پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227562
ترامپ در يک سالگي برجام: از توافق هسته‌اي ايران راضي نيستم
تاریخ انتشار : 1395/10/27 10:40:15
نمایش : 967
رئيس جمهور منتخب آمريکا درباره برجام به موضع‌گيري پرداخت و گفت: «از توافق هسته‌اي ايران راضي نيستم و فکر مي‌کنم يکي از بدترين توافق‌هايي است که تاکنون حاصل شده است.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دونالد ترامپ رييس جمهوري منتخب آمريکا در گفت‌وگو با روزنامه تايمز که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن استقبال از راي مردم انگليس به خروج از اتحاديه اروپا، پيش‌بيني کرد که به دنبال بريتانيا ساير کشورهاي اروپايي نيز از اتحاديه اروپا خارج خواهند شد.

 

 ترامپ در اين گفت‌وگو که اولين مصاحبه‌اش با يک رسانه انگليسي است، گفت: مردم ساير کشورهاي اروپايي نيز همانند انگليس خواهان اين هستند که هويت خودشان را داشته باشند.

 

وي رأي انگليسي‌ها براي ترک اتحاديه اروپا را 'اقدامي بزرگ' توصيف کرد و گفت نتايج همه‌پرسي 23 ژوئن 2016 (سوم تيرماه 1395) نشان داد که مردم انگليس خواهان به دست آوردن هويت خودشان هستند.

 

رييس جمهوري منتخب آمريکا با اشاره به آثار منفي ورود انبوه مهاجران بر اتحاديه اروپا، مدعي شد که 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان با اجازه به ورود بيش از يک‌ميليون مهاجر و آواره به خاک کشورش دچار 'اشتباه وحشتناکي' شده است.

 

وي همچنين گفت که به دنبال ارائه يک پيشنهاد منصفانه آزاد تجاري به انگليس به دنبال خروج اين کشور از اتحاديه اروپا است.

 

رييس جمهوري منتخب آمريکا در اين گفت‌وگو که توسط 'مايکل گوو' وزير سابق دادگستري انگليس به نمايندگي از روزنامه تايمز و در برج ترامپ در نيويورک صورت گرفته است، تصريح کرد که از 'ترزا مي' نخست‌وزير انگليس براي ديدار با او در کاخ سفيد، دعوت به عمل ‌آورده و خواهان انجام يک توافق سريع تجاري ميان دو کشور است.

 

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه عنوان کرد که خواهان رسيدن به يک توافق با روسيه در خصوص کاهش سلاح‌هاي اتمي درازاي لغو بخشي از تحريم‌هاي اين کشور است.

 

رييس جمهوري منتخب آمريکا با بيان اينکه "ما بايد به رئيس جمهور روسيه اعتماد کنيم" تصريح کرد پس از در دست گرفتن قدرت هم به ولاديمير پوتين و هم به آنگلا مرکل اعتماد خواهد کرد و منتظر اين خواهد ماند که ر طولاني مدت چه پيش خواهد آمد.

 

ترامپ همچنين بيان داشت که پس از در دست گرفتن قدرت، درصدد تقويت مرزهاي آمريکا که شامل ايجاد محدوديت در سفر شهروندان اروپايي به خاک اين کشور و نيز بررسي جدي‌تر هويت شهروندان ساير کشورهايي که به حمايت از گروه‌هاي افراطي شهره هستند، برخواهد آمد.

 

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو ضمن انتقاد از سياست خارجي آمريکا گفت که تصميم براي دخالت در عراق 'يکي از بدترين تصميماتي بوده که در تاريخ اين کشور گرفته ‌شده' است.

 

رئيس جمهور منتخب آمريکا در بخشي ديگر از سخنانش درباره برجام نيز به موضع‌گيري پرداخت و گفت: «از توافق هسته‌اي ايران راضي نيستم و فکر مي‌کنم يکي از بدترين توافق‌هايي است که تاکنون حاصل شده است.»

فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html