پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227454
وام‌هاي ۱۰۰۰ ميلياردي را پس نمي‌دهند!
تاریخ انتشار : 1395/10/13 12:44:57
نمایش : 1068
عضو هيات تحقيق‌وتفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: برخي افراد مي‌گويند رقم تخلفات اين صندوق از ۸هزار ميليارد تومان بيشتر است، در حال بررسي اين موضوع هستيم، همچنين ۱۰نفر وام‌هايي از ۵۰۰ تا هزار ميليارد تومان دريافت کرده‌اند که حاضر به بازگرداندن نيستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با مشخص شدن فساد مالي 8 هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان و ورود دادستاني کشور به اين ماجرا، برخي افراد براي انجام بازجويي احضار و بازداشت شدند که شهاب‌الدين غندالي، مديرعامل سابق صندوق فرهنگيان يکي از افراد بازداشت شده است. هرچند در ابتدا فساد مالي 8 هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان از سوي مسؤولان صندوق پذيرفته نمي‌شد و آنها از بدهي 3 هزار ميليارد توماني 5 نفر به بانک سرمايه خبر داده و دولت‌هاي گذشته را متهم مي‌کردند اما اين روزها حتي معاون اول رئيس‌جمهور نيز رقم 8 هزار ميلياردي و تخلف در برخي شرکت‌هاي زيرمجموعه صندوق فرهنگيان را تاييد مي‌کند.

بخشي از تخلفات صندوق فرهنگيان بدين شرح است:‌ در پرونده تخلفات صورت گرفته در بانک سرمايه کاهش مطالبات غيرجاري از طريق تهاتر با املاک يا ساير دارايي‌هاي مورد نظر بدهکاران صورت مي‌گرفت، از سوي ديگر تعداد قابل توجهي از مطالبات کلان مربوط به اشخاصي است که قبلاً سابقه بدحسابي در تسهيلات و تعهدات دريافتي داشته‌اند و از طريق تهاترهاي معنا‌دار و تحميلي دارايي خود، بدهي‌هاي قبلي خود را تسويه کرده‌اند. کارشناسي املاک افراد در بسياري موارد با قيمت‌هاي منطقه‌اي و عرف بازار فاصله مشهود داشته و در رابطه با آنها بزرگ‌نمايي صورت گرفته و بخش قابل توجهي از اسناد و فعاليت‌ها صوري بوده است.

در اين باره امير خجسته، عضو هيات تحقيق‌وتفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفته است: «برخي افراد عنوان کرده‌اند که رقم تخلفات از 8 هزار ميليارد تومان بيشتر است و هيات تحقيق و تفحص در حال بررسي رقم دقيق تخلفات است.» وي افزود: 8 هزار ميليارد تومان سرمايه فرهنگيان به‌ دست افراد خاصي است که تعداد آنها حدود 30 نفر است و 10 فرد اصلي 500 تا يک هزار ميليارد تومان وام دريافت کرده‌اند که حاضر به بازگرداندن آنها نيستند. خجسته گفت: به اين افراد اولتيماتوم داده‌ايم سرمايه فرهنگيان را بازگردانند و قوه‌قضائيه نيز به ماجرا وارد شده است تا بتوانيم با همراهي يکديگر سرمايه فرهنگيان را بازگردانيم.

رئيس فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس افزود: در صندوق ذخيره فرهنگيان مديريت‌ها به‌صورت فاميلي و خانوادگي بود و قسمت عمده پول‌ها بدون تضامين محکم به افراد خاص پرداخت شده است و اينها از باند و شبکه‌هاي خودشان بودند.

مراجعه افراد خودسر

اين در حالي است که رئيس هيات تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفته است: «برخي افراد خودسر تحت عنوان کارشناس اين هيات به هلدينگ‌هاي زيرمجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان مراجعه کردند در حالي که از سوي هيات براي آنها حکمي صادر نشده است».

جبار کوچکي‌نژاد در واکنش به مراجعه برخي افراد ناشناس به هلدينگ‌هاي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان و معرفي خود به عنوان کارشناسان منتسب به هيات تفحص مجلس از اين صندوق به ايلنا گفت: در بحث تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان تاکنون هيچ کارشناسي را منصوب و اعزام نکرديم و کساني که به اين عنوان مراجعه مي‌کنند مورد تاييد هيات تفحص نيستند. وي گفت: متاسفانه برخي افراد به صورت خودسر به هلدينگ‌هاي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان مراجعه کردند در حالي که اگر هيات تفحص قصد داشته باشد کارشناسي را براي بررسي امور معرفي کند، به طور قطع اين مهم با ابلاغ رسمي از سوي هيات تفحص انجام مي‌شود.

اظهارنظر از طريق سخنگو

رئيس هيات تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان با تاکيد بر اينکه هر گونه اظهارنظر و اعلام مواضع و اخبار مربوط به اين تفحص از طريق سخنگو يا رئيس هيات تحقيق و تفحص انجام مي‌شود، گفت: لازم است هرگونه اطلاعات و اخباري را که بعضا در اين رابطه از طرف افرادي جز سخنگو و رئيس هيات اعلام مي‌شود، تکذيب کنيم. کوچکي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش که آيا قصد بررسي موضوع مراجعه اين افراد به عنوان کارشناس تفحص را نداريد، گفت: کارشناساني مراجعه کرده بودند و ما نيز انتساب آنها به هيات تفحص را تکذيب کرديم اما وظيفه نداريم جلوي کسي را بگيريم بلکه صرفا موضوع را پيگيري مي‌کنيم. در همين ارتباط محمود صادقي، از اعضاي هيات تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت:  برخي افراد خودسرانه به هلدينگ‌ها يا مراکز وابسته به صندوق مراجعه مي‌کنند و با معرفي خود به عنوان کار‌شناس هيات تفحص، مداخلاتي انجام مي‌دهند و اين در حالي است که لازم است نظمي براي انجام اين تفحص‌ها برقرار شود.

منبع:وطن امروز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html