پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227529
واکنش سخنگوي کاخ سفيد به درگذشت آيت الله هاشمي
تاریخ انتشار : 1395/10/22 07:22:30
نمایش : 1394
«جاش ارنست» در واکنش به درگذشت آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني گفت که وي «يک شخصيت مهم و برجسته» در تاريخ ايران به شمار مي رفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «جاش ارنست» سخنگوي کاخ سفيد در واکنش به درگذشت آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني گفت که وي « شخصيتي مهم و برجسته» در تاريخ ايران به شمار مي رفت.

ارنست در ادامه افزود که آمريکا مراتب تسليت خود را به ملت ايران ابراز مي کند. وي از هرگونه گمانه زني و اظهارنظر در خصوص پيامدهاي رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني بر سياست آتي ايران در قبال آمريکا امتناع کرد.

لازم به ذکر است که آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني که عصر روز يکشنبه به علت عارضه‌ قلبي در بيمارستان شهداي تجريش بستري شده بود، در سن ۸۲ سالگي دار فاني را وداع گفت.

آيت الله رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري و رئيس هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي بود.

وي نخستين رئيس مجلس شوراي اسلامي و چهارمين رئيس جمهور  در دو دوره پياپي بين سال‌هاي ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بود. آيت الله هاشمي در همه ادوار مجلس خبرگان رهبري نماينده اين مجلس بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ رياست اين نهاد را برعهده داشت.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html