پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227564
طرح هسته اي ترامپ براي کاهش تحريم‌ها عليه روسيه
تاریخ انتشار : 1395/10/27 11:00:26
نمایش : 1327
رئيس‌جمهوري منتخب آمريکا اين احتمال را مطرح کرده است که مي‌توان در برابر توافق تازه‌اي با مسکو بر سر تسليحات اتمي، به برخي تحريم‌ها عليه روسيه پايان داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري منتخب آمريکا در گفت‌وگو با روزنامه «تايمز» انگليس، اقدامات روسيه در سوريه را «بسيار بد» توصيف کرده‌ که «وضعيت انساني هولناکي» را به ‌وجود آورده ‌است.

ترامپ با بيان اين‌که مايل است زرادخانه اتمي ايالات متحده و روسيه «به‌طور قابل ملاحظه‌اي کاهش پيدا کند»، افزود، اگر در قبال توافقي دوجانبه با روسيه در اين زمنيه، تحريم‌هاي اين کشور لغو شود، «مردم بسياري از نتايج اين اقدام بهره‌مند خواهند شد.»

45مين رئيس‌جمهوري ايالات متحده که از 20 ژانويه هدايت دولت آن کشور را در دست مي‌گيرد، همچنين در اين مصاحبه «پيمان آتلانتيک شمالي» (ناتو) را در دست نزدن به اقدامات بيشتر در نبرد با تروريسم، نهادي «از کار افتاده» توصيف کرد. ولي او در عين حال افزوده ‌است که اين پيمان «همچنان اهميت بسيار زيادي براي من دارد».

وي ترامپ مجددا از اعضاي «ناتو» انتقاد کرده‌است، که مبلغي کافي براي فعاليت‌هاي اين سازمان پرداخت نمي‌کنند، و بيشتر آن را ايالات متحده تامين مي‌کند.

ترامپ اضافه کرد، تنها پنج عضو از 28 عضو ناتو «پرداختي عادلانه‌اي» دارند: «خيلي از اين کشورها (اعضاي ناتو) مبلغي که بايد پرداخت کنند را پرداخت نمي‌کنند، که به نظر من خيلي در قبال ايالات متحده ناعادلانه است».

رئيس‌جمهوري منتخب آمريکا خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا را ستوده و پيش‌بيني کرده است «سياست‌هاي باز مهاجرتي» اين اتحاديه در مورد پناهجويان احتمالا به خروج شمار بيشتري از اعضاي آن بينجامد.

ترامپ در حالي‌که از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با احترام ياد کرده، افزوده که پذيرش شمار بالاي مهاجران بدون مدرک از سال 2015 در آلمان، «اشتباهي فاجعه‌بار» از طرف او بود.

وي همچنين از ملکه‌ بريتانيا ستايش کرده و گفته است، مشتاق است به توافقي تجاري با بريتانيا برسد و به‌زودي با »ترزا مي» نخست‌وزير اين کشور، ديدار خواهد کرد.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html