاره به شکايت اين بدهکار بازداشت‌شده از وي، گفت: ايشان يک روز قبل از آنکه بنده با مستندات 7 صفحه‌اي خود به دادگاه برم و بگويم اين شخص چطور بازرنگي تمام از تسهيلات بانکي به نام اشتغال‌زايي ولي در راه برج‌سازي صرف کرده از شکايت خود انصراف داد.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد:‌ اين فرد شناخته‌شده است و ميزان معوقات بانکي‌اش مشخص است. او بالغ بر 4 هزار ميليارد بدهي دارد و به همين دليل و با توجه به مستنداتي که وجود داشت شکايت خود را پس گرفت. اميدواريم دستگاه قضا اين مسئله را پيگيري کند، طبق اسنادي که بيان شده بود، ايشان به‌طور متعدد ارتباطاتي با برخي مسئولان از جمله برادر رئيس‌جمهور فعلي داشته و از حمايت‌هاي ايشان برخوردار بوده است.

وي با بيان اينکه اميدواريم دستگاه قضا نسبت به اين مسئله ورود کند، به برخورد نامناسب دولت با دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: اين رفتار دولت با قوه قضائيه سه دليل مي‌تواند داشته باشد.

زاکاني تصريح کرد: اول  بحث فرار روبه‌جلو مطرح است، چون دولت پاسخي براي عملکردش ندارد، مي‌خواهد فضاي دوقطبي کاذب ايجاد کند و از پاسخگويي فرار کند.

وي  در تشريح دليل دوم برخورد نامناسب دولت با دستگاه قضا، گفت: دليل دوم اين است که با جوسازي و هياهو مانع از اين شود که پيشروي قوه قضائيه براي دقت و بررسي که روي خطوط قرمز و حريم آنها مانع مي‌شود، جلوگيري شود تا قوه قضائيه را بترساند تا به سمت اطرافيان رئيس‌جمهور نيايند و پاسخي از آنها نخواهند.

نماينده مردم سابق تهران در مجلس در همين راستا ادامه داد: دليل سوم هم ايجاد دوقطبي براي به وجود آوردن التهاب در انتخابات آينده است که اين جنس سوم تبليغي است.

وي افزود: به نظرم به اين سه دليل دولت با قوه قضائيه اين‌چنين برخورد مي‌کند. از خارج از کشور دستور مي‌آيد که بايد با قوه قضائيه برخورد کرد و شاهد هستيم که آقاي رئيس‌جمهور توئيت يک ضدانقلاب را با بياني ديگر تکرار مي‌کند و اين خيلي زشت است که 7 ساعت پس از توئيت يک ضدانقلاب عليه دستگاه قضايي، مضمون آن با عبارتي ديگر در توئيت رئيس‌جمهور کشور ذکر شود.

زاکاني تصريح کرد: رئيس‌جمهور حتماً بايد نسبت به اطرافيانش تجديدنظر کند و دقت مجدد داشته باشد.

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html