پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227456
واعظي: بانکداري الکترونيک در ايران کهنه است
تاریخ انتشار : 1395/10/13 12:51:44
نمایش : 1233
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه بانکها بايد سرعت تحولات در حوزه بانکداري الکترونيک را بيشتر کنند گفت: بانکداري الکترونيک در ايران کهنه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمود واعظي در همايش سالانه بانکداري الکترونيک با بيان اينکه در حوزه خدمات، تحولات سخت افزاري و نرم افزاري به شدت رو به گسترش است، گفت: درآمد پرداخت موبايلي ٤٥٠ ميليارد دلار بوده که پيش بيني مي شود در سال ٢٠١٩ از مرز هزار ميليارد دلار هم عبور مي کند، بنابراين لازم است که به استقبال اين تحولات برويم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: درامد جهاني ارتباطات به ٤٤٠٠ ميليارد يورو در سال ٢٠١٩ ميرسد که البته امروز در کشور و جهان با نسل سوم و چهارم تلفن همراه مراجهيم و پيش بيني مي سود در سالهاي اتي به نسل پنجم تلفن همراه برسيم.

وي تصريح کرد: به نظر مي‌رسد لازم است در اين خصوص بازنگري داشته باشيم و بر همين اساس براي اينکه از اين حوزه جهاني عقب نيفتيم، بنا داريم در برنامه ششم ۲۰ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در اين زمينه انجام دهيم که البته سه برابر آن بايد از سوي بخش خصوصي سرمايه گذاري شود و ٥٠ هزار ميليارد تومان نيز در حوزه مرتبط با فناوري اطلاعات سرمايه گذاري خواهد شد.

وي معتقد است: اين سرمايه گذاري ها در شرايطي است که در ۳۵۰ شهر نسل چهارم تلفن همراه را داريم و بر اين اساس پهناي باند امروز به چهار هزار گيگابيت رسيده است و بستر فراهم است تا در بانکداري هم وارد فصل جديدي شويم.

به گفته واعظي، رشد اقتصادي، ايجاد اشتغال و کارافريني و بهبود بهره وري را با اين تحولات رقم خواهيم زد. در اين راستا بايد رفع گلوگاهها را در دستور کار قرار داد.

وي افزود: امروز با بانکداري الکترونيکي کهنه مواجهيم که اگرچه در گذشته خوب پايه گذاري کردند ولي بايد احتياط در رگولاتوري بانکي را اندکي مديريت کرد تا سرعت تحولات بيشتر شود. اين در حالي است که بايد از پتانسيل جديد استفاده کنيم ولي کار ما در بخش کارشناسي و بروکراسي گير کرده، در حاليکه عملا با تحولات نسل سوم و چهارم تلفن همراه که رخ داده، اکنون هر تلفن هوشمند مي تواند نقش کارت بانکي و دستگاه کارتخوان را داشته باشد؛ پس رگولاتوري بانکي با رگولاتوري فناوري اطلاعات بايد هماهنگ تر کار کنند.

امسال بيش از صد هزار شغل با گسترش و توسعه پهناي باند ايجاد خواهد شد، ضمن اينکه  امسال بيش از صد هزار اپليکيشن هم نوشته شده است و لازم است که بانکها در اين زمينه سرعت عمل بيشتري نشان دهند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html