پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227527
اقامه نماز بر پيکر آيت الله هاشمي توسط رهبر انقلاب/ رهبر انقلاب با يار ديرين خود وداع کرد+ تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/10/21 10:45:25
نمایش : 1599
مراسم تشييع پيکر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از صبح امروز در دانشگاه تهران و خيابان هاي اطراف آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله اکبر هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از عمري مجاهدت و تلاش در مسير آرمان‌هاي انقلاب عصر روز گذشته يکشنبه 19 دي ماه در يکي از بيمارستان‌هاي تهران دار فاني را وداع گفت.

امروز سه شنبه مراسم تشييع پيکر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از دانشگاه تهران به سمت آرامگاه ابدي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار مي شود.

ساعات اوليه صبح امروز پيکر هاشمي به دانشگاه تهران انتقال پيدا کرد.

 

رهبر معظم انقلاب بر پيکر مرحوم آيت الله هاشمي نماز اقامه کردند
نماز بر پيکر مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد.

 

 

مقام معظم رهبري ساعت 10 بر پيکر آيت‌الله هاشمي نماز اقامه مي‌کنند

حميدرضا گودرزي سخنگوي ستاد ارتحال آيت‌الله هاشمي رفسنجاني طي گفتگويي درباره جزئيات مراسم تشييع رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: با توجه به جلسه‌اي که امروز در استانداري تهران برگزار شد، براساس دستور استاندار ستادي در استانداري شکل گرفت.

وي افزود: جلسات مربوط به اين حوزه در ستاد برگزار شد تا مراسم تشييع و تدفين آيت‌الله هاشمي با حضور پرشور مردم به خوبي انجام شود.

گودرزي تصريح کرد: قرار بر اين است که ساعت 8:30 جمعيت در دانشگاه تهران حضور پيدا کنند در اين راستا هم تمهيدات لازم اندشيده شده و کميته امنيتي انتظامي ستاد هم مقدمات لازم را براي ساماندهي موضوع تردد و ترافيک درنظر گرفته است.

سخنگوي ستاد ارتحال آيت‌الله هاشمي خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبري ساعت 10 صبح براي اقامه نماز بر پيکر آيت‌الله هاشمي حضور خواهند يافت و بعد از آن تشييع مراسم از مسيرهاي مختلف دانشگاه تهران به سمت چهار راه کالج خيابان حافظ و بهشت زهرا انجام خواهد شد.

وي يادآور شد: با هماهنگي خانواده آيت‌الله هاشمي مقرر شد در ساعات اوليه صبح پس از انتقال پيکر وي به دانشگاه تهران از مسيرهاي تعيين شده تشييع شود به اين منظور هم قطعا تمهيدات نيروي انتظامي و راهور پيش‌بيني شده تا اين مراسم شکوهمند برگزار شود.

 

 

اقامه نماز بر پيکر آيت الله هاشمي توسط رهبر انقلاب در ساعت 9

مراسم تشييع آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد و قرار است ساعت 9 مقام معظم رهبري بر پيکر وي نماز ميت اقامه کنند.

طبق اعلام قبلي پس از اقامه نماز ميت، قرار است پيکر مرحوم هاشمي‌رفسنجاني از مقابل دانشگاه تهران به سمت پل حافظ تشييع شود.

 

حضور مقامات لشکري و کشوري در مراسم

رؤساي قواي سه‌گانه و مسئولان و شخصيت‌هاي لشکري و کشوري نيز در اين مراسم حضور دارند. در اين مراسم، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاري معاون حقوقي رئيس جمهور، مجمدرضا عارف نماينده مردم تهران در مجلس، محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس، رمضانعلي سبحاني فر نماينده مردم سبزوار،رحيم زارع نماينده مردم آباه و بوانات و خرمبيد در مجلس، افتخاري نماينده فومن در مجلس، گودرزي عضو کميسيون امنيت ملي مجلس و ... حاجي بابايي حضور يافتند.

 

آخوندي: آيت‌الله هاشمي در زمان مذاکرات صلح با شجاعت ايستادگي کرد

عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در حاشيه مراسم تشييع پيکر مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آيت‌الله هاشمي در زماني که لازم بود، مذاکره صلح را انجام دهد، مذاکرات را با شجاعت انجام داد و آن برهه زماني بود که ملت را از ورطه‌هاي خطرناک نجات داد.

وي با بيان اينکه اکنون همه ما داغدار ايشان هستيم، تأکيد کرد: بايد با حضور پررنگ و شفافيت در مواضعمان فقدان ايشان را پر کنيم.

 

خبر در حال تکميل است...

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html