پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227452
چه کسي گفته روزانه ۸ ليوان آب بنوشيد؟
تاریخ انتشار : 1395/10/13 11:58:25
نمایش : 1193
متخصص طب سنتي ضمن رد مصرف 8 ليوان آب در روز توسط طب نوين تصريح کرد: مصرف روزانه 8 ليوان آب توسط يافته‌هاي طب نوين نيز رد شده است؛ نکته ديگر اينکه منابع تامين آب بدن علاوه بر آب شرب به طور مستقيم، شامل خوراکيهاي ديگر نظير ميوه‌ها و آب آنها و ... تامين مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهدي غضنفري با تاکيد بر مضر بودن نوشيدن زياد آب اظهار کرد: نوشيدن آب فراوان به بدن ضرر وارد مي‌کند مخصوصاً اگر اين آب فراوان در فصل سرما خورده شود يا  آب در زماني مصرف شود که بدن نياز خود به آب را از طريق تشنگي اعلام نکرده باشد.

وي افزود: توصيه مصرف 8 ليوان آب در طول روز، پايه علمي ندارد و براي همه مناسب نيست؛ در کتاب کافي آمده که افراد آب بسيار ننوشند چرا که نوشيدن آب فراوان سر منشأ بيماريها است و دردها را به سمت خود مي‌کشد.

اين متخصص طب سنتي درباره مصرف آب در روز خاطرنشان کرد: حقيقت اين است که نمي‌شود يک دستور کلي در مورد مصرف آب صادر کرد يعني مصرف آب در روز براي هر فرد متفاوت است و هر کس به ميزان نياز بدن خود بايد آب مصرف کند.

تباهي رنگ صورت با مصرف زياد آب

غضنفري درباره باورهاي غلط مصرف آب متذکر شد: باورهاي غلطي در جامعه براي مصرف آب وجود دارد مثلاً مصرف 8 ليوان آب در روز باعث شادابي پوست مي‌شود يا از يبوست جلوگيري مي‌کند؛ بايد بدانيم شادابي پوست به درستي عملکرد اعضاء داخلي وابسته است و در منابع طب سنتي آمده است که مصرف بيش از حد آب، رنگ صورت به تباهي مي‌برد.

وي با اشاره به نظرات کارشناسان طب سنتي درباره مصرف بيش از حد آب در روز ادامه داد: عملکرد صحيح اعضاء داخلي مثل معده، روده‌ها، کبد و طحال هم منوط به داشتن سبک زندگي سالم با ورزش، خوراک درست و منطقي، خواب مناسب، هواي سالم، آرامش رواني، دفع درست فضولات و سموم از بدن است.

مصرف روزانه 8 ليوان آب توسط يافته‌هاي نوين پزشکي هم رد شده

اين متخصص طب سنتي ضمن رد مصرف 8 ليوان آب در روز توسط طب نوين تصريح کرد: مصرف روزانه 8 ليوان آب توسط يافته‌هاي طب نوين نيز رد شده است؛ نکته ديگر اينکه منابع تامين آب بدن علاوه بر آب شرب به طور مستقيم، شامل خوراکيهاي ديگر نظير ميوه‌ها و آب آنها و ... تامين مي‌شود.

نوشيدن آب پس از خوردن شيريني و ترشي ممنوع

محسن ناصري؛ متخصص طب سنتي نيز درباره مصرف بيش از حد آب در روز گفت: نوشيدن آب سرد پس از مصرف شيريني يا ترشي همچنين بعد از ميوه‌هاي تر موجب فساد معده مي‌شود؛ بهترين وقت آشاميدن آب بعد از عبور غذا از معده، حدود دو ساعت پس از خوردن غذا است. 

وي دباره زمانهاي ديگري که نبايد آب نوشيد خاطرنشان کرد: نوشيدن آب بعد از فعاليت بدني، بعد از حمام، بين خواب و بعد از خواب مضر است و سبب کم شدن حرارت غريزي و ضعف قوا مي‌شود همچنين آشاميدن آب در حالت ناشتا به علت تهي بودن معده از غذا سبب نفوذ سريع آب به اعضاي اصلي بدن و موجب ضعف حرارت غريزي مي‌شود.

ناصري با مضر دانستن مصرف آب همراه غذا يادآور شد: از آنجا که نوشيدن آب و مايعات زياد همراه غذا، موجب اختلال در هضم غذا است که يکي از علايم آزاردهنده آن ايجاد نفخ است و بهتر است بين غذا و تا دو ساعت پس از آن، آب نوشيده نشود يا در صورت ضرورت به کمترين مقدار ممکن آب نوشيده شود.

تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html