سلام
نرم افزار سلام

خبر
خبر

پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227490
هفت ميوه و سبزي که سد بزرگ چاقي هستند
تاریخ انتشار : 1395/10/16 10:37:57
نمایش : 82
متخصصان تغذيه توصيه مي کنند که افراد براي سلامت بدن و جلوگيري از چاقي، هفت ميوه و سبزي کم کربوهيدرات را مصرف کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کربوهيدرات ها هميشه دشمن سلامتي بدن نيستند، در واقع، غلات کامل مانند جو براي شما مفيد نيز بوده و داراي منابع مهم مواد مغذي مانند پروتئين، فيبر، آهن و ويتامين هاي گروه B است. متخصصان تغذيه هفت غذاي کم کربوهيدرات که طعم و مزه اي خوبي دارند را براي جلوگيري از چاقي و اضافه وزن توصيه مي کنند. 
 
باقلا
باقلا گياه مفيدي است که مي توان از آن آردي با مواد مغذي تهيه کرد.
در هر يک چهارم فنجان آرد باقلا در مقايسه با آردهاي معمولي که يک گرم فيبر دارند، اين آرد 8 گرم فيبر داشته و در عوض چهار گرم کربوهيدرات کمتر دارد و ميزان پروتئين، مواد معدني و آنتي اکسيدان آن ها يکسان است. 
 
شلغم 
به جاي ماده غذايي مانند سيب زميني از يک جايگزين عالي مانند شلغم که دو سوم آن کالري دارد استفاده کنيد.
 
اين سبزي کم کالري حاوي منابع زيادي از فيبر، آنتي اکسيدان و ويتامين هاي K، C و A است، يک فنجان شلغم پوره شده تنها 35 کالري داشته و 8 گرم فيبر دارد که مي توانيد شلغم را بخار پز و پوره آن را در غذاها و سبزي ها استفاده کنيد. 
 
کدو سبز و هويج در غذاها
نودل کدو سبز يکي از محبوب ترين غذاهاي کم کربوهيدرات بوده و داراي عطر و طعم خوبي است. از طرفي استفاده از هويج در ماکاروني و پاستا به کاهش کربوهيدرات و افزايش فيبر در غذا کمک زيادي مي کند.
 
گل کلم
گل کلم مانند شلغم در زمره سلامت ترين موادغذايي شناخته شده و با طعم منحصر به فرد خود مي تواند به جاي پوره سيب زميني از آن استفاده کرد.
 
گل کلم، فيبر بيشتري از سيب زميني داشته و براي افراد داراي قند خون بالا بسيار مفيد بوده که کافيست اين سبزي را به صورت پوره در آورده و براي بهبود تاثير و طعم آن کرفس و جعفري به اين پوره اضافه کنيد.
 
برنج کلم بروکلي
از کلم بروکلي به عنوان يک جايگزين برنج استفاده مي شود، اين سبزي را مي توانيد به صورت پوره، بخار پز شده يا سرخ شده در روغن زيتون به عنوان جايگزين برنج استفاده کنيد.
 
کلم بروکلي حاوي فيبر، ويتامين K و ويتامين B6 بوده و خطر به ديابت و بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد.
 
کدو رشتي
با جايگزين کردن ماکاروني يا پاستا با کدو رشتي کالري دريافتي را کاهش دهيد و فولات، پتاسيم و فيبر بيشتري دريافت کنيد.
 
يک فنجان از پوره اين کدو، تقريبا 200 کالري و 30 گرم کربوهيدرات دارد. به علاوه، اين کدو يک ماده غذايي براي بهبود و تقويت سيستم ايمني بدن و حاوي مقادير زيادي ويتامين A است. اين کدو را مي توانيد با مارچوبه، رزماري، ميوه کاج و سبزيجات تازه ترکيب و مصرف کنيد.
 
ساندويج سيب
کره بادام زميني و پنير را لايه برش هاي سيب ساندويچ ماليده و آن را با به عنوان يک ميان وعده با فيبر بالا مصرف کنيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی