پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227566
هيچ برنامه‌اي براي حذف کانال‌هاي اجتماعي نيست/ در مقابل تهاجم دشمن علاوه بر دفاع بايد ضربه‌ هم بزنيم
تاریخ انتشار : 1395/10/27 18:07:01
نمایش : 1025
عضو شوراي عالي فضاي مجازي گفت: من پس از اتمام کارم در سازمان صدا و سيما براي خودم حريمي گذاشتم تا فقط در فضاي مجازي فعال باشم و تا کنون هم در هيچ برنامه‌اي در صدا و سيما عليرغم اصرار بسيار دوستان شرکت نکرده‌ام.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري فارس، سيد عزت الله ضرغامي عضو شوراي عالي فضاي مجازي در همايش مديران فضاي مجازي سراسر کشور در مرکز فضاي مجازي سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه بايد به مديران اين مجموعه به خاطر کار بزرگي که انجام مي‌دهند طيب‌الله گفت، اظهار داشت: اهميت فضاي مجازي به قدري است که من پس از اتمام کارم در سازمان صدا و سيما براي خودم حريمي گذاشتم تا فقط در فضاي مجازي فعال باشم و تا کنون هم در هيچ برنامه‌اي در صدا و سيما عليرغم اصرار بسيار دوستان شرکت نکرده‌ام. 

رئيس اسبق سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد: اين کار دو دليل داشت، اول اينکه نمي‌خواستم شبهه‌اي به وجود آيد که بگويند فلاني از اين فضا استفاده مي‌کند و دوم اينکه خواستم کمکي به مديريت سازمان کرده باشم.

ضرغامي ادامه داد: اما از اين دو دليل مهم‌تر اين بود که من به عنوان يک فعال رسانه‌اي و کارشناس رسانه، احساس کردم فضاي مجازي مهم است و به اين نتيجه رسيدم که حضورم بايد در قالب فضاي مجازي باشد تا بتوانم رفتارهاي اين فضا را دقيق‌تر حس کنم. 

وي اظهار داشت: عليرغم همه مشکلاتي که استکبار جهاني با شبکه‌هاي اجتماعي براي ما به وجود آورده، اما اين فضا علي الظاهر به طور رايگان (البته منهاي هزينه اينترنت) در اختيار همه قرار دارد و مي شود به نحو احسن از آن استفاده کرد.

رئيس اسبق رسانه ملي ادامه داد: حوزه فضاي مجازي يک رسانه در کنار ساير رسانه‌ها نيست، فضاي مجازي يک زندگي جديد است که بشر آغاز کرده و دليل اين تعبير رهبري که مي‌فرمايند تا به حال اکتشافي به بزرگي فضاي مجازي در زندگي بشر وجود نداشته و حتي اختراع برق هم به اين بزرگي نبوده، همين است. 

ضرغامي تصريح کرد: امروز اکثريت مردم با پيام‌رسان‌هاي همراه زندگي مي‌کنند، پيام‌رسان‌هاي همراه امروز يک سبک زندگي جديد را ارائه کرده‌اند، اپليکيشن‌هايي که روز به روز قابليت‌هاي جديد ارائه مي‌کنند که حتي با عقل انسان‌ هم جور در نمي‌آيد.

وي با بيان اينکه همه بايد سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول را که ايشان در سمنان بيان فرمودند دوباره و بادقت بازخواني کنند، گفت: همه ما اول بايد با اين فضا آشنا شويم، چرا که در اين فضا بچه‌ها از بزرگتر‌ها با سوادترند و دوم بايد بتوانيم از اين فضا استفاده کنيم. 

رئيس سابق سازمان صدا و سيما تصريح کرد: استفاده از اين فضا به اين معناست که ما بايد در فضاي مجازي هم آفند داشته باشيم و هم‌پدافند و در مقابل تهاجم دشمن دفاع منفعلانه انجام ندهيم بلکه با دفاع خود ضربه‌اي هم به دشمن وارد کنيم. 

ضرغامي افزود: بناي فضاي مجازي بر کليد واژه شدن است، در اين فضا ممکن است حرف‌ها فراموش شود ولي کليد واژه‌ها در ذهن مي‌ماند و بنا بر کليشه کردن کليد واژه‌ها است. 

وي با بيان اينکه جنس "فناوري" با "فن‌آوري" متفاوت است گفت: "فن‌آوري" بيشتر مربوط به تجهيزات است اما "فناوري" علم، دانش و مهارت استفاده از تجهيزات است که متاسفانه ما در فضاي مجازي حتي در سطح مديران کلان هم با مشکل عدم داشتن مهارت لازم روبه‌رو هستيم. 

عضو شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به اينکه ما بايد دانش خودمان را در زمينه شبکه‌هاي اجتماعي بالا ببريم و در اين کار داراي اجتهاد شويم، عنوان کرد: بايد در کار رسانه و فضاي مجازي صحبت همه را گوش کنيم و پس از آن اجتهاد کرده و عمل کنيم. 

ضرغامي ادامه داد: اجتهاد رسانه‌اي در فضاي مجازي بسيار مهم‌تر از راديو و تلويزيون است و در اين عرصه اين شماييد که تشخيص مي‌دهيد چه بگوييد و چگونه عمل کنيد که البته در اين کار دشمن از ما فعال‌تر است و متاسفانه در برخي بخش ها ما منفعل هستيم. 

وي يکي از مهارت‌هاي استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي را موجز بودن پيام دانست و گفت: در اين بخش پيام، تصوير و ويدئو ها بايد تاحد ممکن موجز و کوتاه باشد.

وي تاکيد کرد: يک بار از رهبر معظم انقلاب درباره توليدات هنري سوال کردم و مي‌خواستم نگاه ايشان را در خصوص قالب و محتوا بدانم، ايشان فرمودند قالب و محتوا دو بال مثل هم هستند و به يک اندازه اثر دارند و هر کدام ناقض باشد باعث مي‌شود نتيجه چيزي شود خلاف آنچه در ذهن شما است. 

ضرغامي ادامه داد: به نظر من در فضاي مجازي قالب و محتوا باهم يک بال هستند و يک بال ديگر قواعد انتشار است، قواعد انتشار در فضاي مجازي بسيار مهم است و مانند لانچر و يک پرتاب‌گر است که اگر نباشد نمي‌توانيم مطالب مورد نظر خود را به مخاطب برسانيم. 

وي اظهار داشت: مخاطب محور بودن در هر رسانه اي اصل است، اين موضوع در فضاي مجازي حد و مرز ندارد بايد نگاه کنيم به نياز مخاطب که بخش زيادي از اين نياز به سرويس محور بودن باز مي‌گردد. 

وي تصريح کرد: ما بايد سرويس بدهيم اگر به مردم سرويس خوبي ارائه کنيم به سمت ما مي‌آيند و امروز با توجه به فضاي مجازي تعريفي که پيش از اين از نشريات زرد بود وجود ندارد و اين موضوع بايد بازتعريف شود چرا که بخش عمده فضاي مجازي مسائل "فان" و "جذاب" است. 

رئيس سابق سازمان صدا و سيما عنوان کرد: ما 40 مزيت نسبت رسانه‌هاي خارجي داريم و آنان نيز مزيت هايي دارند اما قطعا مزاياي ما بيشتر است اما بايد بتوانيم از آن استفاده کنيم؛ يکي از اين مزيت‌ها اطلاعات و اخبار سرويس محوري است که مردم در آن‌ها به ما اطمينان دارند و آن‌ها را فقط از طريق رسانه‌هاي داخلي پيگيري مي‌کنند. 

ضرغامي گفت: در کشور مسائلي است که خانواده‌ها وقتي مي‌خواهند مطلع شوند به سراغ رسانه‌هاي داخلي مي‌آيند و به خارجي‌ها در اين زمينه اطميناني ندارند، ما بايد در حوزه کار مخاطب محور ببينيم مخاطب چه مي‌خواهد و آن را به او منتقل کنيم. 

وي اظهار داشت: زمينه فعاليت شما مديران چون استاني است بايد توجه ويژه‌اي به موضوعات بومي و استاني داشته باشيد، موضوعات بومي و استاني شما مي‌توانند فوق‌العاده جذاب باشند به شرطي که درست انتخاب شوند و حرف جديد براي گفتن داشته باشند. 

ضرغامي در خصوص حذف کانال هاي شبکه هاي اجتماعي گفت: به هيچ وجه برنامه اي براي حذف کانال هاي اجتماعي نيست. براي کانال هاي بالاي 5 هزار عضو هم فعلا به صورت ريجيستري و ثبت است. بسياري از کانال هاي مبتذل به وجود آمده و اين قانون براي همه است که بتوانند فعاليت خود در اين فضا را ثبت کنند.

وي افزود: در اين حوزه يکسري کانال هاي پورنو گرافي و مبتذل هستند که مسئولان از جمله رئيس جمهور محترم هم در اين رابطه نظرشان بر برخورد با آنان است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html