پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227560
بي تدبيري مسئولان، سد راه پيشرفت ورزشي جوانان/ آقاي استاندار! اعتياد، ارمغان بي برنامگي در ورزش استان است
تاریخ انتشار : 1395/10/27 10:21:29
نمایش : 983
رئيس هئيت فوتبال در چهارمحال و بختياري گفت: ورزش در چهارمحال و بختياري وضعيت مناسبي ندارد و آمارهاي بالايي که هر روز از اعتياد جوانان در اين استان به گوش مي رسد به دليل بها ندادن به ورزش است، درحالي که استاندار بومي استان بوده و بايد مشکلات را بهتر درک کرده باشد.
به گزارشبه گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ در آستانه موفقيت بزرگ تيم کيان بختياري يا همان زاگرس شهرکرد نشستي داشتيم با طهمورث حيدري رئيس هئيت فوتبال و علي سامره سرمربي تيم زاگرس شهرکرد برگزار و به بررسي احوال اين روزهاي تيم زاگرس و همچنين اوضاع روز استان به بحث و گفتگو نشستيم.

از مسئولين گله منديم، درباره ورزش اين استان کوتاهي کردند

طهمورث حيدري رئيس هئيت فوتبال در آغاز اين نشست با اشاره به جايگاه فوتبال استانمان در سطح کشور گفت: فوتبال استان نسبت به استان هاي همجوار از سطح پايين تري برخوردار است و اين هم تنها به اين دليل است که مسئولين استان تفکر ورزشي مناسبي ندارند، که باعث حسرت دلسوزان مي شود ما از مسئولين گله منديم، آنان درباره ورزش اين استان کوتاهي کردند، چراکه تيم هاي بزرگ با حمايت مسئولين استاني و دولت به اين جا رسيدند.

حيدري ادامه داد: استعدادهاي استان ما شاخص اند، در بحث داوري که يک حرفه فردي است ما داورهاي بزرگي چون يدالله جهانبازي در سطح بين المللي و همچنين موعود بنيادي فر که در سطح اليت آسيا سوت مي زند را داريم در ورزش هاي گروهي و تيمي هم استعداد در استان وجود دارد اما مورد بي مهري مسئولين قرار گرفته است.

استاندار به خودش بيايد/آمار اعتياد در استان بيداد مي کند

حيدري ادامه داد: استاندار استان از فرزندان همين استان است واقعا ايشان بايد به خودش بيايد آمار اعتياد در استان بسيار بالاست، چرا اعتبارات لازم براي ورزش اختصاص داده نمي شود تا از اعتياد پيشگيري شود هزينه هاي هنگفتي که براي درمان اعتياد و آسيب هاي اجتماعي صرف مي شود اگر در ورزش هزينه شود مانع از بروز اين مسائل مي شود.

رئيس هئيت فوتبال استان تاکيد کرد: اعتباراتي که براي ورزش اختصاص داده مي شود بجاي پرداخت به هيئت هاي فعال مانند هيئت فوتبال به برخي هيئت ها با عملکرد ضعيف داده مي شود متاسفانه اين يعني مسئولين همتي براي اعتلاي ورزش استان ندارند.

حيدري درباره تيم زاگرس شهرکرد هم گفت: علي سامره بازيکن خوش اخلاق و حرفه اي تيم استقلال و تيم ملي براي سرمربيگري اين تيم قبول زحمت کرد بچه ها از علي سامره اعتمادبنفس و حرفه اي گري مي آموزند و اين حضور براي استان ما يک ظرفيت است اما با تمام اين خدمات علي سامره، تاکنون هيچ کدام از مسئولين از اينشان تقدير بعمل نياوردند.

حيدري اضافه کرد: استان ما نسبت به ساير استان ها از لحاظ اقتصادي و صنعتي ضعيف تر است اين عامل در کنار بي توجهي مسئولين باعث ضعف فوتبال استان شده است اما دست استان ما هم در فوتبال خالي نيست نسبت به گذشته شرايط بهتري داريم اکنون تيم زاگرس شهرکرد در رده اول جدول قرار دارد همچنين در ليگ دسته دو فوتسال بانوان و همچنين فوتبال ساحلي حرف براي گفتن داريم.

مسئولين ورزش استان موضوع ورزشگاه ۱۵ هزار نفري را پيگيري نکردند

طهمورث حيدري در ادامه با گلايه از مسئولين گفت: از مسئولين گله منديم چون به زيرساخت هاي ورزشي اين استان کاملا بي توجه هستند و در دولت قبلي مصوب شد در مناطق غيربرخوردار ورزشگاه ۱۵ هزار نفري احداث شود که اين جزء مصوبات استاني بود و برخي استان ها مانند کهکيلويه و بوير احمد اعتبارات را گرفته و طرح را به سرانجام رساندند ولي در استان ما اصلا مقدمات کار هم فراهم نشد و مسئولين ورزش استان اين موضوع را پيگيري نکردند ورزشگاه انقلاب هم که اکنون تيم در حال تمرين و مسابقه است بدترين چمن را دارد مسئولين حتي همتي براي اصلاح چمن هم ندارند اگر ورزشگاه آموزش و پرورش نبود آبروي استان ميرفت لازم است هم اينجا از دکتر خدادادي مسئول امور ورزش آموزش و پرورش بخاطر همکاري تشکر کنم.

وي ادامه داد: زيرساخت هاي ورزشي استان نسبت به جمعيت کم است بهانه کمبود اعتبار تا جايي قابل قبول است اما چرا فقط بايد اين کمبود اعتبار براي ما بايد و سايرين چنين مشکلاتي ندارند چون مسئولين استان ما در جريان امور نيستند و توجهي ندارند علاوه بر اين اعتبارات در کشور ما عادلانه توزيع نمي شود ميلياردها تومان هزينه برخي استانها مي شود اما به دليل ضعف برخي مسئولين استان ما بي بهره است.

رئيس هيئت فوتبال اضافه کرد: اسپانسرها در همه جا از معافيت هاي مالي برخوردارند در استان ما با وجود صنايع بزرگي همچون کارخانه سيمان، کارخانه فولاد، اشي مشي ومانند آنها حاضر به سرمايه گذاري در ورزش استان نيستند و استاندار هم از اين ظرفيت استفاده نمي کند.

وي در پايان گفت: اکنون فوتبال استان نياز به همدلي و همکاري مسئولين دارد آقاي کفاشيان به بنده قول داد اگر زيرساخت ها فراهم شود به دليل آب و هواي مناسب استان همه اردوهاي تيم ملي در استان برگزار مي شود اما مسئولين اصلا براي اين موضوع تلاش نکردند و حتي برخي باند بازي ها هم چوب لاي چرخ فوتبال استان ميگذارد که اين به ورزش استان ضربه مي زند.

متاسفانه به رشد بازيکن در استان توجه نشده است/اين شهر انگيزه بزرگ شدن را دارد

علي سامره سرمربي تيم زاگرس شهرکرد با اشاره به وضعيت کنوني تيم گفت: در ورزش هاي گروهي حتي اگر سخت افزار و منابع مالي هم تامين باشد اما همدلي و تلاش براي موفقيت نباشد تيم پيروز نخواهد شد و مهره اصلي خواستن و همدلي است، در استان استعدادهاي فراواني وجود دارد من در بدو ورود به تيم اين استعدادها را شناختم و به تيم نظم تمريني و تاکتيکي دادم اوايل اعتمادي وجود نداشت اما بعد از چند هفته روند موفقيت آغاز و الان در صدر جدول قرار داريم بنده از تيم هاي مختلفي در ليگ کشور و در ليگ دو پيشنهاد داشتم اما هيچ کدام انگيزه موفقيت نداشتند اما تيم زاگرس دارد.

وي افزود: متاسفانه به رشد بازيکن در استان توجه نشده است و بايد اين ظرفيت جدي گرفته بشود چراکه بعد از چند سال بازيکنان کنوني پا به سن گذاشته و با کمبود بازيکن مواجه مي شويم در بدو ورود با مشورتها و همفکري ها براي شناسائي و جذب بازيکنان بين ۱۶ تا ۱۹ سال برنامه ريزي کرديم تا آينده از اين بازيکنان به جمع تيم اضافه شود.

سامره ادامه داد: اين شهر انگيزه بزرگ شدن را دارد تيم هاي بزرگ يکدفعه بدست نيامدند مردم و مسئولين حمايت کردند تا تيم به نتيجه رسيد ما بايد براي جوان اين استان انگيزه ايجاد کنيم و اين يک برنامه ريزي بلند مدت ۵ تا ۱۰ ساله مي خواهد به مسئولين مي گويم اين پست ها و صندلي ها وفا نمي کنند فکري به حال ورزش اين استان بکنيد استاندار که فرزند همين استان است ورزش اين استان را جدي بگيرد.

متاسفانه از ظرفيت هاي استاني استفاده نمي شود

سرمربي زاگرس شهرکرد ادامه داد: از مسئولين مي خواهم اگر همتي براي احداث يک ورزشگاه ندارند حداقل چمن ورزشگاه انقلاب را ترميم و اصلاح کنند، من به برخي مسئولين بيش از ۲۰ چاله در ۱۸ قدم چمن نشان دادم اين نياز به توجه و سرمايه گذاري دارد هم استاني ها بايد دلشان براي اين استان بسوزد.

سامره در پايان گفت: اين استان چيزي متمايز نسبت به ساير استان ها دارد و آن آب و هواي بسيار فوق العاده و ژن قدرت بدني بالاي جوانانش است که متاسفانه از اين ظرفيت هيچ گاه استفاده نشده است تنها راه چاره اعتياد و بيکاري پرداختن به ورزش جوانان اين استان است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html